שתף קטע נבחר

הצצה לעתיד: מרצדס תייצר מכונית כלאיים נטענת

מרצדס מציגה את החזון שלה למכוניות הכלאיים של העתיד - יוקרתית, גדולה, ומסוגלת לנוע למרחק של 30 ק"מ ללא שימוש בבנזין. עדיין אין תאריך ייצור, אך בכלמוביל מצהירים: נייבא מיד כשיתחיל

מרצדס תציג בתערוכת פרנקפורט אב-טיפוס של מכונית כלאיים נטענת. מדובר בגרסה מתקדמת מהמקובל של מכונית כלאיים, הצורכת פחות דלק ונוסעת למרחק גדול יותר בעזרת חשמל בלבד. זאת, באמצעות מערך מצברי ליתיום-יון עם קיבולת גבוהה מבדגמי כלאיים אחרים, ולא פחות חשוב - אפשרות להטעין את המצברים משקע החשמל. והתוצאה: מכונית פאר גדולה שצורכת רק 3.2 ליטר בנזין לכל 100 ק"מ.


 

מכונית הכלאיים, שנמצאת עדיין בשלבי ניסוי ולטענת מרצדס רחוקה מייצור, מבוססת על ה-S קלאס. מכונית הפאר הגדולה זוכה כאן לשם "S500 פלאג-אין הייבריד" (Plug-In HYBRID), ואמורה להמחיש כיצד תיראה אחת מהטכנולוגיות החשובות ביותר של השנים הקרובות. זאת, מתוך ההנחה הרווחת בתעשיית הרכב, לפיה מכוניות כלאיים - ובהן כלאיים נטענות משקע החשמל - יתפסו נתח שוק הולך וגובר בשנים הבאות.

 

ה-S500 מצוידת במנוע V6-בנזין בנפח 3.5 ליטר, עם נתון הספק שלא פורסם. ככל הנראה מדובר בגרסה כלשהי למנוע ה-V6 המוכר של מרצדס, שמספק 292 כ"ס. לצד מנוע הבנזין יש מנוע חשמלי המספק 60 כ"ס, ושמוזן על-ידי מצברי ליתיום-יון. מערך הכלאיים מוסיף 215 ק"ג למשקלה של ה-S קלאס, מתוכם 130 ק"ג עבור המצברים, הממוקמים מאחור בתא המטען. מרצדס אינה מפרסמת נתוני מידות, ובכלל זה את נפח תא המטען - כך שלא ניתן לדעת עד כמה נפגעה השימושיות של הרכב, אם בכלל.


 

הגרמנים מספקים עם זאת הצצה למפרט הטכני של המכונית, ובכלל זה טווח הנסיעה באמצעות המנוע החשמלי. זה יעמוד על 30 ק"מ בין טעינות, שיארכו 4.5 שעות משקע חשמל ביתי, או שעה אחת משקע טעינה מהירה. במרצדס מעריכים כי נתון תצרוכת הדלק הממוצע של ה-S500 יעמוד על יותר מ-31 ק"מ לליטר, מה שמתורגם לפליטת CO2 נמוכה של 74 גרם לק"מ בממוצע - 15 גרם פחות מטויוטה פריוס.

 

מדובר גם בנתון טוב משמעותית מזה של ה-S400 הייבריד, מכונית הכלאיים הראשונה של מרצדס בפלח היוקרה. זו מציעה מנוע חשמלי עם 20 כ"ס בלבד, במערך כלאיים "מתון" שנועד רק לסייע למנוע הבנזין, אך לא יכול להחליף אותו. דגם זה הושק השנה, וישווק גם בישראל.


 

אין תאריך ייצור

למרות שה-S500 מבוססת על ה-S קלאס הנוכחית, במרצדס רומזים כי ייתכן וגרסת הכלאיים הנטענת תשווק רק בדור הבא של מכונית הפאר. זה אינו צפוי לפני שנת 2011 או 2012. למרות המרחק הברור מייצור סדרתי, בחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, הביעו עניין רב בדגם החדש. לדבריהם, בכוונתם לשווקו בישראל מיד לאחר שיושק כדגם סדרתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס S500 פלאג-אין הייבריד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים