שתף קטע נבחר

רכבת ישראל: הקרב על הוועד

פרסום ראשון: חברי ועד הרכבת טוענים כי יו"ר הוועד הפך למשרת הנהלת הרכבת, ולכן מנסים להדיחו מהתפקיד למורת רוחו של העומד בראש הרכבת. מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל בתגובה: "איני מתערב בעניינים פנימיים של עובדי הרכבת"

חברי ועד עובדי הרכבת פועלים להדחת יו"ר הוועד. הטענה: במקום לייצג את העובדים, הוא משרת את הנהלת החברה. 15 מ-21 חברי ועד העובדים הצפוני של רכבת ישראל, חתמו על בקשה להדיח לאלתר את יו"ר הוועד, משה סוליקרו, המכהן גם כיו"ר ועד העובדים הארצי. ל-ynet נודע כי חברי הוועד פנו בסוף השבוע האחרון להסתדרות וביקשו להדיחו, וכן להקפיא את תהליך המשא ומתן בין הוועד וההנהלה, בעניין הסכם עבודה קיבוצי חדש. עוד נטען כי מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, מנסה למנוע את המהלך באמצעות שיחות שערך בסוף השבוע עם חברי ועד. "כשהוא (מנכ"ל הרכבת, ש.ה) מתערב, זה סימן שסוליקרו טוב לו ולהנהלה", אומר ל-ynet מקור בחברה.

 

בשיחה עם ynet, הכחיש היום הראל את הטענה לפיה הוא מנסה לשדל את חברי הוועד לתמוך בסוליקרו, ולמנוע את הדחתו. "איני מתערב בעניינים הפנימיים של עובדי רכבת ישראל", דברי הראל. את תגובתו של יו"ר הוועד, משה סוליקרו, לא ניתן היה להשיג עד מועד פרסום הידיעה.


מנכ"ל הרכבת: "לא מתערב בעניינים פנימיים של העובדים" (צילום: גלעד קוולרצ'יק) 

 

"נוטה במופגן לצד ההנהלה"

מקורות ברכבת אומרים היום כי הבקשה להדיח את סוליקרו, מגיעה על-רקע חוסר שביעות רצון מהדרך שבה ייצג את העובדים בדיונים על הסכם העבודה החדש. "יו"ר הוועד נוטה באופן מופגן לצד ההנהלה, ולא עושה דבר למען העובדים", אומר מקור ברכבת. "הוא עושה כל מה שהמנכ"ל אומר לו לעשות, ומונע מאיתנו מליזום מהלכים שישרתו את העובדים".

 

ביטול הסכם העבודה הקיבוצי החדש, ופתיחתו למשא ומתן, יסכלו מאמצים הנמשכים חודשים ארוכים - ולמעשה, כמה שנים - להשיג הסכמה בין הוועד והנהלת החברה. יש לציין כי מקורות ברכבת אומרים כי ההסכם אותו גיבשו ההנהלה והוועד, אינו מעניק לעובדים תנאים נאותים - ואף מתעלם מתנאים שהובטחו לעובדים כאשר הפכה הרכבת לחברה ממשלתית, ב-2003.

 

"מתקשה לייצר מנהיגות יציבה"

מאז החליף בתחילת השנה את שאול עוקיש - היו"ר המיתולוגי של הוועד, שכיהן בתפקיד במשך כ-25 שנה - נמתחה נגד סוליקרו ביקורת חריפה בתוך הרכבת. לדברי מקורות בחברה, סוליקרו אינו נתפס כיום כמנהיג, ואינו מצליח לאחד את העובדים או לייצג אותם מול ההנהלה.

 

גורמים בהנהלת הרכבת אומרים כי היעדר מנהיגות יציבה לעובדים - מאז פרישתם של עוקיש ויו"ר ועד העובדים הדרומי, מיכה חיון - פוגעת בחברה כולה. "הבעיה היא שהוועד הצפוני של העובדים מתקשה לייצר מנהיגות יציבה", אומרים היום ל-ynet בכירים ברכבת. "מכיוון שלוועד הצפוני יש רוב בבחירות למזכירות הארצית, לא ניתן לקיים מנהיגות יציבה ללא תמיכתם", מוסיפים הבכירים. ראוי להזכיר כי עוקיש נאלץ לפרוש מהרכבת - וחיון נאלץ לעזוב את ועד העובדים - לאחר שנחשדו בפרשיית שחיתות. נגד השניים הוגש בתחילת נובמבר כתב אישום, בגין קבלת שוחד בסך עשרות אלפי שקלים.  

 

המהלך הבולט ביותר אותו יזם סוליקרו מאז נבחר לתפקיד יו"ר הוועד, היה החתמת כמה מאות מאנשי הרכבת על טופסי הצטרפות למפלגת הליכוד. זאת, כך טוענים מקורות בחברה, כדי לחזק את מעמדו ומעמד הוועד מול מנכ"ל החברה, וכן מול שר התחבורה, ישראל כץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקורבים לוועד: היו"ר משרת את האינטרסים של ההנהלה
צילום: הרצל יוסף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים