שתף קטע נבחר

yes רוצה לתת לך מתנה. בתשלום

מנוי של חברת הלוויין זכה לשיחת טלפון מפתיעה: "yes רוצה לתת לך מתנה". אבל בהמשך השיחה הוא גילה שבמכירות, אין מתנות חינם. ביהמ"ש קבע בעבר שהודעה על מתנה ואז בקשה לתשלום עבורה היא שיטת שיווק בלתי רואיה שיש בה הטעיה

"שלום, מדברים מ-yes. אנחנו רוצים לתת לך מתנה". מי לא אוהב לשמוע את מקבץ המלים הקסום הזה: "רוצים לתת לך מתנה". אבל בעולם המכירות, אין מתנות חינם.

 

נציגי מכירות הם עם אסרטיבי, לפעמים אגרסיבי, ולפעמים הם מהלכים על החבל הדק שבין הסחה להטעיה. גם בחברת הלוויין, הידועה לטובה בשירותיות שלה, נפלו בשיטת ההסחה הזאת. ה"מתנה" של yes נפלה בחיקו של דור, תושב רמת השרון ומנוי ותיק של החברה, שנתבשר כי זכה בשי לחג.

 

 

"התקשר אלי נציג של חברת yes וכולו צוהל, אומר לי שחג החנוכה הגיע והחברה רוצה להעניק לי מתנה כלקוח ותיק", הוא מספר. "אמרתי תודה, והוא המשיך: 'ראשית אתה מקבל חינם 24 סרטים און דימנד, שנית, אנחנו פותחים לך את ערוץ אגו, ערוצי השפות הזרות והערוץ של מיוזיק און דימנד'".

 

דור הודה לנציג ועמד לנתק את השיחה. "מזל שלא ניתקתי", הוא מספר, "כי רק אז הוא אמר לי שכל החבילה הזו היא למעשה שדרוג של חבילה קיימת והיא תעלה לי רק 240 שקל לחודש. כשהזכרתי לו שהוא אמר שאני מקבל מתנה, ופתאום הוא מכניס לי את היד לכיס, השיב שבמילא אני משלם 230 שקל מדי חודש וזה משתלם". 

 

yes: "זה לא נוהל העבודה של החברה"

תוספת ל-10 שקלים פר חודש היא תוספת של 120 שקל בשנה. לא סכום עתק אבל זאת בפירוש לא מתנה, כי על מתנות לא משלמים. גם דור חשב כך.

 

"כמובן שסירבתי", הוא אמר, "אם היה אומר שהוא מציע שדרוג, ניחא. אבל לדעתי זה ממש מלוכלך להתחיל לדבר על מתנות וסרטי חינם ואז לגבות על זה ולו שקל אחד".

 

פסק דין שנתן השופט שאול מנהיים מבית-המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון עסק בשיטת המכירה הזאת. שם מדובר היה במקרה בו חברת מולטי סייל התקשרה לאישה והודיעה לה שזכתה במוצרים במתנה, בהמשך השיחה הבינה האישה שהמתנה תעלה לה הרבה מאוד כסף. השופט קבע כי שיטת השיווק של החברה לא היתה ראויה מלכתחילה.

  

השופט קבע כי מי שנוקט בשיטת שיווק בה "למעשה אינו נותן פרס או מתנה, אלא מוכר ללקוח מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם, היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה".

 

 

מחברת yes נמסר בתגובה: "אנחנו בודקים את הנושא שכן זו אינה דרכנו והדברים כפי שמוצגים אינם מקובלים בנהלי העבודה של החברה. אנו בודקים את המקרה הספציפי ונטפל בהתאם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים