שתף קטע נבחר

קאמבק: קפולסקי חוזרת במיתוג חדש

הקונדיטוריה של רשת בתי הקפה הנוסטלגית מעולם לא חדלה לשווק עוגות לרשתות שיווק ולבתי קפה. כעת יוצאים בחברה עם מיתוג מחדש. במקום עוגות ויטה ריץ' אמרו מעתה: קפולסקי. ומה לגבי בתי הקפה? ברשת לא שוללים פתיחה מחדש בעתיד

המותג קפולסקי שב לחיינו, אם כי לא רבים יודעים שמעולם לא נטש. רשת בתי הקפה של קפולסקי לא קמה, בינתיים, לתחייה אבל הקונדיטוריה יוצאת עם מיתוג חדש, וקמפיין טלוויזיה בכיכובה של ג.יפית, במטרה להפיח חיים במותג הנשכח. הקאמבק יעשה גם בדמותו של לוגו חדש שיופיע על מוצרי העוגות המצוננות שלה.

 

קפולסקי הוא מותג של ויטה פרי גליל החדשה והוא מהווה 20% מפעילותה. העוגות של קפולסקי, שמיוצרות בקונדיטוריית קפולסקי בנתניה, נמכרו גם קודם להכרזה על המיתוג החדש, אולם לרוב נקראו עוגות ויטה ריץ'. העוגות הללו מהוות 60% מהעוגות המצוננות ברשתות השיווק. 

 

לאחרונה נפרדו בויטה פרי גליל מהמותג ריץ', החליפו את הקצפת בעוגות בקצפת של פלייבורייט האמריקאית ועברו לכשרות של בד"ץ העדה החרדית. כיוון שריץ' וקפולסקי הפכו למתחרים, בויטה פרי הגליל החליטו לנער את האבק מהמותג המיתולוגי ולהציב אותו בחזית העוגות.

 

"קפולסקי על גג העולם"

לפי החברה, ממחקר שערכו עולה כי הציבור מקשר את המותג קפולסקי לנוסטלגיה, אירוח ופינוק. גודל שוק העוגות המצוננות מוערך ב-64 מיליון שקל.

 

"קפולסקי על גג העולם", אמר אושיק אפרים, מנכ"ל ויו"ר פרי גליל במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ג'). "צריך רק לתת לו עזרה קטנה". 

 

הקונדיטוריה של קפולסקי בנתניה, בניצוחו של השף קונדיטור יהודה-אריה אקריש, פועלת כבר שנים בתחום הקינוחים והמתוקים. הקונדיטוריה מייצרת עוגות קרם, עוגיות ומאפים, שנמכרות גם לסיטונאים ולבתי קפה.

 

כעת, מכריזים בקפולסקי כי במהלך 2010 יציעו לשוק הקמעונאי גם עוגיות ותערובות לאפייה מהירה וייתכן אף שיתרחבו לתחומים קרובים נוספים.

 

העוגות, פרווה וחלביות, נמכרות ברשתות שיווק שונות ובהן הרבוע הכחול, אולם לא בשופרסל, המחזיקה בקונדיטוריה משל עצמה.

 

בין העוגות שימותגו מחדש כ"עוגות קפולסקי": סברינה אישית (300 גרם, 12.90 שקל), טורט היער השחור (1 ק"ג, 54.9 שקל), טריקולד (1.1 ק"ג, 69-64 שקל), עוגת גבינה אפויה (650 גרם 39037 שקל), טורט קצפת שוקולד (1 ק"ג, 53 שקל), פס עוגה בטעם ריבת חלב (450 גרם 34.9 שקל), וקרמוס בטעם גלידת שוקולד פצפוצים (850 גרם, 54.90 שקל).

 

מוצא המותג קפולסקי - בליטא. עקיבא קפולסקי, תפעל שם קונדיטוריה, וכשעלה ארצה ב-1934, הקים את קונדיטוריית קופולסקי ברחוב אלנבי בת"א. ב-1945 קפולסקי הפכה לרשת בתי קפה שהגישה עוגות, מאפים וקפה, ומכרה זיכיונות לארבעה סניפים של קפולסקי באזור תל אביב ורמת גן. והמותג הלך והתרחב.

 

מאז בתי הקפה של הרשת נסגרו. לפי אושיק אפרים, כיום פועלים ארבעה בתי קפה תחת השם קפולסקי בנצרת, סכנין וטבריה, "בלי אישור לשימוש בשם, לכן מדובר בפעילות לא חוקית", אמר, והוסיף שקפולסקי שוקלים בחיוב לשוב לתחום בתי הקפה בעתיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הלוגו החדש. קפולסקי
לא ימכרו בשופרסל. עוגת לב שוקולד של קפולסקי
צילום: חגית גורן
מומלצים