אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

בריאות בצלחת

תחת שמן ים התיכון. בריא לנו צילום: ויז'ואל/פוטוס
תחת שמן ים התיכון. בריא לנו צילום: ויז'ואל/פוטוס
 


 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

לראשונה הוכח: דיאטה פותחת סתימות בעורקי הלב

עוד סיבה לפתוח בדיאטת הרזיה: מחקר ישראלי הוכיח לראשונה כי דיאטה דלת שומן, ים תיכונית או דיאטה דלת פחמימות "ממיסות" את הרובד הטרשתי החוסם את העורקים שמובילים ללב ולמוח - ומפחיתות משמעותית את הסיכון להתקף לב או שבץ מוחי. ראש צוות המחקר: "התמדה בדפוסי תזונה בריאים משפיעה לאורך זמן על נסיגת הטרשת"

ד"ר איתי גל
פורסם: 02.03.10, 16:15

חוקרים ישראלים מצאו: דיאטה פותחת עורקים חסומים ומונעת שבץ מוחי. המחקר מוכיח לראשונה כי ניתן "להמיס" את הרובד הטרשתי החוסם עורקים המובילים ללב ולמוח באמצעות דיאטה דלת שומן, ים תיכונית או דיאטה דלת פחמימות. כתוצאה מהירידה במשקל מופחת לחץ הדם ועמו גם נפתחים כלי הדם החסומים שהיו מביאים להתקף לב או שבץ מוחי.

  

תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת המדעי המוביל בקרדיולוגיה "Circulation" של האיגוד האמריקאי למחלות לב.

 

גברים בסיכון

המחקר בוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון, מהקריה למחקר גרעיני (הקמ"ג) בדימונה ומהמרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, בשיתוף חוקרים
צילום: ויז'ואל/פוטוס
 תחת שמי ים התיכון - בריא יותר (צילום: ויז'ואל/פוטוס)
אמריקנים וגרמנים. במחקר הנוכחי נבדקו לאורך שנתיים 140 איש, רובם גברים בגיל ממוצע של 51 ובעלי השמנה בדרגה בינונית, עם BMI=30.

 

במחקר קודם בנושא, שהתפרסם לפני כשנתיים ב-New England Journal of Medicine, נמצא כי דווקא דיאטה דלת פחמימות היתה היעילה ביותר בהורדת השומנים בדם.

  

כבר בנתוני הבסיס נמצא כי אנשים שדופן כלי הדם שלהן היה מעובה יותר, היו באופן מובהק ברמות גבוהות יותר של משקל, לחץ דם ורמות אינסולין בדם. כמו כן, לגברים היה בנתוני הבסיס נפח דופן גבוה יותר מאשר לנשים.  

 

נסיגה משמעותית בדופן - בעזרת הדיאטה

הנבדקים חולקו אקראית לדיאטה דלת שומן, ים-תיכונית או דלת פחמימות. החוקרים ביקשו לבדוק באם דיאטה דלת פחמימות עלולה "לסתום" את כלי הדם. במהלך המחקר ובסיומו נבדקו רמות השומנים בדם כמו גם חלבונים נוספים. בתוך כך נבדק נפח דופן העורק הראשי המוביל למוח בעזרת טכנולוגיית תלת-מימד מתקדמת.  

 

תוצאות המחקר החדש הראו כי נפח דופן עורק התרדמה (העורק הקרוטידי) המוביל דם למוח, נסוג באופן מובהק ב-5% בעזרת דיאטה בלבד. אפקט משמעותי זה היה דומה הן בדיאטה דלת שומן, הן בים תיכונית והן דיאטה דלת פחמימות.

  

החוקרים מצאו כי הדיאטה הביאה להפחתה בלחץ הדם הסיסטולי (לחץ הדם בעת התכווצות חדרי הלב), עלייה גבוהה יותר בחלבון הקרוי אפוליפופרוטאין A1 הנישא על ידי הכולסטרול ה"טוב" HDL ויחד עם אלה - נסיגה של הנפח ועובי דופן כלי הדם החסום.  

 

"דפוסי תזונה בריאים משפיעים לאורך זמן"

החוקרים הסבירו כי לתוצאות אלה משמעות מרחיקת לכת לאור העובדה שבאופן טבעי, עם העלייה בגיל, ישנה התעבות הולכת וגדלה של דופן העורק והרובד הטרשתי. התעבות זו מובילה כאמור להתקפי לב ושבץ מוחי.  

 

"ממצאי המחקר מעידים כי התמדה בדפוסי תזונה בריאים משפיעה לאורך זמן על נסיגת הטרשת", הסבירה ד"ר איריס שי, ראש צוות המחקר הבינלאומי

מאוניברסיטת ב-גוריון, "התוצאות נשמרו גם אם חלה במשך הזמן עלייה חלקית במשקל שהופחת".

 

לפי ד"ר שי, "ההשפעה ניכרה בקרב אנשים בעלי נטייה בינונית להשמנה. אם במהלך שנתיים ירדו באופן מתון לפחות 5.5 ק"ג במשקלם ובעקבות כך הפחיתו לפחות 7 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי. המחקר מראה כי הפחתה בחלבון הדם הומוסיטאין ועלייה בחלבון הקשור לכולסטרול הטוב HDL מהווים גם הם סימנים להצלחה בנסיגת הטרשת בעקבות מעבר לדיאטה בריאה".

 


תגיות: ים | לב | הלב | דיאטה | איתי גל | ד"ר איתי גל | התקף לב | שבץ מוחי

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
רשת
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
Israel News
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
זולי הקיפוד
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as23-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©