שתף קטע נבחר

"רץ מרתון ואחראי חדשנות"; מיתוג בקורות החיים

כדי להגיע ראשון במירוץ למשרה הנכספת, חשוב שתמתגו את עצמכם כמובילים בתחומכם כבר בקורות החיים. ניהלתם משרד? "ראש צוות ניהול תהליכים" יבלוט יותר. אתם מתאמנים למרתון? הדבקות במטרה יבדלו אתכם משאר המועמדים

ההכרה בהישגים המקצועיים שלכם ובייחוד המקצועי שלכם, כלומר - במיתוג האישי שלכם - מתקיימת, באופן שוטף, דווקא אצל אחרים - עמיתים, מנהלים, מכרים, מתחרים. הם מודעים לפרויקטים שלכם, לקידומים שלכם, להצלחות שלכם. וזה טוב ויפה כשאתם מועסקים ופעילים בתחומכם.

 

 

אבל כשאינכם מועסקים, יש הרבה פחות משמעות לזה שעמית מסוים, מתחרה או מנהל לשעבר שמע שאתם מאוד מוצלחים - עד הרגע שבו תפנו אליהם מעסיק חדש, לקבלת המלצות.

 

אז איפה יבוא לידי ביטוי המיתוג שלכם בתור מובילים בתחום המסוים שלכם? בקורות החיים שאתם שולחים.

 

במסמך קורות החיים יש הרבה סטנדרטים: איך מפרטים את ההשכלה, אילו פרטים אישיים מציגים, באיזה סדר בונים את המסמך, מה רלוונטי ומה לא. אבל יש גם מקום להביע את עצמכם בצורה ייחודית, וזאת עושים בשני אופנים: בהגדרות, ובמידע.

 

הגדרות

כשאתם מפרטים את המיומנויות והכישורים שלכם, אל תיצמדו להגדרות הבסיסיות המקובלות במקומות העבודה שלכם. אני מכירה "ראש צוות פיתוח" בהייטק - הגדרה סטנדרטית שמקום העבודה מצמיד למנהל בדרגה ותפקיד מסוים. אבל אני מכירה גם "אחראי ייזום וחדשנות" - הגדרה הרבה יותר מסקרנות ומעוררת עניין.

 

אני מכירה "מנהלת משרד", עוד הגדרה סטנדרטית - אבל אני מכירה גם "ראש צוות ניהול תהליכים" - מישהי שעושה בדיוק את אותו התפקיד. וכולכם בטח זוכרים איך כל ספר נהיה מעצב שיער.... גם זה ביטוי של אותו רעיון.

 

מידע

המידע הרלוונטי ביותר הוא תמיד ההשכלה שלכם, הניסיון המקצועי שלכם, והישגים רלוונטיים בתחום המקצועי. אבל גם מידע שמייחד אתכם מעל האחרים כדאי להזכיר. למשל, אם רצתם מרתון. זה אולי נשמע מופרך אבל זה בדיוק המיתוג שלכם במקרים מסוימים.

 

הכרתי מנכ"ל חברת היי-טק גדולה מאוד, בן 50, שרצה לעבור ולהתקדם הלאה (למשרת "נשיא" חברת היי-טק אחרת. עוד הגדרה חדשה) הוא אמר לי ככה: יש לי MBA מאוניברסיטה מעולה, יש לי ניסיון מקצועי מרשים, החברה שאני מנהל מאוד מצליחה, ואני יושב בשני דירקטוריונים". אז מה הבעיה? שאלתי אותו. "יש עוד כמה בדיוק כמוני, שמתחרים על התפקיד הזה".

 

דיברנו עוד קצת והוא סיפר לי על עצמו. מתברר שבאותה תקופה הוא היה לקראת ריצת המרתון הראשונה בחייו, בגיל 50. "בזה אתה יחיד ומיוחד" אמרתי לו. "את זה כדאי שתציין בקורות החיים שלך, כי זה נתון שמבדל אותך. חבר הנאמנים שיצטרך לבחור נשיא חדש לחברה, יתפעל מהנחישות שלך, מהמחויבות, מהדבקות במטרה. כי לא כל אחד בנוי לקום חמש פעמים בשבוע בשעה חמש וחצי בבוקר ולרוץ, ולעשות אימון גם בסופשבוע. ודבר שני, הם יזכרו אותך. כי "ההוא עם ה-MBA" זה לא מיוחד, אבל "זה שרץ מרתון" זה מיוחד מאוד".

 

הדבר הנוסף שאתם מספרים עליכם לא חייב להיות ברמה של ריצת מרתון. גם דבר יומיומי יכול לגרום לכם להיזכר. אם למשל עשיתם פרויקט אחד מאוד מיוחד ומרשים. אם ייצגתם את החברה שלכם בהליך מקצועי כלשהו. אם אתם מתנדבים בעמותה מסוימת משך זמן משמעותי.

 

המיתוג האישי שלכם קיים בתוככם ממילא. המשימה שלכם היא רק להוציא אותו לאור בצורה מעוררת עניין, בכלים המתאימים.

 

 

הכותבת, דנית ניצן, היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא כל אחד בנוי לרוץ כל יום בחמש בבוקר
צילום: index open
מומלצים