שתף קטע נבחר

כפר השעשועים נקנסה ב-50 אלף שקל על הטעיה

רשת החנויות הארצית לצעצועים, כפר השעשועים נקנסה על פרסומת שהבטיחה "מוצר שני בחצי מחיר" כשבפועל לא כל המוצרים אכן נמכרו כך, והזכיינית של הרשת בנשר נקנסה על אי סימון ארץ ייצור ותקן בטיחות בעברית

רשת חנויות הצעצועים הארצית כפר השעשועים והזכיינית שלה בנשר נקנסו ב-50 אלף שקל על הטעיית צרכנים. הרשת נקנסה על פרסומת  שהבטיחה "מוצר שני בחצי המחיר" כאשר הסתבר שלא כל המוצרים שהוצעו בחוברת הפרסומית נמכרו בפועל במסגרת המבצע, וחנות הרשת בנשר הורשעה ובאי סימון ארץ יצרן ופרטי בטיחות על צעצועים. 

 

  

שופט בימ"ש השלום בחיפה, יחיאל ליפשיץ שהרשיע בשבוע שעבר את הרשת והזכיינית שלה בנשר יהב כפר השעשועים, גזר על הרשת קנס של 40 אלף שקל, ודרש ממנה התחייבות לשנתיים בעוד 40 אלף שקל לפיה תימנע מעבירות של הטעיית הצרכן ואי הודעת פרטים במכירה מיוחדת.

 

כמו כן, חייב בית המשפט את החברה בפיצוי המתלונן. בנוסף, הרשיע גם את זכיינית הרשת בנשר על אי סימון טובין והטיל עליה קנס של 10,000 שקל והתחייבות להימנע מעבירות דומות בשנתיים הקרובות, בסכום זהה.

 

לא פרסמו מה במבצע ומה במבצע "השני בחצי מחיר"

מכתב האישום שהגישה עו"ד רחל בורנשטיין ממחוז חיפה והצפון של משרד התמ"ת, עולה כי הרשת פרסמה לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-2008, מבצע תחת הכותרת "מוצר שני בחצי מחיר".

 

אבל צרכן שביקש לרכוש משחקי לגו במסגרת המבצע, גילה כי הוא אינו יכול לקבל את הפריט השני בחצי מחיר, כפי שהובטח בפרסום, משום שהמחיר שהופיע על המוצר הוא כבר מחיר "בהנחה", והרשת אינה מאפשרת "כפל מבצעים".

 

זאת למרות שבחוברות הפרסום לא צוין כלל איזה מבין הפריטים שתצלומיהם הופיעו בהן, תומחרו כבר בהנחה, ולכן לא יחול עליהם עקרון המבצע "המוצר השני בחצי מחיר".

 

בכך, טענה באת כוחות של התמ"ת, הטעתה הנאשמת את ציבור הצרכנים בכלל ואת המתלונן בפרט בעניין מהותי בעסקה והעלימה מהם פרטים מהותיים במכירה מיוחדת.

 

בנוסף, הואשמה בכתב האישום חברת כפר השעשועים (נשר) בע"מ, בהצעת צעצועים שונים לצרכן, ללא סימון בשפה העברית של פרטים חיוניים, כגון: ארץ ייצור, הוראות אזהרה וגיל הילד שהצעצוע מיועד לו, וזאת בניגוד לנדרש בתקן הרשמי 562: "צעצועים: דרישות בטיחות".

 

עו"ד תמר פינקוס התובעת הראשית במשרד התמ"ת מוסרת כי על העוסקים להקפיד הקפדה יתרה על מסירת מידע מלא ואמיתי לצרכן בפרסום, בייחוד במבצעי הוזלה למיניהם, על מנת למנוע גרימת הטעיה לצרכנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פרסומת מטעה. כפר השעשועים
מומלצים