שתף קטע נבחר

משפחה שנתקעה בארץ: סיוט שעולה 200 ד' ליום

בשבוע שעבר היו אמורים בני משפחת מקאליסטר ממנצ'סטר לטוס לבריטניה, אך האפר הוולקני מאיסלנד שיבש את התוכניות. גם עכשיו, לאחר ששדות התעופה בבריטניה נפתחו, נאמר להם שרק בשבוע הבא הם יעלו למטוס ולכן הם הוציאו 4,000 דולר לקנות כרטיסים אחרים. "הסיוט עולה לנו 200 דולר ליום"

בעוד שבבריטניה נפתחו אתמול (ד') שדות התעופה  - ישנם עדיין מטיילים שאינם יודעים מתי יסיימו את חופשתם שהתארכה וישובו לבתיהם. בני משפחת מקאליסטר ממנצ'סטר, שהגיעו לארץ ב-1 באפריל, כבר רוצים להגיע לביתם בבריטניה. אם המשפחה מריון מקאליסטר, חוקרת בתחום הפסיכולוגיה, באה לישראל בשל עיסוקה האקדמי ואיתה הגיעו בעלה קווין, ובנותיהם טרה (9) וג'ינה (5), שניצלו את הזמן לטייל ולנפוש. אך החופשה התארכה, ובמקום לשוב לביתם ב-15 באפריל, נמצאים בני המשפחה עדיין בארץ, בדירת נופש בתל-אביב, והסוף אינו נראה באופק.

 

"טסנו הנה בחברת jet2.com וכמובן שהטיסה חזרה בוטלה בעקבות האפר הוולקני מאיסלנד" סיפרה

מקאליסטר ל-ynet. "אנחנו חייבים לחזור וכל יום עולה לנו הרבה כסף, וכל ניסיון ליצור קשר עם אדם בעל השפעה בחברת התעופה עלה בתוהו. בתור קו תעופה הפועל ברישיון האיחוד האירופי, הם מחויבים לספק לנו לינה אם טיסה מתבטלת או נדחית מעל לחמש שעות. אבל אין אף נציג של החברה בישראל. לקח לנו חמישה ימים למצוא מספר טלפון זמין, שהתברר כמרכז שירות לקוחות בהודו. לאחר התעקשות אינטנסיבית הצלחתי להגיע למנהל המרכז, שהיה דיפלומטי מאוד, אך בסופו של דבר פיסת המידע היחידה שהצלחתי להוציא ממנו, שלא הופיעה כבר באתר החברה, היא שלא נקבל שום פיצוי עבור הסדרי הלינה מטעם החברה".

 

בני המשפחה נרשמו לטיסה הבאה של החברה, היוצאת ללונדון ב-29 באפריל - כלומר רק לקראת סוף השבוע הבא. "יש לי מועדי הגשה חשובים במאי ואני אמורה להרצות באותו היום בכנס בלונדון", קבלה האורחת מבריטניה. "הסיוט הזה עולה לנו 200 דולר ליום והתקווה לפיצוי כלשהו מועטה. ניסינו לברר גם עם חברת הביטוח שלנו, שהסבירו כי ישנו סעיף בפוליסה המוציא מכלל אפשרות תביעות הקשורות לסגירת מרחב אווירי בידי שירות התעבורה האווירי הבינלאומי. הם לא יכולים גם לסייע לנו".


מבלים בתל-אביב. משפחת מקאליסטר  (צילום: דנה קופל)

 

לבסוף החליטו מריון וקווין להוציא כמעט 4,000 דולר מכיסם, שלא יוחזרו להם ככל הנראה, ויטוסו ביום שישי בחברת בריטיש איירוייז. "אני לא רואה כיצד נקבל אי פעם את הכסף הזה חזרה, אבל לפחות נגיע הביתה".

 

"יש מקומות גרועים יותר מתל-אביב"

על השהייה בתל-אביב, היא מספרת: "אני בטוחה שיש מקומות גרועים יותר מתל-אביב להיתקע בהם - שמעתי על אנשים שתקועים במוסקבה ללא מטען וללא אפשרות בכלל לצאת מהמלון. לפחות אנחנו נמצאים בעיר נחמדה, עם גישה לחוף הים מה שמעסיק את הילדות. אבל מאוד יקר פה".

 

בני המשפחה מעבירים את עיקר הזמן בניסיון לקבל פיסות מידע וחדשות: "חוסר הוודאות מאוד קשה עבורנו, אנחנו פשוט צמודים לסקאי ניוז ולאתר של חברת התעופה, כדי לראות אם נקבעה טיסה חלופית חדשה. נקבעות כל הזמן טיסות חלופיות חדשות, אבל

לא מתל-אביב. כנראה שזה יעד שלא נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם. אין לנו עם מי לדבר - דיברנו פעמיים עם הקונסוליה הבריטית, הם היו מאוד נחמדים, אבל הם לא מספקים לנו את העזרה שאנו זקוקים לה".

 

מקאליסטר הוסיפה כי בנותיה "מלאות געגועים הביתה ורוצות לחזור ולפגוש את החברות שלהן מבית הספר ולצעצועים המוכרים שלהן". עליה ועל בעלה, היא אמרה: "אני וקווין דואגים כל הזמן, צופים בטלוויזיה ובאתר ומחפשים עדכונים. אני בודקת מיילים באופן מתמיד ומנסה לעבוד כמה שאפשר מכאן וליצור קשר עם קרובים בבית. קצת בודד לנו כאן בלי המשפחות שלנו. אני כבר רוצה לבשר להם שמצאנו דרך הביתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
3 שבועות בישראל. משפחת מקאליסטר
צילום: דנה קופל
יחזרו עם בריטיש איירווייז
צילום: AP
מומלצים