שתף קטע נבחר

כן, יש לי כרטיס חבר מועדון

מועדוני צרכנים הולכים ומתרבים ואנחנו, משום מה, מצטרפים אליהם בהמונינו. אז מה נותנים מועדוני הלקוחות הללו, מה עומד מאחוריהם ומה חושבים עליהם החברים בהם? בדקנו כרטיסים של כמה מועדונים מוכרים

365 club שופרסל בהצדעה - כרטיס לשירות מילואים פעיל You 
Life Style פוקס גולף 

ארנקים רבים ברחבי הארץ משמשים כן שיגור פעיל לכרטיסי חבר מועדון מסוימים, וחדר מתים לכרטיסים שאין להם הופכין. מה גורם לנו להצטרף בהמונינו למועדוני לקוחות שמציעים הנחות שרובן לא נוחות, היא שאלה שפסיכולוגים חברתיים ודאי דנו בה, והתשובה לה, בישראל, היא לרוב: "כי זה ישתלם מתישהו, ומקבלים מתנה ביום ההולדת". אבל בפרקטיקה, ההצטרפות עולה לנו גם בדיוורים לכל הפחות, ובקניות מרובות ותשלומים על הדרך.

 

בחנויות שאינן רשתות מזון, ההצעה: "למה שלא תצטרף למועדון שלנו"? גוררת הוצאה חד פעמית של כמה עשרות שקלים, תמורת מתנה מיידית ואכזבה עתידית: בקנייה הבאה יגיע חבר המועדון לקופה, יבקש לחגוג את חברותו, ויגלה שההנחה "נצברת" לעתיד בלתי נודע. ולא, לא כולם מבינים זאת במעמד ההצטרפות.

 

ברשתות רבות עברו ועוברים לכרטיס מועדון שמשולב בכרטיס אשראי, ולכל אשראי יש מחיר. ואנחנו לא מדברים רק על הרס הנונשלנט הטמון בשליפת כרטיס אשראי של הסוּפר. אז מה נותנים מועדוני הצרכנות הללו, מה עומד מאחוריהם ומה חושבים עליהם החברים בהם? בדקנו כרטיסים של כמה מועדונים מוכרים ושמענו מה יש לחבריהם לספר לנו, רובם, אגב, חברים בכמה מועדונים במקביל.

 

אחת מהצרכניות ששוחחנו איתן חברה ב-12 מועדונים: 365, טיב טעם, קסטרו, פוקס, קדס, סלקשיין, גראס, ללין, נו ניים, מטרנה + שילב, AM:PM ושופרסל. צרכנית אחרת אמרה לנו שיש לה עשרות כרטיסים בכמה ארנקים שונים, אבל היא משתמשת בקביעות רק בכרטיסים של טיב טעם וקליגולה. "כי טיב טעם פשוט יקרים להחריד בלי הכרטיס, ובקליגולה יש הנחה משתלמת בכל קנייה, בניגוד לרשתות אופנה אחרות שצוברות לך הנחה לקניות הבאות".

 

לפני הסקירה, נדגיש שמועדוני לקוחות הם פשוט מאגרי מידע ואנחנו: נתון סטטיסטי. הרשתות יודעות עלינו הרבה, ועוד הרבה יותר כשמדובר במועדון לקוחות בשילוב כרטיס אשראי. הקניות שאנו עורכים מספקות להן מידע, ויחד עם הפרטים שאנחנו מוסרים להן, הם משמשים בסיס למאגר שמנתח את הרגלי הקנייה של פלחי וחתכי האוכלוסייה שקונה אצלן, כולל מסירת ניתוחי דפוסי קנייה לצדדים שלישיים, כשמדובר בכרטיס שמשולב עם כרטיס אשראי. המטרה: לדעת מה למכור, איך למכור ולמי למכור. הטבות הן לפעמים קידום מכירות שרק גורם לנו להוציא יותר כסף על משהו שיש לנו חולשה אליו. את החולשה הזאת הם מזהים.

 

ביטלתם כרטיס? דאגו שתקבלו הודעת אישור והוצאה ממועדון הלקוחות תוך 30 ו-60 יום. מוטב לעשות זאת אחרי שמימשתם את כל ההנחות הצבורות בו כי הן יבוטלו. ביטול גם אומר ויתור על יתרת אשראי.

 

365 club

איפה? המשביר, אופיס דיפו, קשרי תעופה וניו פארם.

 

כמה? 100 שקל דמי חברות לשנה, 50 שקל מתנה במעמד ההרשמה.

 

מה זה כולל? הנחה, לפעמים משמעותית מאוד, גם אם מעודדת רכישה, על רוב מוצרי הרשתות.

 

כרטיס אשראי? יש. 365 מולטי של לאומי קארד. 12.9 שקל לחודש, 155 שקל לשנה, נוסף לדמי הצטרפות למועדון. הכרטיסים משמשים גם כ-Cash Back, כך שיצברו 3% מסכום כל קנייה בעסקי קבוצת המשביר, למימוש עתידי בעסקי הקבוצה. לדוגמא: חבר מועדון שיקנה חופשה בחו“ל, יקבל כסף לרכישות במשביר.

 

חברים מספרים: "יש לי כרטיסי מועדון רבים מדי", מספרת חברה, "אבל השחוק מכולם הוא זה של המשביר. מרוב שימושים. הכרטיס פשוט משתלם, בניגוד לאחרים". חברת מועדון אחרת קובלת על התקשורת הלוקה בחסר לטענתה של המועדון עם קהל חבריו: "רק מדי פעם, כשיש מבצעים גדולים של המשביר ויש פרסום מסיבי על הכרטיס אני נזכרת לעשות בו שימוש. עשיתי אותו עבור הניו פארם, אבל דווקא שם אני לא ממש עושה בו שימוש, כי הם לא מזכירים אותו בקופה, ולא מדווררים".

 

חזור למעלה
שופרסל

מה נותן? הכרטיס הוותיק ניתן בחינם. ההנחות משתנות, אבל כוללות 10% הנחה על סל מוצרים בסיסיים, והנחה של 5% בקנייה מעל 500 שקל ו-10% בקנייה מעל 1,000 שקל ‏(כמובן שלא כולל מוצרים בסיסיים שעליהם חלה ההנחה או מוצרים שבמבצע‏). לקוחות טיב טעם מקבלים את אותן הנחות כאן, רק בתשלום דמי הצטרפות של 49 שקל.

 

קופוני הנחה על מוצרים שונים נשלחים לבית החבר בדיוור ישיר. לעיתים שולחים לחברים גם אפשרות להנחה על קנייה בסגנון "בקנייה של מעל 120 שקל קבל 20 שקל מתנה". בכל העברה בקופה (או מתן מס ת"ז לקופאית) הכרטיס צובר נקודות, כש-2 שקלים שווים לנקודה. אחת לרבעון, אם קניתם במצטבר ב-8,000 שקל, אפשר להמיר 4,000 נקודות לזיכוי של 30 שקל. לא מימשתם? פספסתם.

 

אשראי שופרסל מולטי: הכרטיס היחיד שניתן להזמין כעת. בניגוד לכרטיס הנושן שמבצעיו הולכים ומתכווצים, כאן יש עלויות קבועות - 106 שקל עבור הכרטיס (8.88 שקלים לחודש), עמלת מולטי שאינה נגבית בשנה הראשונה, ו-36 שקל דמי חבר שנתיים (3 שקלים כל חודש), שאפשר לבקש לוותר עליהם בשנה הראשונה. צבירת הנקודות מהירה יותר (1.5 נקודות על כל קנייה ב-2 שקלים, ובמצטבר - קניות בכ-5,300 שקל) וניתנת הנחה קבועה של 20 אגורות בתחנות הדלק "פז". בנוסף, ישנה הנחה של 5% הנחה על 5 מוצרים שייבחרו מתוך רשימת מוצרים ששופרסל בוחרת.

 

האותיות הקטנות: תראו מה צריך לעשות בשביל 100 שקל, מתנת הצטרפות: יש להחזיק בכרטיס האשראי במשך שנה ולרכוש בו בממצוע ב-750 שקל, כלומר ב-9,000 שקל.

 

  • חבר שחדל מלרכוש באמצעות הכרטיס בסניפי שופרסל במשך תקופה רצופה של למעלה מ-4 חודשים ומעלה או לא מימש הטבות ונקודות - יאבד את זכות המימוש שלהן, אוטומטית וללא התרעה. לנצח.

 

  • חזר לכם צ'ק? שופרסל רשאית לבטל חברותו של חבר מועדון, מכל סיבה שהיא מבלי נימוק בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי והמוחלט. גם התקנון עלול להשתנות בן רגע.

 

חברים מספרים: "כיוון שאנחנו קונים בדרך כלל בשופרסל דיל, ואין לנו את כרטיס האשראי, אין שם כמעט הנחות שמקבלים בזכות הכרטיס לעיתים רחוקות יש להם מבצעים גם לכרטיס הרגיל הזה", מספר אחד הלקוחות. "למה אני חבר מועדון? זה לא עולה לי כסף. למה אין לי שופרסל מולטי? כי יש לי כבר שלושה כרטיסי אשראי".

 

חברת מועדון: "השוברים לא תמיד מתאימים לי. ופעמים רבות הם מעודדים קנייה מיותרת: למשל קני 3 יוגורטים וקבלי את הרביעי מתנה. לפעמים נדמה לי שאלה אותם מבצעים שהיו בסניף לכולם.

 

"לחיוב אומר שהם מתחזקים אותי כלקוחה בהרבה דיוורור הביתה. נראה כאילו הם עושים סוג של אופטימיזציה ושולחים לי איפורמציה רק לגבי הרשתות בהם קונה (דיל וביג) ולא לשאר. אני מאוד מרוצה מתוספת המבצעים ותשומת הלב".

 

חזור למעלה
בהצדעה - כרטיס לשירות מילואים פעיל

קהל יעד: נשלח חינם למי ששירת מינימום 10 ימי מילואים ב-2009. תקופת זכאות לשנה שאחרי שנת השירות, כלומר אם הכרטיס הונפק במאי 2010, יהיה תקף עד 30 באפריל 2011.

 

מה נותן: הנחות מסחריות על מגוון בתי עסק: צימרים, מסעדות, אירועי תרבות, מוזיאונים של משרד הביטחון, רשות הטבע והגנים. והטבות ממשלתיות, כדוגמת חידוש רשיון נהיגה ב-10 שקלים במקום ב-400 שקל. מלכוד: חידוש רישיון כזה קורה רק אחת ל-10 שנים.

 

חברים מספרים: "ביקשתי להשתמש בכרטיס במצדה", אומר חי"רניק אחד, עיתונאי במקצועו. "חשבתי שאוכל להיכנס חינם, אמרו לי שמדובר בהנחה של 10% בלבד. במקרה הזה: 6 שקלים. שלפתי כרטיס עיתונאי ופניה של הקופאית אורו: 'הו, עכשיו אתה מדבר'. עדיף להיות עיתונאי – הכניסה חינם. הכרטיס חדש ולא ידוע לי עליו הרבה, אבל הוא נותן הנחות לדברים מוזרים כמו הנחה לרישיון לנשק או לאגרת רישיון טיס".

 

איש מילואים אחר מערער את יסודות הכרטיס: "לא אשתמש בכרטיס הזה. המילואימניקים לא רוצים הנחות על ספגטי במסעדה או על צימר, אלא הטבות בקניית דירה, רכב, השכלה, ועדיפות בכל מקום עבודה ממשלתי - בייחוד הצעירים. במציאות יש אפליה מתקנת לרבים - רק לא ללוחמים, שהם עמוד השדרה של מדינת ישראל".

 

חזור למעלה
You

של מי? מנוהל על ידי קבוצת רבוע כחול-דור אלון, בשיתוף עם דיינרס או ויזה כאל.

 

מה הוא מציע? 5% הנחה קבועה בנעמן, ורדינון, ששת, כפר השעשועים, ד"ר בייבי, KFC, סי אספרסו, פיצה האט ו-10% הנחה באלונית (ההנחה אינה כוללת תשלום חשבוניות כביש 6, הטענה סלולרית וסיגריות). ישנה הנחה בתדלוק בדור אלון: 25 אגורות פחות לליטר בנזין מהמחיר המלא, ו-4.80 שקלים פחות לליטר סולר מהמחיר המלא. במגה: הכרטיס מצ'פר את מחזיקיו בהנחה של 6%-10% על 40 מוצרים.

 

כמה עולה לנו להצטרף? שנה ראשונה חינם ואז דמי חבר בשווי 48 שקל.

 

גרסת האשראי: דיינרס You או מאסטרקרד You, גם היא פטורה מדמי חבר You בשנה הראשונה ופטור כולל מדמי כרטיס אשראי. מה מקבלים? כמובן - מסגרת אשראי נוספת, חוץ בנקאית. ישנה הטבה בשווי 100 שקל בעת ההצטרפות, והנחה של 50% על מחיר משלוח בשנייה מעל 250 במגה בעיר ו-400 במגה בול ומגה. בנוסף, בכל קנייה ברשתות המועדון, נצבר לזכותך אחוז מסוים מסכום הקניה, ומדי רבעון הוא מחוזר בדמות צ'ק. 

 

האותיות הקטנות: עלויות כרטיס האשראי: כ-155 שקל בשנה (12.90 עמלה בחודש). בנוסף, גם כאן הנהלת You יכולה לשנות או לבטל את ההטבות שהיא מרעיפה על חברי המועדון.

 

חברים מספרים? "אני לא מבין למה אני צריך לשלם דמי מנוי מהשנה השנייה", אומר אורן, חבר מועדון. "אם אני קונה קבוע, ומכניס מזומנים על בסיס קבוע, למה לא להסתפק בכך?". 

 

דן, שמחזיק בכרטיס האשראי: "אני משתמש בו רק בסופר ועל דלק - ומרוצה. ביקשתי שלא ישלחו לי בשום אופן את הג'אנק שלהם בהודעות sms או במייל, אלא רק בדיוור ישיר".

 

חזור למעלה
Life Style

קהל היעד: לקוחות סופר פארם, טויס אר אס, אופיס דיפו ומקדונלד'ס.

 

מה בכרטיס? מדובר בכרטיס חבר מועדון שכיום מונפק רק ככרטיס אשראי, אם כי כרטיסים שאינם אשראי עדיין נמצאים בשימוש. הכרטיס מציע הנחות שמתחלפות מדי שבועיים ברשתות שלעיל. הנחות אחרות הן הנחות אשראי רגילות, כלומר, שלא תמיד יש לנו צורך בהן: תיאטרון, נופש, מוצרי חשמל. בנוסף לאלה, קופונים שנשלחים בדיוור ישיר אמורים לקלוע לטעמו ולהרגלי הקנייה של החבר.

 

מלכוד: אין דמי הצטרפות ואין חובה להשתמש בכרטיס האשראי, אבל מהשנה השלישית: 28 שקל תשלום על הכרטיס לשנה שמתקזזים בקנייה מעל 200 שקל. אחרי שנה, יעשו חישוב של ממוצע הקניות שלכם בחודש, ויעניקו לכם במתנה סכום דומה, עד 700 שקל. כלומר, כדי לקבל את מלוא 700 השקלים תצטרכו להוציא 8,400 שקל מינימום לשנה.

 

חברת מועדון: "אני משתמשת בכרטיס הישן שאינו אשראי, אבל רק בסופר פארם. לא כי אני לא קונה במקומות האחרים, אלא כי אני לא זוכרת שהוא תקף בהם. אני עושה בו שימוש נרחב, מניחה שבעיקר בשל המיתוג שעשו לו ועבודת המודעות העקבית שעושים לו ברשת. אני מרגישה שיש לי שם יותר מבצעים מלקוחות אחרים, למרות שבאופן כללי הסופר פארם הפכה לדעתי להיות רשת של מבצעים בלבד".

 

חזור למעלה
פוקס

מה הכרטיס נותן? תמורת 69 שקל בעת ההצטרפות, אפשר לצבור 10% מהקניות ברשת כ"פוקס קאש" שאמורים להיתרגם מתישהו לכסף. רק שכדי לקבל גופייה ב-50 שקל, חבר מועדון צריך לקנות ב-500 שקל. ישנה הטבה חביבה במועד ההצטרפות: 100 שקל לקנייה בחודש העוקב, וכן הטבת יומולדת: 30% הנחה בקנייה עד 500 שקל בלבד, בהצגת שובר וכרטיס מועדון.

 

חברת מועדון: "הכרטיס מאלץ אותך להגיע לחנות כל חודש, אבל לפעמים בקופה את מגלה הפתעות נעימות כמו שמגיע לך הנחה מסוימת או שיש מבצע רק לחברי מועדון. יש בזה משהו מפנק".

 

רוב רשתות האופנה, אגב, מציעות מודל דומה. חברת מועדון אחרת מציינת את היינס לטובה: "בכל חודש של יום ההולדת נותנים לי 50 שקל נקי בלי התחייבות לרכישה באותו החודש".

 

חזור למעלה
גולף

איפה? גולף, גולף אנד קו, גולף קידס, אינטימה, פולגת ומקס מורטי.

 

כמה? 80 שקל ל-18 חודשים או באמצעות רכישה אחת בסך 800 שקל.

 

מה? הנחה של 10% על כל המוצרים, והשלמת הנחה של עד 20% על פריטים שבמבצע. הנחת מוצרי קוסמטיקה ובישום: עד 5%. מי שרוכש ב-500 שקל ברשתות הקבוצה לא יצטרך לשלם שוב דמי חבר.

 

חברים מספרים: "המחיר של הכרטיס גבוה", מספרת חברה, "ולא בטוח שאחזיר אותו, כיוון שאני לא קונה בחנויות האלה לעיתים מאוד קרובות. ועם זאת, בניגוד לכרטיסים אחרים שרק רשת אחת הכלולה בהם שווה באמת - פה אני קונה ברובן".

 

 

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
השימוש הכי תכוף. סופרמרקט
צילום: index open
בדרך כלל - הנחה נצברת. רשתות בגדים
צילום: index open
מומלצים