אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

עכשיו זה מדעי

נלחם בחסימות עורקים. רימון צילום: דלית שחם
נלחם בחסימות עורקים. רימון צילום: דלית שחם
 


 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

מחקר ישראלי מקיף: רימון מונע התקף לב ושבץ

לאחר 12 שנות מחקר נמצא כי רימון מעלה רמות של אנזים המיוצר על ידי הכבד. כך מונע האנזים טרשת עורקים ואף "פותח סתימות" בכלי דם חסומים הגורמים להתקף לב ושבץ מוחי. ההמלצה: שתו לפחות חצי כוס מיץ רימונים ליום

ד"ר איתי גל
פורסם: 02.09.10, 14:10

מיץ רימון ידוע כבר כמה שנים כבעל סגולות בריאותיות, ועתה חושפים חוקרים ישראלים שהרימון מונע התקף לב ושבץ מוחי באמצעות עיכוב תהליך טרשת העורקים הגורם לחסימות כלי דם. המחקר פורסם אתמול (ד') בכתב העת לטרשת עורקים Atherosclerosis.

 

ב-12 השנים האחרונות חוקר פרופ' מיכאל אבירם, מנהל המעבדה לחקר ליפידים בפקולטה לרפואה של הטכניון וברמב"ם בחיפה, את מנגנוני התפתחות טרשת העורקים ותוצאותיה (התקף לב ושבץ מוחין). מחקריו התמקדו בעיקר במזונות ים-תיכוניים, שהתגלו כבעלי תכונות המונעות את חמצון הכולסטרול ומעכבות את טרשת העורקים.

  

במסגרת עבודתו, גילה פרופ' אבירם כי פרי הרימון מכיל כמות גבוהה של פוליפנולים אנטיאוקסידנטים, היעילים הן כמעכבי חימצון הכולסטרול והן כמפרקי כולסטרול מחומצן, אך רק לאחרונה הוא הצליח לפצח את האופן שבו פועל המנגנון על גופנו. 

 

נוגדי חימצון עוצמתיים

במשך למעלה מעשור בחנו פרופ' אבירם וקבוצת המחקר שלו את אופן השפעת הרימון על הכולסטרול בגוף. נמצא שדמנו מכיל אנזים בשם פאראאוקסונאז, הקשור

סגולות מוכחות
רימון לבריאות: כלי נשק רב עוצמה / איתי גל
הוא מסמלי ראש השנה, אבל פרט להיותו תוספת גורמה, הרימון בעל סגולות בריאותיות העשויות למנוע סרטן, להילחם נגד רדיקלים חופשיים ולספק ברזל לגוף
לכתבה המלאה

 ל"כולסטרול הטוב" (ה-HDL), שתפקידו לסלק את עודפי כולסטרול מהעורקים אל הכבד ומחוץ לגוף. האנזים פרא-אוקסונאז מפרק כולסטרול מחומצן. כאמור, לתזונה יש תפקיד חשוב בתהליך זה ופרופ' אבירם מצא כי הפוליפנולים נוגדי החימצון, הייחודיים לרימון, מהווים כוח עזר לפעולתו של אנזים הפרא-אוקסונאז.  

 

במחקר הנוכחי נבדקו עכברים מהונדסים גנטית, אצלם לא קיים האנזים פרא-אוקסיגנאז. אלה הושוו לעכברים בהם מצוי האנזים האמור. העכברים הושקו במיץ רימון. ניתוח הממצאים הראה כי הרימון משפיע על זירוז פעילות האנזים באמצעות שלוש פעולות: הוא מסייע בהורדת חימצון הכולסטרול וזירוז סילוק הכולסטרול מדופן העורק, הוא תורם לקשירת אנזים הפראאוקסונאז לכולסטרול הטוב ולכן מגביר את פעילותו, והוא משפעל את הגן המייצר את אנזים הפאראאוקסונאז ובכך מגביר את כמותו ואת פעולתו הבריאותית בגוף.  

 

לאחרונה מצא פרופ' אבירם פירות ים-תיכוניים נוספים המכילים אנטיאוקסידנטים מסוג פוליפנולים ייחודיים: בדבש החרוב נמצאה כמות גבוהה מאוד של אנטיאוקסידנטים
וממצאים דומים נצפו גם במיץ של שיח ההדס, מארבעת המינים של חג הסוכות. בכך הצטרפו שני הפירות הללו לרשימת המזונות הים-תיכוניים התורמים לירידה בצבירה של כולסטרול בדופן העורק, ועקב כך לירידה בהתפתחות טרשת עורקים וביטוייה: התקף לב ושבץ מוחין.  

 

"המחקר שלנו הראה שאצל מי ששותה מיץ רימון במשך שנה קיימת עצירה בסתימת העורקים ופתיחת עורקים חסומים", אמר פרופ' אבירם ל-ynet, "לרימון יש יכולת מרשימה לעכב טרשת עורקים ולמנוע מחלות לב וכלי דם. בשורה התחתונה, אני ממליץ לכל אחד לשתות חצי כוס עד כוס מיץ רימונים מידי יום".


 


תגיות: רימון | מחלות לב

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
רשת
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
Israel News
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
זולי הקיפוד
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as23-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©