שתף קטע נבחר

הרשתות שינו מחירים אחרי הסקרים

מחירי כמה מהמוצרים שפורסמו בסקרי הסלים לקראת ראש השנה, לא תואמים את מה שקורה כרגע ברשתות. לימון שעלה 0.99 ש' אצל רמי לוי עולה כעת 7.45 ש'. מלפפון שעלה 3.99 ש' בשופרסל דיל לפי הסקר, כעת עולה 5.99 ש'. איך קרה שהמחירים השתנו אחרי הסקרים?

קראתם סקרים, הגעתם לסופר במיוחד בשביל ירקות בשקל, וגיליתם שמחירם קפץ? היה כתוב שהעוף בסניף א' הוא הכי זול ושכנה שלכם סיפרה לכם שקנתה את אותו עוף במחיר נמוך יותר דווקא בסניף ב' שהוכרז כיקר? לאחרונה פורסמו סקרים גדולים שהכריזו על הסניפים הזולים ביותר במתחמי קניות ברחבי הארץ, ופירטו מחירים של פריטים שונים בסניפים שונים. אבל נראה כי לא כל המחירים שרשמו הסוקרים בעת עריכת הסקר, בשבועיים ובשבוע של סוף אוגוסט, נותרו על כנם.

 

בסוף השבוע הזה, דגמנו כמה מוצרים ברשתות מגה בול, רמי לוי שיווק השקמה ושופרסל, ובדקנו האם המחירים שם הם אכן המחירים שפורטו באחד הסקרים שפורסם ביום ה' האחרון (2 בספטמבר) ומתייחס לבדיקות שנעשו ב-26 באוגוסט, שבוע קודם לכן. מהבדיקות בסניף ר"ג של שיווק השקמה רמי לוי, לסניף עזריאלי של שופרסל דיל ולסניף מגה בול ביגאל אלון, עולה כי המחירים בחלקם, השתנו.

 

בשיווק השקמה רמי לוי, מצאנו שק"ג לימון שיום קודם לכן פורסם שמחירו 0.99 ש', עולה כעת 7.45 ש'. בשופרסל דיל, ק"ג מלפפון עולה 5.99 ש' בעוד שלפני שבוע עלה 3.99 ש'. במגה בול, מלפפפון עלה ביום פרסום הסקר 3.99 ש' כיום הוא עולה 5.99 ש'. מלפפון שעלה בכל סניפי רמי לוי, לפי הסקר, 0.99 שקלים, עולה כעת 2.6 שקלים בר"ג ו-3.99 שקלים בפרדס חנה.

 

גם במחירי העוף חלה תזוזה. מחיר העוף אצל רמי לוי עלה ל-11.9 ומחיר העוף במגה בול עלה ל-14.99, אם כי במגה בול טוענים שבסניף שבדקנו המחיר לא השתנה, ומבדיקה כעת עולה כי אכן המחיר נותר 11.99 ש'. ועם זאת, גם אחרי העלאת המחירים, רמי לוי עדיין זול יותר משני המתחרים שנבדקו.

 

האם תוך שבוע השתנו כך המחירים? חלק מהגורמים בענף טענים כי הרשתות מורידות מחירים ביום שהסוקרים פושטים על המדפים, ומעלות אותם בחזרה בלכתם. כמו שאתם מנקים את הבית לפני שמגיעים אורחים, כך עושים ברשתות לחלק מהמחירים, בעיקר במוצרים שאינם ארוזים.

 

חלק מהמחירים דווקא ירדו

כשהודענו מראש לשופרסל שנפקוד את סניף שופרסל דיל ביגאל אלון בת"א לשם בדיקת ירקות ופירות, המחירים בו נמצאו נמוכים באופן משמעותי. בסניף הורידו את מחירי תפו"א הארוז, עגבניה, גזר וקישוא ל-0.99 ש'. בה בעת, ביקור סמוי בשני סניפים בב"ש ובסניף בחיפה העלה כי המחירים של הירקות והפירות שם דווקא עלו ובהם השתמשנו. כשביקשנו משופרסל להגיב על הירידה הפתאומית במחיר, לכאורה בתזמון מושלם עם בואינו, אמרו לנו בשופרסל כי מדובר בתחרות עזה במתחם המקומי והם מגיבים למתחרים. אבל טלפון פשוט לסניף מגה בול במתחם העלה: מחיר העגבניות הוא 5.99 ש' כלומר, לא תחרות ישירה היא שגרמה להורדה הזאת.

 

אבל ההסבר לפיו המחירים השתנו משום שישנה הורדת מחירים לכבוד הסוקרים, לא מסביר מדוע מחירי חלק מהמוצרים דווקא ירדו. רימון עלה אצל רמי לוי, לפי הסקר, 7.79 ש' בסניף ר"ג, כעת הוא עולה 6.48 ש' בלבד. גם במגה בול מחיר הרימון ירד מ-8.99 ל-6.9 ש'. בשופרסל, מחיר פילה נסיכת הנילוס של דלידג ירד מ-29.99 ל-19.99 שקל, בגלל מבצע.  

 

מחירי מוצרים שאינם מזון טרי נותרו על כנם, לפחות בשיווק השקמה. שישיית נביעות עדיין עולה אצל רמי לוי 7.99 שקל, וכך גם פילה דג נסיכת הנילוס שעולה 19.90 ש'. רמי לוי הצהיר כי ימכור ביום שני הקרוב (6 בספטמבר) דבש, ק"ג תפוחים ועוף בשקל.

 


רמי לוי - שופרסל - מחירי סוף אוגוסט לעומת מחירי תחילת ספטמבר (רג)

רמי לוי - מחירי סוף אוגוסט (לעומת מחירי תחילת ספטמבר (ר"ג)
מוצר מחירי רמי לוי לפי סקר סוף אוגוסט מחירי רמי לוי בסוף השבוע (3-2 בספטמבר)
ק"ג עגבניות 0.99 2.6
ק"ג מלפפון 0.99 2.6
ק"ג בצל 0.99 2.7
ק"ג תפוח סמיט 4.99 4.79
ק"ג לימון 0.99 7.45
ק"ג רימון 7.79 6.48
ק"ג תפו"א 0.99 4.49
נסיכת הנילוס דלידג 19.90 19.90
עוף שלם טרי 9.90 11.90 (וביום שני הקרוב יימכר בשקל)
טייסטרס קפה נמס צ'ויס 24.80 24.80

בשקלים

 


שופרסל - מחירי סוף אוגוסט לעומת מחירי תחילת ספטמבר
שופרסל - מחירי סוף אוגוסט לעומת מחירי תחילת ספטמבר (ב"ש וחיפה)
מוצר מחירי שופרסל לפי סקר סוף אוגוסט מחירי שופרסל בסוף השבוע (3-2 בספטמבר)
ק"ג עגבניות 2.99 4.99
ק"ג מלפפון 3.99 5.99
ק"ג בצל 2.79 2.79
ק"ג תפוח סמיט 8.49 8.49
ק"ג לימון 8.99 8.99
עוף שלם טרי 11.99 9.9
ק"ג רימון 9.99 9.99
ק"ג תפו"א 2.99 5.99
נסיכת הנילוס דלידג 29.99 19.99
טייסטרס קפה נמס צ'ויס 27.9 27.9

בשקלים

 


מגה בול - מחירי סוף אוגוסט לעומת מחירי תחילת ספטמבר (תא)

מגה בול - מחירי סוף אוגוסט לעומת מחירי תחילת ספטמבר (ת"א)
מוצר מחירי מגה בול לפי סקר סוף אוגוסט מחירים במגה בול בסוף השבוע (3-2 בספטמבר)
ק"ג עגבניות 2.99 5.99
ק"ג מלפפון 3.99 5.99
ק"ג בצל 2.79 2.79
ק"ג תפוח סמיט 8.99 6.99
ק"ג לימון 8.99 8.99
ק"ג רימון 8.99 6.99
ק"ג תפו"א 3.99 4.99
נסיכת הנילוס דלידג 34.99 34.99
עוף שלם טרי 11.99 11.99
טייסטרס קפה נמס צ'ויס 27.9 27.9

 בשקלים

 

רמי לוי: "המחירים דינאמיים"

"אני לא עורך את הסקרים ואני לא מחויב לסקר", מסביר רמי לוי. "בסקר הם סוקרים את אותו היום. בפירות והירקות יש תנודות למעלה ולמטה. השוק דינאמי. בשבוע שעבר, מחירי הפירות והירקות היו חצי מהמחיר. בשבוע שעבר עגבניה יכלה לעלות לסיטונאים 2 שקלים והיום 6.2 שקלים, לפי מחירון משרד החקלאות. ואנחנו מוכרים אותה ב-2.6 שקלים בזמן שזה עולה לנו 6.2 שקלים.

 

"מחירי העופות עלו ב-40% כי לקראת החג, יש ביקוש לעופות, ואנחנו העלנו את המחיר במעט. חוץ מזה שביום שני אנחנו מורידים את מחיר העוף לשקל".

 

הבטחת שכל מה ששופרסל ימכרו, תמכור ב-10% פחות. זה לא תמיד נכון לגבי כל מוצר והנחה.

 

"זה נכון לגבי כל מה שהם מפרסמים. זה אולי לא נכון לגבי מבצעים שהם עושים ברגע, בסניפים, שאני לא יודע עליהם אבל צרכנים שבאים ואומרים לי: 'בשופרסל זה עולה אחרת', מייד אני עושה להם בקופה הנחה של 10%. כל המלחמות האלה על המחירים זה בזכותינו. אנחנו הורדנו את המחירים".

 

בריבוע כחול מסרו בתגובה: "אנו גאים לעמוד בהבטחתנו ולהציע ללקוחותינו את סל הקניות הזול ביותר גם בחג הקרוב. אכן כפי שניתן לראות מבדיקתכם, העדכון היחידי שחל בסל המוצרים מתייחס למחירי הפירות והירקות שחלקם הקטן עלה וחלקם ירד , מה שאינו משפיע על עלות הסל הכללי. אנו נמשיך לעשות ככל שביכולתנו כדי להמשיך ולהציע את סל הקניות הזול ביותר בכל רחבי הארץ".

 

בשופרסל מסרו בתגובה: "שופרסל דיל התחייבה להציג את הסל הזול ביותר ללקוחותיה בהתייחס למאות פריטים ולאורך זמן. המחירים בסניפים שבדקתם כמעט ללא שינוי מלבד שלושה סוגי ירקות שעלייתם נובעת ממחירון משרד החקלאות. 

לגבי שופרסל דיל יגאל אלון, המחירים מתעדכנים בהתאם לסביבה התחרותית ובמטרה להעניק ללקוחותינו את הסל הזול ביותר".

 

"כולם חיים סביב הסקר, המדינה מפסידה מע"מ"

נראה כי החשיבות של הסקרים התעצמה, משום שהרשתות משתמשות כיום יותר מתמיד בסקרים כמנוף לשיווק ופרסום. רמי לוי כמעט ולא מפרסם לכן הסקרים הם פרסום חינם עבורו. פורסם כי שופרסל הוציאה על פרסום לקראת החגים כ-16 מיליון שקל ורבוע כחול כ-13.8 מיליון שקל, ובכל הפרסומות שלהן - הן משתמשות בטרמינולוגיה של הסקרים. שופרסל הרי "מחזיקה אלף סוקרים" משלה. מגה מפרסמת שהיא זכתה בסקר ידיעות אחרונות במתחמים מסוימים, שופרסל מפרסמת שהיא זכתה והצופה זוכה לקבל 6 פרסומות לכל רשתות הבת שלהן במקבץ פרסומות אחד.

 

"מגה בול יצאו הכי זולים בעיר X? אז בב"ש, ממן יצאו הכי זולים, ובחיפה יצא משה רבינו", לועג גורם אחר מרשת מתחרה שלא נסקרה בסקרים האחרונים. "בלימונים יכולת לראות פער של אלף אחוזים בין הרשתות, כולל רשתות דיסקאונט. האם זה יתכן? האם המחירים שהיו בשבוע שעבר נמצאים שם גם היום? אין סיכוי. אבל כולם בלי יוצא מהכלל חיים מסביב לסקר. לא מעניין אותם כרגע יש עבודה אין עבודה. רק מעניין אותם איך נצא בסקר כמה נצא בסקר. יש גורמים שנכנסו להיסטריה בעקבות הסקרים.

 

"כיוון שהשבועיים האחרונים של אוגוסט נחשבו לזמן מת, אפשר היה להוריד בהם מחירים. יש כל מיני שיטות. הסוקרים מגיעים ומורידים את מחירי כמה מהמוצרים ב-30-20%. במילא הסניף ריק. כולם יודעים מתי נעשים הסקרים ומתי הסוקרים מגיעים, אז אם זה מכר עגבניה ב-0.99 אגורות, זה הוריד ל-0.89 אגורות. אבל כולם רואים עכשיו שהמחיר הזה לא נשאר.

 

"שימי לב שכל הרשתות למדו את השיטה, ועובדה שהפער בין רמי לוי הזול לרשתות הגדולות הצטמצם ב-4%. זה לא כי הם הפכו פתאום לזולים זה כי כולם מסתמכים על הסקרים האלה. מי שנפגע הכי הרבה זה המדינה. אם אני קונה עוף ב-13 שקל, אבל מוכר את העוף ב-7 שקלים המדינה תקבל פחות מע"מ. המלחמה צריכה להיות על שירות לא על מחירי התאבדות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לפני שבוע עלו 2.99 ש'. תפו"א
רמי לוי בפרדס חנה
מחירי העגבניות צנחו פתאום. שופרסל
מומלצים