שתף קטע נבחר

שמים את האפליה במוקד

שנת הלימודים כבר החלה אבל הילד שלכם עוד יושב בבית וממתין לבית ספר שיקלוט אותו, מדוע? משום שהרשות המקומית עוד לא החליטה לאן ילך. מי מחליט איפה ילמד הילד שלכם ועל בסיס מה מתבצעת ההחלטה? האם זה על בסיס ההישגים הלימודיים שלו? אם כן, דעו שמדובר באפליה

מקרי האפליה בבתי הספר אינם נושא חדש, אולם הכותרות של תחילת שנת הלימודים תש"ע, בשנה שעברה, העלו את הנושא לסדר היום והובילו להבנה שחייבים לעשות משהו. "לצערנו יש עשרות ומאות של פניות ותפקידו של המוקד הוא לטפל בפניות האלו, מה שאמורות הרשויות לעשות, ולא עושות", מסביר ד"ר אביעד הכהן, יועץ משפטי לתנועת "הכל חינוך", האחראית להקמתו של מוקד האפליה וטיפול בפניות המגיעות.

 "הכל חינוך" - התנועה לקידום החינוך בישראל, היא פועל יוצא של מספר אנשים ששמו להם למטרה להביא את החינוך לכל הילדים במדינה, ובצורה שווה. התנועה כוללת אנשים בעלי עמדות שונות, אנשי חינוך, מורים ומנהלים, אנשי עסקים, חילונים ודתיים, ביניהם דב לאוטמן, יו"ר העמותה, הרב שי פירון, מנכ"ל העמותה, פרופ' נמרוד אלוני, שמואל אבואב ועוד אחרים רבים, המבקשים להביא לרפורמה ארוכת טווח בחינוך הציבורי, מגובה בתקציב רב שנתי.

 

התנועה מבקשת אחריות בלעדית של המדינה על זכותו של כל תלמיד לחינוך איכותי; העדפה ברורה של מערכת החינוך הציבורי והפיכתה למערכת החינוך האיכותית בישראל; סל חינוך אישי לכל תלמיד הכולל את התקציבים הנדרשים לצורך מימוש הזכות לחינוך; תקצוב דיפרנציאלי לכל תלמיד להבטחת שוויון במערכת החינוך ולצמצום הפערים החברתיים; הגדרת תכנית לימודי יסוד שתחייב את כלל התלמידים ותכשירם לאתגרי המאה ה – 21. רק מוסדות שילמדו את תכנית הליבה ימומנו במלואם על ידי המדינה; קיום חינוך התואם את תרבותן של הקהילות הייחודיות בישראל

 

מוקד האפליה החל את פעילותו טרם פתיחת שנת הלימודים, כשמטרתו לוודא שלא תיווצר אפליה בעת הרישום, ולאחר מכן לטפל בכל מקרי האפליה הצצים עם פתיחת שנת הלימודים. החוק אוסר אפליית תלמידים במערכת החינוך בישראל. לכן, כל מקרה של אפליה מהווה הפרה בוטה של החוק ומחייב תיקון מיידי של העוולה. אך לא תמיד כך הדברים, וודאי לפי כמות הפניות המגיעות אל המוקד. הפניות כולן מתועדות ובסופו של כל יום מועברות, על פי הנושאים, לעורכי-דין הפועלים יחד עם עמותת "הכל חינוך" כדי לתת פתרונות.

 

  • המוקד יפעל עד ה-16 בספטמבר. מענה קולי תמצאו ב"קו חם" 1-800-071-001 (שיחת חינם) בין השעות 10:00-22:00, ובכל שעה תוכלו להיכנס לפורום המיוחד של ynet. יועצי המוקד, בראשות עו"ד אביעד הכהן, משרד עו"ד ברנע, משפטנים ואנשי חינוך, ישמחו להקשיב, לייעץ ולסייע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמות גדולה של פניות למוקד
צילום: אבי חי
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים