שתף קטע נבחר

בקרוב: נשלם הרבה יותר על חבילות מחו"ל

כל החבילות שיישלחו באמצעות דואר ישראל, ששווי תכולתן נמוך מ-50 דולר, יעברו הליך של בדיקה במכס, ויחוייבו בעמלת שחרור ממכס של 38 שקל. חבילות בשווי 1,000-51 דולר יחוייבו בתשלומי עמלה, מע"מ ומכס. הסיבה: ביטול האפלייה לטובה של דואר ישראל לעומת חברות השילוח האחרות

נוהגים להזמין מ-eBay או מאמזון? מקבלים מתנות על בסיס קבוע מהדוד באמריקה? בקרוב כל החבילות שאתם מקבלים מחו"ל באמצעות דואר ישראל, יעברו במכס, והתשלום עליהן יגדל בהתאם.

 

על כל חבילה ששווי תכולתה נמוך מ-50 דולר, נתבקש לשלם עמלה של 38 שקל, במקום אפס שקלים כיום. כיוון שחבילות אלה בדרך כלל פטורות ממע"מ וממכס, תשלום העמלה יהיה על שחרורן מהמכס. כעת, דואר ישראל גובה עמלת שחרור ממכס רק על חבילות הנשלחות בשירות EMS.

 

במילים אחרות, אם צרכן יזמין ספר מאמזון ב-10 דולר, הוא יצטרך לשלם בדואר עוד 38 שקל, עמלה. בנוסף, החבילה שלו, שכיום מגיעה לארץ בלי בדיקה במרבית הפעמים, תעבור בדיקת מכס מדוקדקת. למעשה, הזמנת פריטים בשווי כזה מחו"ל תתייקר מאוד ותהפוך ללא משתלמת.

 

בנוסף, החבילות היקרות יותר הנשלחות באמצעות דואר ישראל, יתייקרו אף יותר: כל חבילה ששווי תכולתה גבוה מ-50 דולר ונמוך מאלף דולר, שעד כה לא עברה הליך של בדיקת מכס כשנשלחה ארצה באמצעות דואר ישראל, תעבור אף היא הליך בדיקת מכס, ובמקום אפס שקלים כמו היום, יגבו עליה תשלומי מע"מ, מכס, ועמלת שחרור ממכס.

 

לא ברור מתי ההליך הזה ייכנס לתוקף, אבל הוא צפוי לקרות בראשית 2011. המרוויחות מכך הן רשות המסים, וחברת עמילות המכס געש, שעובדת עם דואר ישראל. רשות המסים תגבה מע"מ ומכס על חבילות שכרגע לא עובדות בדיקה, וחברת העמילות געש, היא זו שתקבל את העמלה בשווי 38 שקל, שדואר ישראל תגבה מאיתנו.

 

געש תגבה את העמלה עבור קליטת חבילה, סריקת שטר המטען שלה ואחסונה. גם חברות השילוח הבינלאומיות ירוויחו מהמהלך, משום שמשלוח של אותן חבילות דרך החברות האחרות, לא פטור מבדיקת מכס. 

  

מחיר ההפרטה: נטרול היתרון של דואר ישראל

הסיבה לשינוי הזה, לפי דואר ישראל, היא הפיכתה של רשות הדואר, בעבר רשות של המדינה, לחברה בע"מ שבבעלות המדינה. כיוון שהדואר היא כיום חברה מסחרית, חברות השילוח האחרות הפועלות בשוק, טענו שאין יותר טעם לנקוט באפליה לטובתה, ויש להחיל עליה את החוק המוחל עליהן. שהרי אם דואר ישראל היא כיום חברה מסחרית, אם כך, מדוע שאר חברות השילוח חייבות להעביר את כל משלוחיהן בדיקת מכס, ודואר ישראל לא?

 

לכן הוחלט, שגם דואר ישראל תעביר את כל חבילותיה בדיקה במכס, והצרכן - ישלם יותר. כן, מסתבר שהתחרות לא מורידה את המחיר, היא דווקא מעלה אותו.

   

מדואר ישראל מסרו בתגובה: "רשות המסים בישראל מחילה את הוראותיה בדבר תשלום מסים, דהיינו מע"מ ומכס, על כל החבילות המגיעות לישראל בדרך האוויר, הים והיבשה.

 

"כל חברות השילוח הבינלאומי כפופות לחוקי ישראל בנוגע לתשלומי המיסים עבור ייבוא חבילות מחו"ל כמו גם שירות ה- EMS של דואר ישראל. על פי הנחיות רשות המיסים לא יהיו יוצאים מן הכלל בתחום תשלומי המיסים עבור טובין מחו"ל ועל כן כלל החבילות שמגיעות לישראל, ללא כל יוצא מן הכלל, יצטרכו בעתיד הקרוב לעבור לבדיקת המכס. רק לאחר אישור המכס לשחרור / קביעת גובה המיסים יתבצע הליך של שחרור ממכס והעברתם ליעד.

 

"הליך שחרור ממכס מתבצע באופן אוטומטי על ידי רשומון קולקטיבי (כל החבילות שערך הטובין בתוכן הוא עד אלף דולר). במידה ואין תשלומי מסים, הלקוח משלם רק עבור הליך השחרור כ-38 שקל בלבד – זהו המחיר הנמוך ביותר ביחס לחברות השילוח הבינלאומי האחרות. במידה וצריך לשלם גם מסים - מע"מ ו/או מכס, חברת דואר ישראל תשלם עבור הלקוח את המסים על מנת לאפשר שחרור החבילה למשלוח. החבילה תגיע עד לסניף הדואר הקרוב למקום מגוריו של הלקוח ושם ייגבה ממנו עלות התשלום למכס בנוסף על עמלת שחרור ממכס".

 

מרשות המסים מסרו בתגובה: "תחילה נבקש להבהיר כי לא חלו כל שינויים בשיעורי המיסוי, הנגבים על יבוא טובין וכן לא באגרות הכרוכות בהפקת רשימון. המכס אינו עוסק בתמחור וקביעת גובה ותמהיל העמלה שגובה חברת הדואר וסוכן המכס מטעמה בגין שירותי עמילות המכס, כפי שאינו מתמחר זאת לאתרי האחסון השונים, למשלחים ולסוכני המכס.

 

חברת הדואר קובעת את התעריפים שהיא גובה על פי שיקול דעתה, ואין בסכומים שצויינו כל קשר למכס, למיסוי או כל תעריף אחר למדינה. גם כיום, גובה חברת הדואר סכומים שקבעה שאינם תשלומי מכס או מסים אלא תשלומים שמיועדים עבור שירות שנותנת חברת הדואר, גם אם הם מוצגים כתשלומי מכס".

 

המידע הראשוני לידיעה הגיע מהדואר האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סי די בנק
לנו זה עולה יותר
צילום: סי די בנק
מומלצים