שתף קטע נבחר

ההתחייבות לכבלים וללוויין תוגבל לשנה וחצי

סוף סוף כמו בסלולר, ההתחייבות לכבלים וללוויין, כולל חבילות הטריפל, תוגבל ל-18 חודשים. בנוסף, תוקף תקופת ההתחייבות על שירותי טריפל יפקע באופן אחיד ובו זמנית. החברות ידרשו ליישם זאת תוך שבועיים

חברות הכבלים והלוויין יחוייבו להגביל את תקופת ההתחייבות לשירותיהן לשנה וחצי, ולתת שירותי טריפל למשך תקופת התחייבות אחידה, כך שתאריך פקיעת שלושת השירותים יהיה ברור ובו זמנית.

 

 

מועצת הכבלים והלוויין, החליטה להגביל את תקופת ההתחייבות של מנויי הכבלים והלוויין לתקופה שלא תעלה על 18 חודשים. משרד התקשורת החיל את הנחיית המועצה על חבילות הטריפל הכוללים שרותי טלפוניה, אינטרנט ושידורי טלוויזיה. ההחלטה תיכנס לתוקף בימים הקרובים.

 

בנוסף, המועצה חייבה את חברות HOT ו-yes, ליצור חפיפה בין תקופות ההתחייבות של המנוי לשירותיהן השונים, כך שתוקף תקופת ההתחייבות עבור כל השירותים אשר צרך המנוי, יפקע בו זמנית, במועד אחד. משמעות הדבר היא שתהיה חפיפה בין תקופת ההתחייבות לשירותי התוכן, ובין תקופת ההתחייבות לממיר.

 

חברות הסלולר כבר מצאו מעקפים

בכך מגיעים לקיצם מאמצים מאומצים של שנה וחצי של מועצת הכבלים והלוויין ומשרד התקשורת, להסדיר את משך תקופת ההתחייבות בשתי החברות, שמחזיקות ברישיונות שונים, בדיוק כפי שנעשה בתחום הסלולר, ללקוחות פרטיים. החלטה זו של המועצה מקורה, בין היתר, בתלונות רבות של מנויים שהתלוננו על תקופות התחייבות ארוכות העומדות על שלוש שנים. עם זאת, הדבר לא יהיה תקף לגבי מנויים שנמצאים כבר בהתחייבות שכזאת. 

 

לפי משרד התקשורת, המהלך אף יוריד מחירים ויעודד תחרות בין החברות, וישתפרו התנאים והשירות בשוק לטובתו של הלקוח משום שכוח המיקוח שלו יגבר. אולם, בתחום הסלולר כבר מצאו מעקפים לעניין ההתחייבות ל-18 חודשים, כמו מבצע הסטודנטים הזה, שההתחייבות על החבילה בו היא על 18 חודשים, אבל ההחזרים על מכשיר הסלולר, ל-36 חודשים.

 

HOT ו-yes כבר התכוננו מראש למהלך הזה, והודיעו באוקטובר על מבצעים חדשים, במסגרתם הציעו לראשונה, חבילת טריפל וחבילת צפייה ללא התחייבות, ועקב כך גם ללא קנסות יציאה אסטרונומיים. המוקשים: תשלום חודשי גבוה יותר, והצטרפות רק ללקוחות חדשים או לקוחות שסיימו התחייבות

 

יו"ר המועצה ניצן חן: "אני גאה להיות חלק ממועצה אמיצה, אשר בהחלטתה חיזקה את התחרות בשוק השידורים. כולי תקווה כי כתוצאה ממהלך זה, רמת השירות תעלה, המוצרים ישתפרו, והצרכנים שכושר המיקוח שלהם יגבר, יצאו נשכרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יוסי מימוני
"הצרכנים יצאו נשכרים". ניצן חן
צילום: יוסי מימוני
שר התקשורת משה כחלון
צילום: ירון ברנר
מומלצים