שתף קטע נבחר

אוטוקאר: וולוו נוטשת את ה"פרמיום"

היצרנית השבדית לשעבר, שנמצאת כיום בבעלות סינית, מעוניינת לנטוש את תדמית היוקרה שהפכה לחלק ממנה עד לפני שנים מספר - כך טוען מנכ"ל החברה החדש, סטפן ג'קובי

מנכ"ל וולוו מתוודה: "לא מעוניינים להשתייך לפרימיום". יצרנית הרכב השבדית לשעבר, שנרכשה על ידי ג'ילי הסינית בתחילת השנה, מעוניינת לוותר על תדמית היוקרה שהייתה לחלק בלתי נפרד מהמותג בעבר. דברים אלה אומר לא פחות מאשר מנכ"ל החברה החדש, סטפן ג'קובי, ל"אוטוקאר" הבריטי. ג'קובי מצוטט כאומר שהחברה חייבת לנטוש את משאלת הלב להיחשב כיצרנית יוקרה, ולבנות אסטרטגיה שתהיה מבוססת על מיתוג נמוך יותר.

 

 

לדברי ג'קובי, תדמית של מותג הפרימיום היא "מהלך שיווקי בעל קונוטציה יוקרתית ויקרה. אנחנו צריכים להתמקד באלגנטיות ופשטות סקנדינבית, המהווה זהות ייחודית לנו. אין סיבה לנסות וחקות את המתחרות שלנו", הוסיף ואמר, והתייחס ללא ספק לתחרות המגיעה מכיוון גרמניה, עם מותגי ב.מ.וו, מרצדס ואודי. לדברי ג'קובי, התחרות מול המותגים הגרמנים גרמה לוולוו להפסיד נתח שוק משמעותי בארה"ב. "אנחנו נמצאים כרגע בתחתית, ומסתכלים רק למעלה", אמר.

 

מנכ"ל החברה צופה כי עד 2020 תמכור וולוו כ-800 אלף מכוניות בכל שנה, זאת לעומת 380 אלף מכוניות חדשות הצפויות לעלות ב-2010 על הכביש עם תווית וולוו מאחור. לדבריו, ניתן יהיה להגיע ליעד השאפתני, אך ורק אם תתבצע בניה מחדש של המותג בארה"ב. כדאי להזכיר כי באוגוסט האחרון הצהיר יו"ר ג'ילי הסינית, לי שופו, כי וולוו תתחרה עם מיטב תעשיית הרכב הגרמני. הוא אף אמר כי בכוונתם לייצר מכונית אשר תתחרה באודי A8, ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים