שתף קטע נבחר

נתיב האגרה: כנראה מהיר, אבל לא ממש חכם

ב-7 בינואר יפתח לתנועה נתיב האגרה החדש בואכה נתיבי אילון. הרעיון: חניה חינם מחוץ לכרך הגדול, הצפוף והמזוהם, והסעה מהירה באוטובוס, גם הוא ללא תשלום. הרעיון ללא ספק מצוין, אבל הביצוע מעלה שאלות מטרידות

רוצים אותנו בתחבורה ציבורית, אבל גם בפקק התנועה. נתיב האגרה החדש בכניסה לאיילון מכיוון דרום, יפתח בעוד כשבועיים לתנועת כלי רכב ואוטובוסים. השירות שיציע לבאים לעיר - החניית הרכב הפרטי בחניון עצום ממדים כ-15 ק"מ מהעיר הגדולה והפקוקה. משם תצא הסעה מאורגנת באוטובוסים למספר תחנות בעיר, בנתיב מיוחד אותו יחלקו גם מכוניות עם 3 או 4 נוסעים, ונהגים המוכנים לשלם (והרבה) עבור עקיפת אחד הפקקים המטרידים במדינה.

 

 

בתיאוריה זה נשמע מעולה כמובן. אלא שבדיקה מעמיקה יותר מעלה לא מעט תמיהות. החל מההחלטה שלא לעשות כל שימוש ברכבת העוברת בסמוך לחניון, דרך החסרון בהסעה מהירה בדרך חזרה, וכלה בשעות וימי הפעילות של הסעות החינם. השאלות הקשות בסרט שלפניכם:

 

 

נתיב האגרה במספרים:

 

  • 0 - סכום השקלים עבור חניית הרכב והשימוש באוטובוס
  • 3-4 - מספר הנוסעים ברכב - בהתאם לשעה - המאפשרים נסיעה בחינם
  • 70 - קמ"ש, מהירות נסיעה ממוצעת מתוכננת, לטענת הזכיינית
  • 7-75 - מספר השקלים עבור שימוש פרטי בנתיב
  • 25 - סכום השימוש הממוצע בשקלים עבור רכב פרטי, לטענת הזכיינית
  • 2,000 - מספר המקומות בחניון כלי הרכב
  • 23 - שעת היציאה האחרונה מתל אביב לחניון
  • 13,000 - אורכו של הנתיב במטרים
  • 660 - זמן הנסיעה הממוצע המתוכנן בשניות
  • 5 - זמן המתנה בדקות בין הסעות בשעת הלחץ
  • 15 - זמן המתנה בדקות בין הסעות בשעות רגועות
  • 50 - בשקלים (ומע"מ), קנס על איחור בשחרור הרכב הפרטי מהחניון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתיב אגרה - שווה או לא?
צילום: עוז מרון והילה ספאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים