שתף קטע נבחר

הונדה PCX - דו"ח שימוש חמישי, וצריכת דלק

הקטנוע הקטן של הונדה שנמצא אצלנו במבחן ארוך טווח, הבטיח להיות חסכן במיוחד בדלק. בהצהרות היצרן הוא אמנם לא עומד, אך בהשוואה לאחרים הוא מבריק

אחת הסוגיות החשובות לגבי קטנוע המבחן ארוך הטווח שלנו, הונדה PCX, ואחת מנקודות-הזכות הבולטות שלו בתיאוריה, היא צריכת דלק נמוכה במיוחד. בפועל, במהלך החודשים בהם הוא עמנו, נרשמה צריכת דלק מכובדת ללא ספק, אך לא כזו שתמנע מאיתנו לתהות עד כמה מדובר בנתון יוצא דופן. שלא במקרה, לאחר פרסום הנתונים אצלנו, קיבלנו גם מספר פניות ברוח דומה, של רוכבים שתהו אף הם, האם הנתונים אותם השגנו "שווים את כל הרעש".

 

 

  • בואו להכיר: האתר הדו-גלגלי החדש של טל שביט

 


הונדה PCX וסאניאנג ג'וירייד. מי מהשניים צורך פחות דלק? (תצלום: טל שביט)

 

והאמת, יש כאן נקודה מעניינת ללא ספק. אחרי הכל, הונדה מציגה בנתוניה מספר סופר-מרשים של 45 ק"מ לליטר, במטרה לשכנע כך רוכשים פוטנציאליים. אלא שבניגוד למבחן רגיל, בו ניתן היה אולי להתקרב למספר זה בשימוש מאד ייעודי, במבחן ארוך הטווח שלנו המדמה - שלא במקרה - תנאי שימוש אמיתיים ומגוונים, לא מצאנו דרך אפילו להתקרב לכך. לא בעולם בו משתמשים בדלק רגיל, והכבישים כוללים גם עליות, ולא רק ירידות.

 

אצלנו עומד הממוצע עד עתה, לאחר אלפי ק"מ, על כ-35 ק"מ לליטר, וגם זאת לאחר התקנת משקף גבוה לא-מקורי שנתן שיפור של כמה אחוזים. אפילו בעת ההרצה, ברכיבה סופר-מתחשבת ורגועה במיוחד, השגנו 40 ק"מ לליטר. אגב, יש גם לזכור גם כי מהירותו של ה-PCX מוגבלת לפחות מ-100 קמ"ש אמיתיים. קטנועים אחרים אינם מוגבלים כך, ועשויים היו להעניק תוצאות טובות יותר עם הגבלה שכזו.

 

מצד שני, אין ספק כי השימוש שעובר ה-PCX בידינו, אינו יכול להיחשב עירוני בלבד, למעשה ייעודו האמיתי של ה-PCX. חלק הארי של הקילומטרים נצברו בכבישים בינעירוניים "על מנתק ההצתה". לא רק שמדובר בעומס גבוה-יחסית ורצוף - ברכיבה שכזו, ללא עצירות, הדימום האוטומטי כלל אינו בא לידי ביטוי.

 

הזדמנות לתת מענה, לפחות חלקי, לתהיות שלנו באשר לחסכונותו של הכלי, הגיעה כאשר קיבלנו למבחן את הג'וירייד 125 של סאניאנג, הכלי הדו-גלגלי הנמכר בישראל. המבחן יתפרסם בקרוב, אבל בינתיים ניצלנו את ההזדמנות כדי לבצע השוואת צריכת דלק, ראש-בראש. שני רוכבים, שני קטנועים שנוסעים יחד, במסלול שחציו עירוני-נטו - רמזורים, תנועה צפופה ברובה - וחציו חוץ-עירוני. וכמובן, במהלך הבדיקה החלפנו רוכבים וכלים כדי לנטרל השפעות של הבדלי משקל ואופן תפעול. מלבד זאת, בקטע שמחוץ לעיר שמר הג'וירייד על מהירות ה-PCX.

 

התוצאות היו חד-משמעיות. ל-PCX נמדדה צריכה של 35.6 ק"מ לליטר, דומה לנתון עליו דיווחנו בחודש שעבר. לג'ורייד - ללא מערכת דימום מנוע אוטומטי בעצירה ועם תוספת משקל עצמי של כ-30 ק"ג - מדדנו 26 ק"מ לליטר. המשמעות היא כי ה-PCX נוסע על כל ליטר של דלק עוד 10 ק"מ בערך. כך שההונדה אולי לא עומד בהצהרות המאד-אופטימיות של היצרן, אבל הוא בהחלט מאד חסכוני.

 

בנוסף, לרכיבה המשותפת היה אפקט נוסף. היא הזכירה לנו מחדש, למעשה האירה בזרקור רב-עוצמה, את תכונותיו הטובות של ה-PCX: מנוע חלק ונעים ביותר, מיתלים שיודעים היטב לספוג מהמורות ותנוחת רכיבה מצוינת. בכל הסעיפים הללו, שבאים לידי ביטוי באופן קבוע, ההונדה ממשיך להצטיין.

 

לסיום, מאז הדיווח האחרון כיסה ה-PCX כ-1,500 ק"מ נוספים (כ-7,500 עד כה), ללא בעיות. ממש לפני כתיבת דיווח זה התחלנו בניסוי עם מושב תחליפי, ועל כך נדווח בפעם הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אז כמה הוא באמת צורך?
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים