שתף קטע נבחר

החגיגה של לנצ'יה בז'נבה

יצרנית הרכב האיטלקית מרחיבה באופן משמעותי את היצע הדגמים. בז'נבה יוצעו ארבעה מהם - כולם יגיעו גם ארצה בעתיד הלא רחוק

לנצ'יה וקרייזלר, הפירות יבשילו בז'נבה. לנצ'יה תחשוף בז'נבה את פירות שיתוף הפעולה עם קרייזלר, המות האמריקני הנמצא בשליטת פיאט האיטלקית. היצרנית תחשוף לא פחות משלושה דגמים חדשים המבוססים על דגמי קרייזלר גדולים, ולצדם את הדור הבא של האפסילון הקטנה.

 

כצפוי, בז'נבה זוכה השם המיתולוגי "תמא" לרנסנס, תוך שהוא מוענק לדגם היוקרתי בהיצע המותג. לצדו יוצגו הפלאביה ותואם-גרנד וויאג'ר, שלא קיבל עדיין שם אירופי. בלנצ'יה מבטיחים כי האפסילון והתמא ישווקו בהתאמה החל מהחודשים יוני וספטמבר השנה, מבלי לציין תאריך יעד לשני הדגמים האחרים.

 

 

יבואנית לנצ'יה לישראל, חברת סמל"ת, מסרה כי כל דגמי החברה שיוצגו בז'נבה יגיעו גם אלינו. ראשונה תהיה האפסילון שתנחת ביולי, ותשווק ראשית עם מנועי 0.9 ו-1.2 ליטר, עם תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית. יתר הדגמים יגיעו ארצה בהתאם למועדי השקתם.


 

שם מהעבר, לנצ'יה תמא

בלנצ'יה החליטו להוציא מההקפאה את השם תמא, ולהעניקו למכונית הגדולה והיקרה בהיצע החברה. התמא, פרי שיתוף הפעולה הנושן של פיאט (אלפא 164, פיאט כרומה, לנצ'יה תמא) וסאאב עם ה-9000, שווקה בארץ עד לפני כ-15 שנה, לאחר שהוצגה לציבור - יחד עם אחיותיה הכמעט-זהות - באמצע שנות ה-80.

 

אלא שכעת היא אינה מבוססת על פלטפורמה כה מורכבת, וחולקת בסיס עם ה-300 החדש של קרייזלר. אורכה של התמא יהיה 508 ס"מ, גובהה 150 ס"מ ורוחבה 189 ס"מ. בסיס הגלגלים יהיה נדיב במיוחד - 305 ס"מ. מהצד האמריקני הגיע בין היתר מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר עם 292 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

 

הגרסה החזקה תציג נתוני ביצועים נאים: מהירות מרבית של 230 קמ"ש, והאצה ל-100 מעמידה תוך 7.2 שניות. מאיטליה מגיע מנוע דיזל 3.0 ליטרים V6, עם הספקים שונים - 190 או 224 כ"ס. שניהם ישווקו עם תיבת חמישה הילוכים אוטומטית. מועד תחילת המכירות של לנצ'יה תמא באירופה נקבע לספטמבר השנה.


 

בקטנה - אפסילון

הרבה יותר קטנה תהיה האפסילון העדכנית אשר תשווק לראשונה - אחרי רבע מאה - גם עם חמש דלתות. בלנצ'יה מבטיחים מקום לחמישה נוסעים, מה שנראה כמו יומרה מעניינת עם אורך כולל של 384 ס"מ בלבד. בסיס הגלגלים הוא 239 ס"מ, ממד הרוחב יהיה 167 ס"מ והגובה 151 ס"מ. כיאה למכונית ממוצא איטלקי, האפסילון תציג ארבעה מנועים קטנים וחסכוניים.

 

0.9 ליטר עם שני צילינדרים, או 1.2 עם 69 כ"ס. מנוע דיזל בנפח 1.3 ליטר ו-95 כ"ס ישווק אף הוא. האפסילון תגיע ללקוחות אירופיים ראשונים בחודש יוני השנה. אגב, בבריטניה היא תשווק תחת שם המותג קרייזלר.


 

פלאביה - עדיין לתצוגה בלבד

בלנצ'יה מתייחסים אל הפלאביה עדיין כדגם קונספט, שמעניק - כך הם - הצצה לעתיד החברה. הדגם שמבוסס על קרייזלר 200 החדשה, יכנס אל פס הייצור בעוד כחצי שנה, אם כי פרטים נופים אין עדיין. מה שלא ניתן לומר על המיניוואן החדש, הגרנד-וויאג'ר. מעבר לשמירה על שם הדגם תחת מותג קרייזלר, הוא גם שומר על מידות חיצוניות דומות.

 

מנוע דיזל בודד בנפח 2.8 ליטרים ו-163 כ"ס, ישווק עם הגרנד וויאג'ר האיטלקי. לצדו ישרת מנוע בנזין בודד, V6 בנפח 3.6 ליטרים ו-283 כ"ס. בלנצ'יה לא מציינים מתי צפוי המיניוואן האיטלקי להגיע לשווקים מקומיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לנצ'יה גרנד וויאג'ר. שומרת על השם
אתר יצרן
פלאביה פתוחה - בינתיים קונספט
אתר יצרן
פנים אפסילון הקטנה, יוקרה לחמישה?
אתר יצרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים