שתף קטע נבחר

מ-20 יוצא אחד: סטארטאפ ישראלי מחפש מימון

נציגי חברת השקעות אירופית הגיעו לארץ כדי לפגוש את הדור החדש של ההייטק הישראלי. 20 סטארטאפים התחרו על הכיס שלהם. "בישראל לא חושבים בקטן", הרעיפו האירופים מחמאות; ואילו הזוכה של שנה שעברה הבהיר שזכייה בתחרות לא מבטיחה הצלחה עסקית

גם אם בעולם ישראל נחשבת למדינה שנויה במחלוקת, על דבר אחד יש כנראה קונצנזוס: המוח הישראלי, בכל מה שקשור לחדשנות טכנולוגית הוא מותג ששווה הרבה מאד כסף. בשבוע שעבר הגיעו לישראל נציגי חברת ההשקעות Seedcamp האירופית, כדי לפגוש את הדור הבא בעולם ההייטק הישראלי.

 

 

בכנס שהתקיים במכללת אפקה להנדסה, התקיימה תחרות בין 20 חברות סטארט-אפ ישראליות הנמצאות בשלבי גיוס כספים ראשוניים. כל חברה נדרשה לשכנע את הנציגים האירופים למה הם הדבר הבא בעולם ההייטק. במסגרת האירוע, נפגשו היזמים הצעירים עם האנשים שכבר עשו את זה: יזמים ומשקיעים מתעשיית ההייטק בישראל ובאירופה כדי ללמוד איך הופכים רעיון טוב להצלחה עסקית.

 

"יש כאן כשרונות טובים, יש כאן חברות נהדרות; אנשים כאן חושבים על שווקים בינלאומיים. הם לא חושבים בקטן", אמר פיליפ מוהרינג, שותף ב-Seedcamp. "בדרך כלל ישראלים מאד מתבלטים כי יש להם איזה שהוא דרייב כזה מטורף קדימה קדימה קדימה, שמאיפה הוא מגיע? מגיע מהצבא", יוסי תאגורי, מנטור בחברת Fiddme .

 

לקחת דברים בפרופורציה

2 דוגמאות לרעיונות אליהם נחשפו המשקיעים האירופים הם תוכנה לטלפונים שיודעת לזהות איך נוהגים ברכב ומספקת המלצות לשיפור, של חברת celludrive; וסטארטאפ המאפשר הדפסה של תמונות ומוצרי תמונות ישירות מהסלולרי של חברת taptoprint.

 

הסטארטאפים שיבחרו בתחרות בישראל יטוסו לכנס דומה בלונדון - שם יתחרו מול חברות בינלאומיות על מימון של 50 אלף אירו. הכסף בתחרות הוא תמריץ, אך לא מבטיח הצלחה. "יכול להיות שאחת מהחברות שלא תזכה תעשה הנפקה שחבל על הזמן, ויש הרבה חברות שמנצחות ולא מצליחות. אז לקחת את הדברים בפרופורציה, לא להתייאש, ללכת עד הסוף עם החזון הגדול של כל אחד מאיתנו, ולנסות לזכות - לא בתחרות אלא בהצלחה עיסקית", אמר פרדריק אקנין, מנטור בכנס והזוכה בתחרות בשנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטארטאפיסטים משוחחים בכנס
צילום: הילה ספאק
מומלצים