שתף קטע נבחר

השינוי של גוגל: עדיין לא בארץ

גוגל מכניסה שינוי גדול וחסר תקדים במנוע החיפוש שלה, כדי להלחם ברמת התוצאות ההולכת ומדרדרת; מתי זה יגיע אלינו? הנה ספוילר: לא ידוע

<< הנה הדור הבא של הקינקט

 

ביום חמישי האחרון הודיעה גוגל על שינוי גדול באלגוריתם הדירוג שלה, שנועד, לפי גוגל, להפוך את התוצאות לרלוונטיות יותר. דירוג האתרים של גוגל הוא המנגנון שלפיו מנוע החיפוש קובע איזה אתר יותר חשוב או פופולרי. אבל רגע, גוגל הוא המדד שלפיו אנחנו יודעים מה חשוב ומה לא באינטרנט. איך תוצאות החיפוש יכולות להיות טובות יותר?

 

או. בשנה האחרונה גוגל ספגה ביקורת על כך שתוצאות החיפוש שלה נהיות פחות רלוונטיות. יותר ויותר חיפושים הביאו לתוצאות שהן לא פחות מספאם. הביקורת הזאת נטמעה היטב בגוגל. מאט קאטס, מהנדס בכיר בחברה, אמר בראיון שהם עובדים על ניקוי תוצאות החיפוש מספאם ומתוצאות שגולשים מתלוננים עליהן. השינוי של גוגל נועד בעיקר להילחם ב"חוות תוכן" - אתרים שמשלמים לחובבים עבור כתיבת כמויות מסחריות של כתבות ומאמרים על מנת לקבל דירוג גבוה במנועי חיפוש לדפים שלהם, שהם לא יותר מאשר פרסומות עטופות במלל מיותר. חוות תוכן נוטות לשתף ביניהן כתבות, כך שאותה כתבה עשויה להופיע במספר אתרים שונים.

 

גוגל משנה את האלגוריתם שלה כל הזמן, אבל על פי רוב השינוי מינורי מדי מכדי שנבחין בו. הפעם, השינוי גדול מאוד: כ-14 אחוז מכל תוצאות החיפוש של גוגל ישתנו בדרך זו או אחרת. לפי הפרסום בבלוג של גוגל האלגוריתם החדש פועל רק בארצות הברית, ולא ברור מתי השינוי ינחת בישראל ואיך הוא ישפיע על דירוג אתרים ישראלים.

  

מאז שנכנס לתוקף שינוי האלגוריתם של גוגל ירד מדד הנראות של אתרים מסוג זה, כך עולה מסקר של חברת Sistrix, המתמחה בקידום אתרים במנועי חיפוש. אתרים כמו ezinearticles, buzzle ו-ehow ספגו ירידה של עשרות אחוזים בכמות הכניסות, כיוון שהם מסתמכים בעיקר על גולשים שמגיעים ממנועי חיפוש.

 

לכאורה מדובר בבשורה משמחת עבור כל מי שמתחיל כל גלישה בגוגל, אבל האלגוריתם של מנוע החיפוש לא מושלם: מספר לא קטן של בלוגרים התלונן על כך שהשינוי של גוגל פגע גם באתרים לגיטימיים. אמית אגרוול, בלוגר טכנולוגיה שנפגע מהשינוי כתב בבלוג שלו, "מה שמעציב אותי זה שהאלגוריתם של גוגל תייג את הבלוג שלי כחוות תוכן, למרות שיש בו המון תוכן מקורי ואיכותי". בעל אתר מסחרי אחר כתב, "גוגל, אתם הורגים לנו את העסק!"

 

משחק של חתול ועכבר

בעלי אתרים ומנועי חיפוש נמצאים במירוץ חימוש שלא נגמר. מנועי החיפוש, מצידם, רוצים להציג תוצאות רלוונטיות, בעוד שבעלי האתרים רוצים להופיע בעמוד התוצאות הראשון. בשנים האחרונות קם זן חדש של מומחים, SEO או Search Engine Optimizer. יועצי או מומחי SEO מנסים להעלות את הדירוג של הלקוחות שלהם במנועי חיפוש, כמו גוגל, על חשבון מי שהם לא הלקוחות שלהם. זה נוהג מקובל וכמעט כל אתר מסחרי גדול עושה שימוש במומחים כאלו, כולל האתר הזה עצמו. 

 

 

עידוק ברשת: טוויטר במחיר סמס >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיפוש משופר? גוגל
איור: ניצן סדן
מומלצים