שתף קטע נבחר

השכנים "חגגו" על מונה המים של החנות

איך הצליחה חנות פרחים אחת לצבור חשבון מים של יותר מ-1700 שקל? מנהל החנות גילה שהשכנים בבניין התחברו באופן פיראטי למונה המים שלו. כשהחליט לטפל בבעיה גילה שהרשויות לא לוקחות אחריות והניתוק הוא על חשבונו

אלעד כהן, מנהל ברשת חנויות פרחים, סובל מגניבת מים באחת החנויות ולאחר תכתובת מייגעות בנושא מול גורמים שונים פנה אלינו. הנה סיפורו:

 

תארו לעצמכם שאתם קמים בבוקר ומגלים שחשבון המים שלכם קפץ מ-200 שקלים ל-1700 ויותר. זה בדיוק מה שקרה לאלעד כהן, מנהל ברשת חנויות פרחים באחת החנויות בלב תל אביב שנדהם לא רק לגלות את החשבון אלא את מה שעוללו לו השכנים מעליו: "ניגשתי לשעון המים ומייד זיהיתי כי מישהו חיבר אליו התפצלויות שונות ומרובות שמזינות את כל הבניין על חשבוני".

 

אלעד מיהר ופנה אל חברת "מי אביבים" לה הוא משלם את החשבונות שלו וזו מיהרה לשלוח מכתב כי היא תבדוק את הנושא. לאחר כמה ימים קיבל אלעד אישור כי אכן בוצע חיבור פיראטי ועליו לפנות למשטרה כדי להסדיר את העניין.

 

"הלכתי למשטרה כמו ילד טוב ושם אמרו לי שעלי להזמין אינסטלאטור והוא יבצע את הניתוק". כמובן שאיש המקצוע הוזמן וביצע את הניתוק לא לפני שחייב כמעט 1000 שקלים על העבודה.

 

"שפשפתי את העיניים למחרת כשראיתי שכל העבודה שביצע בעל המקצוע נעלמה וכל החיבורים נעשו מחדש". מספר אלעד כהן, "פניתי שוב לחברת מי אביבים וקיבלתי את התשובה הכי מדהימה שניתן להעלות על הדעת".

 

וכאן חברת "מי אביבים" כותבת: "לאור האמור לעיל (כל התכתובות מ.ד.) עליכם לפעול באופן עצמאי כדי לפתור את הבעיה המתייחסת לרשות הפרט".

 

ואנחנו תוהים? האם חברת "מי אביבים" טוענת כי על הצרכנים שלה לפעול על דעת עצמם כדי לשלם בסופו של דבר את חשבון המים שלהם ולא של כל הטפילים שהצטרפו?

 

על כך השיבו ב"מי אביבים" כי: "מי אביבים התריעה על המקרה בפני הדיירים. אחריות מי אביבים, כמו כל הרשויות המקומיות ותאגידי המים, היא אך ורק על התשתיות הציבוריות, עד למונה הראשי של כל בניין (באותה הלוגיקה עובדת גם חברת חשמל). מעשים פליליים של דיירים מול דיירים אחרים אמורים להיות מטופלים על ידי רשויות החוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מים גנובים ימתקו
צילום: רותם פלדנר
מומלצים