שתף קטע נבחר

איקאה מודה: העלייה בסניף ראשון לציון - איטית

איקאה ישראל מציינת 10 שנים להיווסדה בצל השריפה בנתניה. היו"ר, רון הדסי, מודה: לקהל של נתניה לא קל להגיע לראשון לציון. בעל השליטה מתיו ברונפמן: ב-2012 תהיה חנות חדשה בנתניה וב-2013 חנות בצפון - בנשר, קריית אתא או חיפה

עם 23 מיליון מבקרים ו-4 מיליארד שקל הכנסות ללא מע"מ - איקאה ישראל חוגגת היום 10 שנים להיווסדה ו-6 שנים לרכישתה על-ידי קבוצת ברונפמן - בצל השריפה שכילתה את חנות איקאה בנתניה, ומן הסתם, חלק נכבד מההכנסות שזו הניבה לרשת.

 

 

חנות איקאה הראשונה בישראל קמה ב-2001. ב-2010 נפתחה החנות השנייה בראשון לציון, והוכרזה פתיחת חנות שלישית בישראל בצפון. אבל ב-2011 שיבשה שריפת הסניף בנתניה את תוכניות הרשת, שנותרה ללא הבסיס הנתנייתי האיתן שלה.

 

"חשבנו שההכרזה על פתיחת החנות בצפון זו התחלה נהדרת ל-2011", אמר היום (ג') בעל השליטה, מתיו ברונפמן במסיבת עיתונאים שנערכה בחנות בראשון לציון. "תכננו את החנות בצפון אבל ב-15 בפברואר קרתה השריפה. הייתי המום מהתגובה בתקשורת. זה מראה כמה המותג איקאה מושרש בישראל. ואני חייב לומר שלא פגשתי חבורה כמו הישראלים שיודעים לקום כך ממשבר.

 

"ביקשתי מרון הדסי, יו"ר איקאה, לפתוח את החנות בנתניה כמה שיותר מהר. תהיה לנו באמצע 2012 חנות חדשה וטובה יותר בנתניה וחנות חדשה בצפון ב-2013, ותוך שלושה חודשים נכריז גם על המיקום שלה. כרגע נותרנו עם שלושה מיקומים פוטנציאליים: נשר, קריית אתא וחיפה".

 

"הצרכן הישראלי לא יפגע כהוא זה מהשריפה"

רון הדסי התייחס להפסדים של הרשת, והודה שהחנות בראשל"צ אינה אבן שואבת כמו החנות המנוחה בנתניה: "זה לא קל לקהל השבוי של נתניה להגיע לראשון לציון. אך אנחנו מזהים גרף עלייה איטי בראשון לציון", אמר.

 

"אנו נמצאים שלושה חודשים אחרי השריפה, לכן זה מאוד מוקדם להעריך את ההפסדים. אנחנו לא חושפים רווחים אלא הכנסות, וכידוע, המחזור השנתי של הרשת היה כ-680 מיליון שקל ב-2010 וחנות נתניה מהווה חלק משמעותי מהמחזור הזה. אך נדע את הפרטים הסופיים רק אחרי שנה", הוסיף הדסי.

 

תקציב ההקמה מחדש של החנות בנתניה מוערך על-ידי איקאה ב-150 מיליון שקל "לא כולל רכישות מלאי", אמר הדסי, "שיהוו כמה עשרות מיליונים נוספים כך שהסכום הסופי יתקרב ל-200 מיליון שקל. איקאה מבוטחת בחברת כלל ויש לה פוליסת ביטוח טובה, ואנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח ופועלים לכיסוי נזקי השריפה, כך שכרגע אין לנו מידע על ההפסדים, את החשבון עושים רטרואקטיבית בתום שנת פעילות, הנחת הבסיס שלנו היא שיש לנו פוליסת ביטוח טובה. מה שבטוח, הצרכן הישראלי לא יפגע כהוא זה מהשריפה".

 

המטרה: להכפיל את נתח השוק

הצרכנים שאיבדו את הסניף בנתניה, לעת עתה, יזכו בו מחדש במחצית הראשונה של 2012. החנות המחודשת תתפרש על שטח של 24 אלף מ"ר במקום 23 אלף מ"ר. התוכנית העסקית של איקאה כוללת הגעה למכירות של למעלה ממיליארד שקל ב-2015, ורשת שנותנת כיסוי בשלוש חנויות לכל מדינת ישראל. כיום מחזיקה איקאה בנתח שוק של 8.3%, והמטרה שלה ב-2015 היא לחלוש על לפחות 15% נתח שוק. 

 

על רקע קידום התוכניות להקמת סניף של רשת הרהיטים האוסטרית קיקה בנתניה, אמר הדסי אי הוא אינו מודאג מהמתחרה הפוטנציאלית: "אנחנו לא חוששים מקיקה ושמחים על כל תחרות".

 

ומה יעלה בגורל עובדי הסניף שנסגר? "הם יוכלו להשתלב בחזרה בארגון", אמר הדסי. שלומי גבאי, מנכ"ל הרשת הסביר: "בעת האירוע עבדו בנתניה כ-400 עובדים, מחציתם עובדים עדיין בחברה, כשמרביתם עובדים על הקמה ותכנון החנות החדשה, וחלקם עובדים בחנות בראשון לציון. הצהרתי אחרי השריפה שלא יישאר עובד אחד מעובדי איקאה ללא עבודה. שילמנו משכורת לעובדים שלושה חודשים אחרי השריפה.

 

"לאחרונה, ערכנו כנס עבודה ל-190 עובדים והצענו להם ביחד עם 40 חברות אחרות מכל הענפים כ-900 משרות לבחירתם. לא נשאר עובד אחד בלי אלטרנטיבה לעבודה. לא נשאר עובד שרוצה לעבוד ולא יעבוד. כשהחנות תיפתח מחדש, נקבל בחזרה כל עובד שירצה לחזור לעבוד בנתניה. אנחנו מצויים בקשר רציף איתם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
איקאה בנתניה
צילום: רענן בן צור
המותג מושרש. ברונפמן
צילום: דיוויד קרפ DAVID KARP
מומלצים