בגלל מחאת הקוטג': גל מבצעים ברשתות
בעקבות המחאה נגד מחירי הקוטג' בפייסבוק שפורסמה ב-ynet שופרסל הצטרפה לרמי לוי ומציעה קוטג' במבצע 1+1, וגם מחסני כמעט חינם יוצאת בהנחות על חלב בקרטון, גבינה לבנה ומוצרי גד וצוריאל. מגה: "הוזלת מוצרים לפרק זמן מסוים לא תביא לפתרון לטווח הארוך אלא יכולה לפגוע בהצלחת המאבק"

בעקבות רמי לוי , ומחאת הקוטג' בפייסבוק , שפורסמה לראשונה ב-ynet, גם הרשתות שופרסל ומחסני כמעט חינם קופצות על העגלה ומציעות מבצעים על מוצרי חלב. מדובר בתגובה תקדימית למחאת פייסבוק נגד עליית המחירים של מוצרי בסיס.

 

קבוצת הפייסבוק, שקוראת שלא לקנות קוטג' למשך שבועיים עד חודש, החל מ-1 ביולי, תפחה מאז הפרסום הראשון מ-40-30 חברים שהכריזו כי "ישתתפו באירוע" ליותר מ-10,000 חברים.

 

ריצ'י הנטר, מנהל עסקים בשופרסל אמר אתמול: "בשופרסל קיימים מגוון מוצרים במבצע של 1+1 והחל מהיום המבצע יחול גם על קוטג' תנובה וקוטג' טרה. אנו נמשיך ונעשה את הכל על מנת להוזיל את סל הקניות של לקוחותינו". המבצע בשופרסל יימשך עד יום א'. שימו לב שלקוטג' אורך חיים קצר למדי.

 

  • החל מיולי: גם אסם תעלה מחירים ב-10%-5%
  • זוגלובק תעלה מחירים ביולי

      

    רשת מחסני כמעט חינם יצאה גם היא אחרי רמי לוי בהכרזת מבצעים על מוצרי חלב למשך שבוע, כשכל שבוע יהיו 3-4 מבצעים אגרסיביים על מוצרי חלב. "באופן מיידי, אנחנו יוצאים עם מבצעים אגרסיביים", אמר הבעלים עדי צים ל-ynet.

     

    "אנו קשובים למחאת הצרכנים, ופועלים רבות לשמירה על מחיר הגיוני לצרכן, במטרה ששאר הרשתות יפעלו בהתאם להוזלת הסל. למרות התמורות במחירי המוצרים שונים, הרשת דוגלת בנאמנות לצרכן ושמירה על רמת מחירים נמוכה".

     

    עקב כך, בסניפי הרשת, יימכרו במשך חלב תנובה בקרטון עם פקק יימכר במחיר 3.90 שקלים במקום 6.20 שקלים. גבינה לבנה טרה 5% תימכר ב-4.5 שקלים במקום ב-7.40 שקלים, וכל מוצרי מחלבות גד ומחלבת צוריאל יימכרו במבצע - המוצר השני ב-50% הנחה.

     

    אתמול בבוקר, רמי לוי הוריד את מחיר כל סוגי הקוטג' בחנויות רמי לוי שיווק השקמה ל-4.90 שקלים מ-6.49 שקלים. המבצע יימשך עד יום ראשון. מדובר במוצרי הקוטג' של תנובה, טרה ושטראוס שהתייקרו לאחרונה, יחד עם מוצרי צריכה רבים. לוי אמר ל-ynet כי עשה זאת מתוך הזדהות עם קבוצת הפייסבוק, ולא אכפת לו מה חושבים היצרנים.

     

    "נשקול עוד הורדת מחירים של מוצרי בסיס יסוד", אמר לוי ל-ynet. "נוריד עוד מחירים שהיצרנים יראו שלצרכנים קשה לקנות מוצרי בסיס, וכדי שיבואו לקראתם שיעזרו לנו לעשות מבצעים. אני מוכן להוריד מהרווח שלי, אז שהם יהיו מוכנים להוריד מהרווחים שלהם, ויחס ונעשה מבצעים מאוד מעמיקים. היצרנים יאלצו לעשות מבצעים על מוצר שיישאר על המדף

     

    החלב התייקר לאחרונה יחד עם שאר מוצרי החלב שבפיקוח, בשיעורים של 6.5%. מדובר על מוצרים כמו חמאה, גבינת עמק, גבינת גלבוע, גיל, אשל, שמנת חמוצה, עמק, גלבוע, חלב 1% ו-3% בשקית ובקרטון. המחלבות העלו לאחרונה מחירים של מוצרים כגבינה לבנה, מילקי ושוקו יוטבתה, בשיעורים גבוהים עוד יותר, בגלל "התייקרות חומרי הגלם והתשומות".

     

    מגה: "מבצעים זה דבר זמני, נפעל אצל היצרנים"

    אבל האם המחאה עובדת בזה שמוזילים מוצרים לשבוע ימים בלבד? או שמא רמי לוי, שופרסל ומחסני כמעט חינם מפספסים את הפואנטה של המחאה, שהיא לא לקנות את המוצרים המוחרמים כדי שהיצרנים יורידו מחירים.

     

    גורם באחת הרשתות הגדולות אמר: "אנחנו תומכים במחאה הצרכנית, אבל אם נוריד מחירים לשבוע זה לא יעזור למחאה, להיפך, זה ימוסס אותה, כי הצרכנים כן יקנו את המוצרים. לכן נפעל בדרכים אחרות". גורם ברשת אחרת אמר: "רמי לוי ומחסני כמעט חינם רואים בזה הזדמנות שיווקית. אנחנו רוצים שהחרם יצליח, כדי שהיצרנים יאולצו להוריד מחירים". 

     

    במגה (רבוע כחול) אמרו ל-ynet: "רשת מגה מברכת על מאבק הצרכנים להורדת מחירי מוצרי הצריכה. הוזלת מוצר כזה או אחר לפרק זמן מסוים לא תביא לפתרון אמיתי לטווח הארוך אלא רק יכולה לפגוע בהצלחת המאבק. הנהלת רשת מגה פועלת באופן יסודי מול הספקים על מנת לבלום את עליית המחירים ולהביא להוזלה אמיתית ומשמעותית של המוצרים לצרכנים". 

     

    יצחק אלרוב, שהקים את מטה המאבק להורדת מחירי מוצרי הבסיס, והתחיל במאבק בקוטג', דחה בשיחה עם ynet את היוזמה "מדובר במהלך פופוליסטי. זה מהלך שיווקי טוב, אך עדיין מהלך שיווקי. המטרה שלנו היא שהמחיר הסופי ירד, בפחות מכך לא נסתפק".

     

    "נגיע גם ל-60 אלף אנשים שיחרימו קוטג'"

    קבוצת הפייסבוק המחאתית הוקמה לאחרונה, בפורמט של event - אירוע, ומטרתה: להחרים מוצר נבחר במשך שבועיים עד חודש. המוצר הראשון שנבחר הוא קוטג', והחרמתו תחל ב-1 ביולי. "שיישאר בחנויות ויתקלקל", נכתב בעמוד הקבוצה, שבעת הפרסום אתמול ב-ynet, היו חברים בה 40 איש ואחרי הפרסום כבר הצטרפו אליה קרוב ל-7,000 איש.

     

    לקבוצת המחאה בפייסבוק >>

     

    "אם 6,000 איש לא יקנו קוטג' זה לא יפגע ביצרנים, אבל אם 60 אלף איש לא יקנו קוטג' זה כן יפגע", אמר אלרוב ל-ynet. "ולמספרים האלה אנחנו מתכוונים להגיע. לאט לאט, נחרים גם מוצרים אחרים. זו פעולה פשוטה: פשוט לא לקנות. זו מחאה דגורשת מעט מאוד. אם לא תקנה משהו, לא תפסיד מזה הרבה. 

     

    "אולי כך נצליח להוזיל את המחירים ונגיע לרמת שפיות כלשהי כל סל המוצרים התייקר, מוצרים ישראליים נמכרים בחו"ל במחיר זול יותר מהארץ. בכל מקום בו מורידים פיקוח ממחירי מוצרים, המחירים צונחים בגלל התחרות - לא בישראל. כאן הכל רק עולה, ממש קרטל". 

     

    בעמוד המחאה צרכנים כותבים: "קוטג' - הגבינה שעולה כמו בית". צרכנית כתבה: "גם אני שמחה לקחת חלק ב'מהפכת החלב', ואעשה הכל שמוצרי החלב יהיו זמינים למשפחתי וילדי במחיר השווה לכל נפש".

     

    "הפעם, המחאה הצרכנית יכולה לעבוד"

    עולה עולה
    החומוס והשוקו מתייקרים: שטראוס מעלה מחירים / מירב קריסטל
    בעקבות עליות מחירי חומרי הגלם האריזה, שטראוס תייקר בין היתר, את קפה עלית, סלטי אחלה ומוצרי יוטבתה. גם טונה סטארקיסט מתייקרת, ופרוקטר אנד גמבל מעלה את מחירי שמפו פאנטן ומוצרי הכביסה
    לכתבה המלאה

    אבל האם מחאה צרכנית בישראל יכולה לעבוד, אחרי שכל המחאות הקודמות כשלו כישלון מר או התפוגגו בשל זיכרונם הקצרצר של הצרכנים היושבים בציון? הפעיל החברתי יצחק ג'קי אדרי, שהקים גם הוא קבוצת מחאה בפייסבוק "קונים פחות שוברים מחיר", חושב שהפעם זה יעבוד. 

     

    "לדעתי מחאה צרכנית יכולה לעבוד הפעם", אמר ל-ynet. "הציבור לא נדרש להגיע לכיכר העיר, לא נדרש להגיע להפגנות הציבור נדרש בתוך התא המשפחתי שלו לגלות אחריות חברתית ולהוציא פחות ממעט הכסף שנשאר לו לאחר שהממשלה עושקת אותו במסים. הקבוצה שהקמתי בפייסבוק לא קוראת לחרם, לא על רשתות השיווק ולא על היצרנים. היא פשוט אומרת: קונים פחות.

     

    "פעולתו של רמי לוי היא חברתית מהמעלה הראשונה, אבל המחאה היא נגד היצרנים ולא נגד לוי, הם אלה שצריכים להוריד מחירים. אני מאמין שתוך חודשיים עד 3 חודשים של מחאה, כשמיליוני מוצרים יישארו על המדפים, זה מה שייכפה על היצרנים וקרטלי המזון להוריד את המחירים ואני מאמין שהפעם - אנחנו ננצח".

     

    בעבר, הקוטג' היה מוצר תחת פיקוח של המדינה. מוצרים בפיקוח הם מוצרי בסיס שהמדינה מוודאת שלא יתייקרו מעבר למינימום ההכרחי, כדי שהשכבות החלשות לא ייפגעו. בעבר, המדינה פיקחה על כ-100 מוצרים, כולל פסטה, מילקי וקוטג'. אולם ב-2005, שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, החליט לבטל את הפיקוח על רוב המצרכים ברשימה, כדי לעודד תחרות.

     

    אולם עד מהרה אפשר היה לראות שלא תחרות לא נעליים. מחירי הקוטג' שיצא מפיקוח, עלו בקצב מהיר בהרבה מהמוצרים שנותרו תחת פיקוח. הקוטג' למשל, התייקר ב-55% תוך 5 שנים. החברות, כמובן, העלו את המחירים באופן זהה. את המחיר, כולנו משלמים.

     

     

    בתנובה, טרה ושטראוס סירבו להגיב לכתבה.


  •  


    פרסום ראשון: 14.06.11 , 15:58
    לפנייה לכתב/ת
      קישורים ממומנים
       תגובה חדשה
      הצג:
      כל התגובות לכתבה בגלל מחאת הקוטג': גל מבצעים ברשתות
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      המקצוענים
      הגבינה שעולה כמו בית
      צילום: צביקה טישלר
      מה שמתחיל בקוטג' נגמר בחלב
      צילום: צביקה טישלר
      מתאפקים ולא קונים? קוטג' תנובה
      צילום: בן קלמר
      המחירים רק עולים ועולים והמשכורת קפואה. טרה ושטראוס
      צילום: בן קלמר
      ynet ספיישל