שתף קטע נבחר

מחאת הקוטג': "לא להתרשם מהמבצעים"

יותר מ-24 אלף בני אדם כבר הצטרפו למחאה נגד עליית מחירי החלב ולקוחות רבים ברשתות השיווק קוראים לצעדים אגרסיביים יותר. אב לשלושה: "צריך להפגין מול ישיבת הממשלה"

עובדים סוציאליים, רופאים - וקוטג'. ישראלים רבים הצטרפו בימים האחרונים למחאה על עליית מוצרי החלב, תוך שהם מנסים ליצור חרם צרכנים אפקטיבי, הנדיר כל כך בישראל. מחאת הקוטג' בפייסבוק, שפורסמה לראשונה ב-ynet, צברה תאוצה ואף הביאה להודעת כמה מרשתות השיווק על הורדת מחירים.

 

דני לוין, אב לשלושה מנהריה, הבהיר ל-ynet כי אסור להסתפק בעצומה אינטרנטית. "כמו העובדים הסוציאליים והרופאים, יש לצאת למחאה בשטח, להפגין מול ישיבת הממשלה ולהחליט כל שבוע על סוג גבינה אחד שעם ישראל יחרים, בניסיון

לפגוע באותו מוצר ולהבהיר שהאזרח הישראלי לא פרייר", אמר לוין עם יציאתו מקניות בסניף "שופרסל" בעיר.

 

מתחילת השבוע, צברה המחאה תאוצה ברשת ואל עמוד הפייסבוק שקרא לא לקנות קוטג' במשך חודש הצטרפו כבר יותר מ-24 אלף בני אדם. לאחר הפרסום ב-ynet בנושא, החלו גם רשתות השיווק לשתף פעולה עם דעת הקהל, ופתחו במבצעי הוזלות על מוצרי החלב. הפוליטיקאים ניסו אף הם להצטרף למאבק עם הודעות על קיום דיונים דחופים בוועדות הכלכלה והכספים.

  

"המחירים יעלו חזרה"

למרות המבצעים השונים, מתקשים האזרחים להתרשם וחלק מהם בטוחים כי מדובר במהלך הוזלה מתוכנן שיסתיים לאחר ימים ספורים. "לא צריך לשתוק ולא להתרשם מכל מיני מבצעים של הרשתות ליומיים-שלושה שלאחריהם המחירים יעלו בחזרה", אמרה רונית כץ סמוך לסניף "מגה" במתחם הקניות שליד מושב רגבה. "בתור אמא לחמישה, אני מוכרחה להגיד שמדף הגבינות הפך לאחד המקומות היקרים בסופר. העלו כבר את מחירי הלחם, הקמח ומזון התינוקות באחוזים רבים וממשיכים לגזור עלינו כל הזמן גזירות חדשות", אמרה בעת שהיא מסדרת את שקיות הקניות שלה ברכבה.


מתוך עמוד המחאה בפייסבוק

 

דליה כהן מהקריות שוקלת לוותר על הקוטג' בעקבות עליית המחירים. "גבינה זה מוצר בסיסי, יש לי ארבע בנות ואני שוקלת לצמצם את קניית מוצרי החלב או לחפש מוצרים זולים". כהן ביקרה את התנהלות החברות הישראליות, והאשימה

אותן בשיווק מוצרים במחירים זולים לארצות הברית. "למה בארץ לא מתחשבות החברות במצב הכלכלי של האזרח? אני מקווה שאנשים לא ישתקו, וכולנו ביחד צריכים להבין שכל עליה שתעבור בשתיקה תגרור אחריה עליות נוספות", הדגישה.

 

רשתות השיווק והחברות עצמו הותקפו גם על ידי יוני אוחנה מעכו, שסיפר כי כדי לחסוך בהוצאות החודשיות, הוא נאלץ לקנות בכל סניף מוצרים בודדים, הנמצאים במקרה במבצע. "אני לא מבין איך אותן חברות ישראליות שמתהדרות בתרומתן לנזקקים ערב החגים פוגעות בשכבת הביניים כל השנה", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דליה כהן. "שתיקת צרכנים תוביל לעליות נוספות"
צילום: חגי עינב
צילום: בן קלמר
קוטג' על המדף. "גבינה זה מוצר בסיסי"
צילום: בן קלמר
מומלצים