שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית: שקיות איקאה פוגעות בסביבה

תושב נתניה טוען כי ענקית הריהוט מטעה את לקוחותיה וגורמת להם להאמין שהשקיות המוצעות להם הינן שקיות פלסטיק "ירוקות", בעוד שבפועל הן פוגעות בתהליך המיחזור עקב תוסף כימי שקיים בהן. סכום התביעה: כ-200 מיליון שקל

בקשה לתביעה ייצוגית, על סך כ-200 מיליון שקלים הוגשה היום (א') נגד ענקית הריהוט איקאה בטענה כי השקיות הכחולות שמוכרת החברה מטעות את הלקוחות ואף פוגעות בסביבה. בכתב התביעה, שהוגש על ידי משרד עורכי הדין אובוז, טוני ושות', נטען כי השקיות הרב פעמיות שנמכרות בקופות "איקאה" כשקיות ממוחזרות - פוגעות למעשה בתהליך המיחזור, שכן מתווסף אליהן תוסף כימי שאינו מאפשר למחזר אותן.

 

 

בכתב התביעה, שהוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, צוין כי גודל הקבוצה המיוצגת מוערך ב-2.8 מיליון אנשים, וכי סכום התביעה מוערך בכ-194,400,000 שקל. "איקאה מנצלת את לקוחותיה ומפעילה עליהם השפעה בלתי הוגנת כשהם מגיעים לקופות על מנת שירכשו את שקיות הפלסטיק, מבלי שאיקאה מגלה להם כדין כי איננה מחלקת שקיות פלסטיק בחינם, כנהוג בכל הארץ, אלא גובה תשלום עבורן", נטען.

 

בבקשה נכתב עוד כי "איקאה מנצלת את ההתעוררות העולמית בשווקים הצרכניים, המעדיפים כיום לרכוש מוצרים ירוקים, מטעה בכוונה את לקוחותיה ומשתמשת במהפכת 'השיווק הירוק', כדי לגרום למבקרים בסניף להאמין כי השקיות המוצעות להם בקופות הינן שקיות פלסטיק מיוחדות, 'ירוקות יותר' מהשקיות הרגילות המחולקות בכל הארץ בחינם".

 

"פגיעה באוטונומיה של הרצון הפרטי"

מי שעומד מאחורי הגשת התביעה הוא רועי שחורי, תושב נתניה, שביקש לכלול בקבוצה המיוצגת בתביעה את כל מי שביקר באחד מסניפי איקאה, מיום 1.9.2008. על פי התביעה, הפיצוי הנדרש לכל חבר בקבוצה נע בין 53 שקל ל-102 שקל, הן בגין התשלום עבור השקיות והן בשל סיבות נוספות, בהן "עגמת הנפש, הצער, חוסר הנוחות, תחושת חוסר האונים וחוסר הביטחון שנגרמו לחברי הקבוצה".

 

הפיצוי נדרש כמו כן בשל "פגיעה באוטונומיה של הרצון הפרטי שלהם, כאשר הוטעו להאמין שהם רוכשים שקיות 'ירוקות יותר לסביבה' וניתנות למחזור, ולמעשה בפועל הזיקו יותר".

 

לבקשה צורפה חוות דעת של מומחה מתחום מיחזור פסולת, דניאל מורגנשטרן. בהיבט הצרכני נטען כלפי חברת "איקאה" כי היא "מנצלת את מצוקת הצרכנים" שכן הלקוחות אינם מודעים לחובת התשלום עבור השקיות, אלא בהגיעם לקופות.

 

"החברה מפעילה עליהם (הצרכנים – י.ד) השפעה בלתי הוגנת כאשר היא איננה מיידעת אותם כי בניגוד לנוהג הקיים במדינת ישראל, שהיא איננה מחלקת בחינם שקיות לנשיאת המוצרים הנרכשים על ידי הלקוחות. המבקרים בסניף מגלים עובדה זאת רק לאחר שהם מגיעים לקופות עם המוצרים".

 

מאיקאה טרם נמסרה תגובה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דוד הכהן
שקית של איקאה
צילום: דוד הכהן
מומלצים