שתף קטע נבחר

נילסן: מכירות תנובה צנחו מקוטג' ועד שוקו

בשבוע הראשון לחרם חלה ירידה במכירות מוצרי החלב של החברה, לעומת עלייה כמעט גורפת במוצרי החלב של המתחרות. ענקית החלב יורדת בשוקו ב-21.3% בחלב ב-14.4% וקוטג' ב-15.5%. הקוטג' של שטראוס זינק ב-39.9% במכירות. תנובה: הנתונים משקפים רק חצי שבוע של מבצעים

בשבוע הראשון לחרם על תנובה : צניחה במכירות החלב, קוטג', גבינה לבנה, גבינה צהובה גלבוע ושוקו, כך עולה מנתונים רשמיים של חברת מחקרי השוק נילסן שהגיעו ל-ynet. עד כה פורסמו רק נתונים לא רשמיים של רשתות המזון.

 

 

החרם החל בערב של 12 בספטמבר. מהשוואה בין מכירות שבוע החרם הראשון, למכירות השבוע והשבועיים שלפניו, ומכירות 2011 עד כה, עולה כי תנובה חוותה ירידה במכירות בכל הקטגוריות שנבדקו. יש לציין כי החברה יצאה במבצעים עמוקים עוד טרם החרם והעמיקה אותם באמצע השבוע - מה שלפי הרשתות בלם לאחרונה את הירידה במכירות.

 

נתח השוק של תנובה בשוק החלב ירד מ-55.2% בשאר השנה ו-53.1% לפני שבועיים ל-51.4% בשבוע שעבר, השבוע הראשון של החרם - ירידה ממוצעת של 3.2%. לעומת זאת, נתח השוק של שטראוס עלה ב-3.4% ונתח השוק של טרה עלה ב-5.7%. בגלל הירידה במכירות  מוצרי תנובה, השחקן הגדול בקטגוריה, המכר הכספי בשוק החלב כולו ירד בשבועיים האחרונים ב-5.3% וב-4.1% בנפח המכירות.

 

הירידה החדה ביותר של תנובה היתה בשוקו: 21.3%. גם שוקו יוטבתה של שטראוס ירד ב-8.8%, ואילו טרה זינקה במכירות השוקו ב-26.8%. הקוטג' של שטראוס הוא המנצח הגדול של המחאה, עם זינוק של 39.9% בנתח השוק הכספי ועלייה של 48.4% בכמותי, אם כי יש לזכור ששטראוס יצאה גם היא במבצעי 1+1 על קוטג'. גם קוטג' טרה עולה ב-11.7%, ואילו מכירות קוטג' תנובה ירדו ב-15.5%, מ-8.4 מיליון שקל שבועיים לפני החרם, ל-7.6 מיליון שקל בשבוע שלפני החרם ועד ל-7.1 מיליון שקל בשבוע החרם הראשון. 


מכר כספי בשוק החלב בשבוע הראשון לחרם על תנובה

מכר כספי בשוק החלב בשבוע הראשון לחרם על תנובה
מוצר תנובה טרה שטראוס
שוקו 21.3%- 26.8% 8.8%-
קוטג' 15.5%- 11.7% 39.9%
חלב טרי 14.4%- 15.6% 6%
גבינה לבנה 14.1% 4.7% 5.9%

 

מכירות החלב הטרי של תנובה ירדו ב-14.4% בשבוע החרם (מ-19.6 מיליון שקל שבועיים לפני החרם ל-18.1 מיליון שקל בשבוע לפני החרם ל-16.8 מיליון שקל בשבוע החרם הראשון). ומכירות הגבינה הלבנה ירדו ב-14.1% (מ-6.9 מיליון שקל מ-6.4 מיליון שקל ל-5.9 מיליון שקל). 

 

זאת בעוד שטרה עלתה ב-15.6% בחלב הטרי ויוטבתה של שטראוס עלתה במכירות החלב ב-6%. מכירות גבינת סקי של שטראוס עלו ב-5.9% בכספי (וב-10.7% בכמותי), ומכירות גבינה לבנה של טרה עלו  ב-4.7%.

 

תנובה ספגה גם ירידה במכירות גבינת עמק (מ-8.17 מיליון שקל בשבועיים לפני החרם ל-8.27 מיליון ש' בשבוע לפני החרם ל-8.18 מיליון ש' בשבוע החרם) וכן ירידה של 11% במכירות גבינת גלבוע ושל 3.6% בגבינות לאפייה השף הלבן.

 

גם קצב הרכישות של מוצרי תנובה ירד: חלה ירידה בנתח השוק הכמותי של 12.4% בחלב טרי, 11.3% ירידה כמותית במכירות קוטג', וירידה של 21.2% במכר הכמותי של שוקו שוק.

 

מתנובה נמסר בתגובה: "הנתונים משקפים רק חצי שבוע של מבצעי תנובה. מהנתונים שאנחנו מקבלים מהרשתות השבוע, ניכרת עלייה בהיקפי המכירות והצרכנים נהנים מהמבצעים האטרקטיביים שלנו בנקודות המכירה".

 

  • הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה וצרכנות

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
תנובה. החרם עבד בשבוע הראשון
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים