שתף קטע נבחר

ישראלים כובשים את הרשת: מיליון וחצי צפיות ביומיים

טרולולו, נומה נומה גאי, פדובר, צ'אק טסטה, פוראבר אלואון, בננה פואון, באדג'ר באדג'ר והצ'יפמאנק הדרמטי. ואם לא הבנתם מילה, אתם לא מסתובבים מספיק באינטרנט, אבל הנה שלושה חברים שכן

"le Internet Medley", מחרוזת שירים שעושה מחווה ללמעלה מ-40 בדיחות אינטרנטיות מפורסמות, זכתה לכמיליון וחצי צפיות ביוטיוב, 77 אלף דירוגים חיוביים (ורק 4600 שליליים), 20 אלף טוקבקים, 2200 תגובות וידאו ולמעלה מ-330 אלף שיתופים בפייסבוק, כל זה ביומיים בלבד. "זה מעין תקציר לאינטרנט", מסביר אור פז, שיצר את הקליפ יחד עם חבריו ללהקת GAG Quartet, גלעד צ'כובר וגיא ברנפלד, ועם תום טרגר, שותפו ליצירת סדרות רשת שבהן "אחמד וסלים" ו"מינדי והקוסם".

 

עוד בynet מחשבים:

 

 

 

 

פז וטרגר, בני 23, עובדים ביחד כבר חמש שנים, מאז שהכירו בסרט גמר של ידידה משותפת בתיכון, שבו פז שימש כעורך וטרגר כשחקן. חומרי הגלם של הקליפ הם ממים אינטרנטיים (Internet Memes), רעיונות שזוכים להפצה ויראלית ולמוטציות שונות שהגולשים יוצרים, כמו המם הישראלי המצליח ביבי גאמפ. "בחרנו את המימז בעיקר לפי אלו שאנחנו אוהבים, וגם לפי מימז שנראים כאילו הם having a good time".

 

הקליפ נפתח במדרכה שוממת שחברי הלהקה מתגשמים עליה, בהתחלה מפוקסלים ואחר כך מתחדדים, כמו תמונה שנטענת לאט באינטרנט. בזמן שהם מנגנים הניאן קט מתעופף לתוך הפריים ומלקק חלב. בהמשך הפריים כולו רועד ומתכווץ, ואפשר לראות סביבו את המסגרת של יוטיוב, שבה מופיע ראשו של הראפר אקזיביט. אחר כך יש מחוות לטרולולו, נומה נומה גאי, פדובר, צ'אק טסטה, פוראבר אלואון, בננה פואון, באדג'ר באדג'ר ועוד. הקליפ, זהירות ספוילר, מסתיים בביצוע אנושי לצ'יפמאנק הדרמטי. ואם לא הבנתם מילה מהפיסקה הזאת, אתם לא מסתובבים מספיק באינטרנט.

 

"החלטנו לעשות את קטע המדליי (מחרוזת) בעיקר כי זה נשמע לנו כמו רעיון מגניב לעשות מאש-אפ אינסטרומנטלי לכל השירים שהפכו לתופעות אינטרנט, מנומה נומה, שאקרון מקרון ועד ל-Friday של רבקה בלאק, ישנים וחדשים", אומר פז, וטרגר מוסיף: "הם החליטו לשלב את כולם יחד עם כל הממים הוויזואליים שרצים ברשת בקליפ אחד מפוצץ שבו הגולשים יצטרכו למצוא את כולם. אנחנו מעדיפים לא לתת רשימה מלאה שלהם, כדי לתת לצופים לחפש אותם בעצמם ובכל צפייה למצוא עוד אחד שאולי הם פספסו".

 

"חשוב לציין שעשינו את זה בעיקר מתוך החיבה העצומה והגיקית שלנו לתרבות האינטרנטית", אומר טרגר, שמדגיש שהם אפילו לא הכניסו את הקליפ לתוכנית שיתוף הרווחים של יוטיוב, שהיתה מכניסה להם כמה דולרים מפרסומות. מצד שני, הקליפ כבר הגיע לתקשורת דוברת האנגלית, בין השאר בבלוג המצליח האפינגטון פוסט, והארבעה עשויים לקבל הזמנות להשתתף באירועי גיקים, להופיע בתוכניות טלוויזיה ולמסחר את היצירה שלהם, למשל בפרסומות.

 

הקליפ צולם ביום אחד, אבל העבודה על השיר היתה ארוכה וקשה. פז: "הקליפ לקח בסביבות חודש מתחילת ההקלטות (שנעשו ומוקססו על ידי אייל עמיר הנודע מ-Project RNL!) ועד לתוצאה הסופית. אמנם חודש רצוף בבכי דם ויגון (סתם, רק בכי. אלוהים אדירים כמה בכי.) אבל יצא מגניב בסוף אז וואלק היה שווה אחי". טרגר מציג זאת כך: "העריכה והאפקטים לקחו חודש שלם של עבודה מתישה ומלאת בכי וצרחות על האלים".

 

ההצלחה הפנטסטית מעידה שהאלים לא נוטרים טינה. "לא הפצנו את זה", אומר טרגר. "תכננו לשווק את זה כמה שיותר אבל הקליפ איכשהו הגיע לכל מקום שרצינו מבלי שהספקנו לנסות בעצמנו". "כיף לראות שאנשים אוהבים, מעריכים ומתגאים בזה", אומר פז. "גורם לך להרגיש נורא גאה בעובדה שאתה קריפ שלא יצא מהבית 80% מהחיים שלו".

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים