שתף קטע נבחר

מיתוג חדש לאילת: עכשיו צריך שהתיירים ישתכנעו

קמפיין "אילת פלוס" שואף להפוך את העיר ל"בירת הים האדום" בעיני העולם. במיתוג יושקעו מאות מיליוני שקלים. פורסם במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

איך מביאים יותר תיירים לאילת? משרד התיירות, עיריית אילת והתאחדות המלונות בעיר השיקו אתמול (ד') קמפיין שיווק לעיר הדרומית, שתמוצב ותמותג תחת הקונספט של "אילת פלוס‭."‬

 

עוד בערוץ התיירות: 

  

במסגרת הקמפיין, שיופץ בארץ ובחו"ל (באמצעות לשכות משרד התיירות ברחבי העולם‭,(‬ אילת תוצג לא רק כאתר של ים ובטן-גב,

אלא עיר עם אטרקציות וקניות, עיר תיירות אוניברסיטאית וכזו שרחוקה מרחק קצר ממרכז הארץ - מה שמאפשר לתיירים לצאת ממנה לטיולים באתרים שונים באזור. עלות הקמפיין נאמדת בעשרות מיליוני שקלים.

 

בכנס שהתקיים בעיר, בנוכחות ראשי ענף התיירות והמלונות, סיפרו אנשי משרד הפרסום אדלר חומסקי ומשרד איתן ליפץ, שעוסק במיצוב ומיתוג, כי ערים רבות בעולם עוברות כיום מיתוג מחדש: "מיתוג זה יותר ממהלך תקשורתי. זהו תהליך ארוך של בניית מוצר תיירותי מבודל ממוצרים אחרים. במקרה של אילת התוכנית הייתה למצב אותה כעיר התיירות המערבית היחידה בים האדום ולמעשה כבירת הים האדום, בעיקר בשל הפוטנציאל התיירותי העצום שלה‭."‬

 

ומה על הפרק? שדרוג המרחב הציבורי התיירותי, שדרוג הטיילת וחופי הרחצה, הקמת חוף אקולוגי ופיתוח הפארק המרכזי. בנוסף לכך, בשנה הקרובה יתקיימו בעיר שורה של אירועי ספורט, ביניהם אליפות עולם בהרמת משקולות עד גיל ‭,20‬ אליפות אירופה בשחמט, אליפות אירופה בשחייה וכנס הוועדים האולימפיים שיסכם את אולימפיאדת לונדון.

 

שוב: הבטחות לקזינו

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שעם כניסתו לתפקיד הגדיר את אילת כ"עיר משעממת שהתיירים אומרים שאין מה לעשות בה‭,"‬ אמר אתמול כי "המטרה היא להפוך את אילת ליעד תיירות בעל חשיבות לאומית, שיתחרה בכל אתרי התיירות באזור הים האדום. נגביר את התיירות לאילת בכל דרך אפשרית. בתוכנית העבודה לשנת 2012 יש גם קזינו. אני בעד קזינו. זה אמור להיות חלק ממרכז כנסים וחלק מתוכנית להפוך את אילת לעיר כנסים בינלאומית‭."‬

 

יש תוכניות לפיתוח. חוף באילת  (צילום: יוסי דוס-סנטוס) (צילום: יוסי דוס-סנטוס)
יש תוכניות לפיתוח. חוף באילת (צילום: יוסי דוס-סנטוס)

 

הרעיון הוא שאילת לא יכולה להתחרות ביעדי התיירות השכנים מבחינת מחירי הנופש הקלאסי של ים-שמש-בטן-גב, ולכן תמוצב ותועשר כ"עיר של פלוס‭,"‬ עם הרבה תוכן: עיר של פסטיבלים, של מוזיקה, ספורט, מחול, אופנה, כנסים, אטרקציות וקניות.

 

עלות המיצוב החדש וההשקעות שיבואו בהמשך נאמדת במאות מיליוני שקלים,

אבל חלק מהכסף הזה מושקע גם כיום וינותב למיצוב החדש. בנוסף לכך, המטרה היא להפוך את אילת לעיר תיירות אקדמית, תוך הגדלת מגמת התיירות בעיר.

 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, קרא להעביר את מגמת התיירות מאוניברסיטת בן גוריון וציין כי יש היגיון רב בכך שמגמת התיירות תהיה בעיר שכל כולה מושתתת על תיירות. במסגרת זו הוקמה בימים אלה חברה עירונית לתיירות, שמטרתה להוציא לפועל את התוכניות תוך איחוד ושיתוף כל גופי התיירות.

 

עוד מלונות בעיר 

בנוסף לכל התוכניות, עם החזרתה של אילת למפת אזורי עדיפות לאומית, התכנון הוא להתחיל בהקמת ‭1,000‬ חדרי מלון נוספים שיצטרפו ל‭10,000-‬ החדרים הקיימים,

כבר בתחילת השנה הבאה. זאת כאשר התוכנית היא שבשנת 2020 יהיו בעיר כ‭18,000-‬ חדרים.

 

שר התיירות אמר כי יש תוכניות להתחלת בניית חמישה בתי מלון בלגונה המזרחית של אילת, וכי הדבר יביא תוספת משמעותית לעיר. לדבריו, משרד התיירות חתם עם עיריית אילת על הסכם לפיו יושקעו בעיר בארבע‬ השנים הקרובות כ‭103-‬ מיליון שקל. "זו תוכנית עבודה משותפת ויוצאת דופן, שבה נשקיע בתשתית תיירותית כדי להחזיר את אילת למפת התיירות בצורה משודרגת‭,"‬ אמר השר. "אנחנו גם שותפים בתוכנית הפיתוח לאחר פינוי שדה התעופה, הקמת הנמל החדש בתמנע ותוכנית עתידית להעתקת נמל אילת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילת. תעבור מיתוג מחדש
צילום: אליעד לוי
מומלצים