תגלית נדירה: אותרו חורים שחורים הגדולים ביקום

שני החורים השחורים גדולים פי 10 מיליארד מהשמש ומרוחקים יותר מ-300 מיליון שנות אור מכדור הארץ. "זה כמו להיתקל באדם בגובה 3 מטרים", אמר אחד החוקרים

מדענים גילו אמש (יום ב') את שני החורים השחורים הגדולים ביותר ביקום - כל אחד מהם גדול פי 10 מיליארד מהשמש.

קבוצת אסטרונומים מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה גילתה את החורים השחורים בגלקסיות המרוחקות יותר מ-300 מיליון שנות אור מכדור הארץ.

סיורים בחלל החיצון - כותרות אחרונות ב-ynet:

עוד בערוץ החדשות :

במחקרם, השתמשו החוקרים בטלסקופים שונים, בהם טלסקופ החלל "האבל" וכן במחשבי-על המוצבים בטקסס. כעת, יסייעו הנתונים בחקר החורים השחורים, בבחינת תהליך היווצרותם ובתלות שלו בגודל הגלקסיה.

הדמייה. גילוי החור השחור (צילום: AP) (צילום: AP)
הדמייה. גילוי החור השחור(צילום: AP)

אכלו הרבה תרד?

"עבור אסטרונום, מציאת חורים שחורים שכאלה - שאינם יודעים שובע - מקבילה להיתקלות בבני אדם בגובה שלושה מטרים שגובהם רק רמז על עצמותיהם", אמר צ'אנג פיי-מאיי, אסטרו-פיזיקאי שהיה חלק מצוות המחקר. "איך הם הגיעו

לגובה כזה? התגלית הנדירה הזאת תעזור לנו להבין אם לחורים השחורים האלה היו הורים גבוהים מאוד או שהם אכלו המון תרד".

מוקדם יותר הערב, הודיעה נאס"א על גילוי "תאום לכדור הארץ" - כוכב לכת חדש מחוץ למערכת השמש, "קפלר 22B", הדומה לכדור הארץ במספר מאפיינים משמעותיים ועשוי לאפשר קיום חיים עליו. על פי הערכות מדעיות, קיימת סבירות גבוהה להימצאות מים על הכוכב, שגודלו פי 2.4 מגודל כדור הארץ.