שתף קטע נבחר

ויזה כאל: נתנו הנחה גבוהה מדי, עכשיו תחזירו

החברה החלה לגבות בדיעבד כספים מלקוחות תוכנית CalExtra, משום שנתנה להם הנחה גדולה מדי על תדלוקים בתחנות דלק Ten החל מיוני. הלקוחות: "מכניסים לנו יד לכיס". ויזה כאל: "בשל תקלה, חלק מהלקוחות קיבלו הנחה של 1.5% במקום 0.4% ויחויבו בגין ההפרש"

כשחברה נותנת בטעות הנחה גדולה מדי היא לא תמיד יכולה להשיב את הגלגל לאחור, אלא אם כן מדובר בחברת אשראי שיש לה גישה ישירה לחשבון הבנק של אלו שנהנו מהטעות.

 

 

ויזה כאל החלה לגבות בדיעבד כספים מלקוחות תוכנית CalExtra, משום שנתנה להם הנחה גדולה מדי על תדלוקים בתחנות דלק Ten (תן) החל מיוני. לא רק חברות אשראי נוהגות כך.

 

גם מי שקנה מקרר יבואו אליו אחרי חצי שנה?

מאור פנה ל-ynet בתלונה: "חברת האשראי ויזה כאל נתנה הנחה למתדלקים בתחנות הדלק של Ten. ההנחה מכסה אחוז מסוים מהתדלוק. פתאום שמתי לב שבחשבון האחרון היו לי 11 חיובים לתדלוקים שתדלקתי מיוני.

 

"התקשרתי לכאל ומתברר שההנחה שניתנה לי הייתה גדולה מידי, ועכשיו חברת האשראי גובה בדיעבד את ההנחה שניתנה בטעות. נאמר לי ש על כל תידלוק בתחנות דלק Ten מחודש יוני ייגבה סכום ההנחה שניתנה. זה אומר שעל כל תידלוק אחויב בממוצע על 2-3 שקלים נוספים, פחות או יותר סכום של 70-50 שקל לאדם.

 

"האם כל עסק אחר יכול לחייב אותך במחיר ההנחה שקיבלת בעבר? פשוט באים ושמים לך יד בכיס. לא חושב שמישהו קנה מקרר בהנחה של 10% ויבואו לו אחרי חצי שנה ויגידו לו נתנו לך הנחה גדולה מדי, בוא תחזיר אותה".

 

"הם לא מבקשים הם לוקחים"

גם יוסי מרעננה לא מרוצה מהגבייה בדיעבד. "במהלך החודשים יולי, אוגוסט וספטמבר השנה תידלקתי מספר פעמים בחברת Ten. מאחר שהתדלוקים הללו זיכו אותי בהנחה של ויזה-כאל, הקפדתי להמשיך ולתדלק שם. אולם, החודש גיליתי שחברת ויזה-כאל חייבה אותי בסכומי ההנחה רטרואקטיבית מחודש יולי.

 

"שאלתי את נציגת החברה לפשר החיובים, שענתה כי החברה טעתה בגובה ההנחה ומשום כך חייבה אותי ולקוחות נוספים בגין ההפרש. יש להתפלא על כוחה של חברה זו, שהכניסה את ידיה ל'כיס' הלקוח ללא כל הודעה. קיבלת הנחה גבוהה מדי - עכשיו תחזיר. הם לא מבקשים הם לוקחים".

 

בעבר סיפרנו לכם על מקרה בו פלאפון החליטה לגבות מלקוח שנה אחרי שנהנה מטעות בגבייה לטובתו. לקוחות אמנם לא אמורים ליהנות מההפקר, אולם ברוב הפעמים, הצרכן כלל לא שם לב שמדובר בטעות לטובתו, בטח כשמדובר באחוזים בודדים. בדיוק כמו שגם את הטעויות לרעתו הצרכן מגלה בדרך כלל מאוחר מאוד. וכידוע, טעויות לרעת הצרכן הן משום מה נפוצות יותר.

 

"Ten אינה צד בעניין"

מויזה כאל נמסר בתגובה: "לקוחות הנמנים על תוכנית CalExtra נהנים מהנחה בגובה 0.4% בתדלוק בתחנות Ten כפי שמפורסם בפרסומים השונים (אתר Cal,דפי פירוט,פרסום וכד').

 

"בשל תקלה טכנית קיבלו חלק מהלקוחות הנחה גבוהה, מזו לה היו זכאים - בגובה של 1.5% בכל תדלוק.הודעה המסבירה את התקלה צורפה לדפי הפירוט, והלקוחות יחויבו בגין ההפרש".

 

מ-Ten נמסר בתגובה: "עד חודש ספטמבר 2011, נתנה רשת תחנות הדלק Ten הנחה של 1.5% לכל המתדלקים בכרטיס אשראי זה. החל מאוקטובר, הודיעה הרשת למועדון הלקוחות של CalExtra כי ההנחה תקוצץ ל- 0.5% במיידי. אך CalExtra המשיכה לספק הנחות לציבור המתדלקים, ואילו רק בחודש דצמבר האחרון החלה לגבות מלקוחותיה את ההפרש רטרואקטיבי הישר מחשבון הבנק של הלקוח.

  

"Ten פרסמה באמצעי התקשורת השונים בחודש ספטמבר כי אחוז ההנחה ירד משמעותית החל מחודש אוקטובר בעקבות צמצום מרווח השיווק.

   

"לאחרונה, ישנן תלונות של לקוחות שתדלקו בכרטיסי CalExtra בגין חיובים מחודשים קודמים, החיובים נובעים מכך שלקוחות אלו קיבלו הנחה שגויה של מועדון CalExtra והחיובים הנוספים הם תוצאה של תיקון רטרואקטיבי של הטעות. Ten אינה צד בעניין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
ויזה כאל. גובה בחזרה 70-50 שקל לאדם
מומלצים