שתף קטע נבחר

המרדף אחר התמונה המושלמת: חלק שני

בחלק הראשון התחלנו לדבר על אפקט ה"וואו!" - איך לצלם תמונות עוצרות נשימה שייגרמו לצופה לעצור ולהתעכב על התמונה. הפעם ניגע בכמה נקודות מפתח חשובות כמו טכניקה ועיבוד מחשב

לחלק א' >>

 

טכניקה: "אז מה אם יצא מטושטש? מבינים שזה חמוס מנומר"

דמיינו שאתם זוכים להיות עדים לרגע היסטורי. אתם שולפים את המצלמה ומצליחים לתפוס את הרגע אבל מהר מאוד אתם מגלים שהפוקוס היה על שני הומלסים ולא על מה שבאמת חשוב. בינתיים, האירוע כבר נגמר ונשארתם עם תמונות שלא יעברו סלקציה אפילו לפייסבוק.

 

עוד מדריכי צילום שתאהבו:

 

 (צילום: טל דואק, קומפוזיציה) (צילום: טל דואק, קומפוזיציה)
(צילום: טל דואק, קומפוזיציה)

 

כדי להיות מוכנים לכל התרחשות, הבנה ושליטה במצלמה יתנו לכם את היכולת לשלוט בתוצאה הסופית בדיוק כמו שדמיינתם. שינוי משתנים כמו צמצם, תריס, iso והתאמת פרמטרים כמו איזון לובן ופוקוס ידאגו שהתמונות שלכם ייצאו בחשיפה נכונה, חדות ובגוון הנכון.

 

 (צילום: טל דואק, קומפוזיציה) (צילום: טל דואק, קומפוזיציה)
(צילום: טל דואק, קומפוזיציה)

 

קחו את הזמן ולמדו איך כל דבר עובד. אין צורך ללמוד את הפיזיקה ולהסתבך במשוואות ברמת הפוטונים, אך בהחלט שווה לחקור, לקרוא ולגייס את הטכניקה לצדכם בכדי לצלם טוב יותר.

 

חדר חושך ועיבוד תמונה: החדר כבר לא חשוך כמו פעם

בתהליך פיתוח הפילם של פעם (ככה לפחות מספרים) היו מתאימים את הבהירות, רוויית הצבע והניגודיות. היום הדרך כבר סלולה לכל מי שרוצה לתת פיניש לתמונות שלו. תוכנות כמו פיקאסה החינמית ו-LIGHTROOM המקצועית יעשו לכם סדר בתמונות וייתנו לכם כלים פשוטים להבנה, שיביאו את הויז'ן הצילומי שלכם לעובדות בשטח.

 

 (צילום: טל דואק, קומפוזיציה) (צילום: טל דואק, קומפוזיציה)
(צילום: טל דואק, קומפוזיציה)

  

יש שיגידו כי עבודה בתוכנות עיבוד המעוותות את התמונה המקורית היא "בניגוד לחוק".  צר לי לאכזב את אלו ולהשלות אחרים. היום, תוכנות כמו אלו שהזכרתי למעלה ופוטושופ, הפכו לחלק אינטגרלי בשגרת עבודתו של הצלם המקצועי והחובב כאחד. יש שמרטשים בכבדות ואחרים הנאמנים יותר למציאות. אך לבסוף כולם משפרים את המקור. אפשר, וזה עובד יופי.

 

 

 (צילום: טל דואק, קומפוזיציה) (צילום: טל דואק, קומפוזיציה)
(צילום: טל דואק, קומפוזיציה)

 

חיבור אישי: מצאו את החתול!

חתולים וכלבים משתלטים כמעט על כל כלי המדיה והסיבה לכך פשוטה; לצופים יש חיבור אישי ורגשי עם נושא התמונה. בין אם הצופה גדל עם חתול ג'ינג'י או התנדב בשימור חתולים בסוואנות של אפריקה, חתולים תמיד יעשו לו שמח. אני לא ממליץ לצלם חתולים רק בגלל שהם פופולריים עכשיו, אלא רק לקחת את זה בחשבון; אובייקט שפונה לציבור עם מכנה משותף רחב - תמיד יזכה לאהדה. 

 

 (צילום: טל דואק, קומפוזיציה) (צילום: טל דואק, קומפוזיציה)
(צילום: טל דואק, קומפוזיציה)

 

מעבר לחיבור האישי של הצופה, חשוב להביא את החיבור האישי שלכם אל התמונה. השתדלו לצלם את מה שהכי עושה לכם כיף. רואים את זה.

 

 

בכל זמן ובכל מקום - המצלמה הושתלה בהצלחה!

פנו מקום בתיק וקחו את המצלמה אתכם לכל מקום. אל תתייחסו אליה כמשקל עודף. ברגע שתהפכו אותה לאיבר נוסף יהיה לכם יותר קל לצלם. ביום בהיר אחד תופתעו לגלות כי אתם מבינים אותה והיא אתכם. הרמוניה.

 

 (צילום: טל דואק, קומפוזיציה) (צילום: טל דואק, קומפוזיציה)
(צילום: טל דואק, קומפוזיציה)

 

עכשיו מה שנשאר הוא לפנות קצת זמן, להרים את עצמכם ולצאת לצלם. בפעם הבא שתציגו תמונה מובטח לכם "וואו!" או לפחות "איזה יופי!" ולא סתם עוד "ממ.. נחמד".

 

טל דואק הוא צלם ומדריך בגליץ - בית הספר לצילום.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל דואק, קומפוזיציה
תהפכו את המצלמה לאיבר
צילום: טל דואק, קומפוזיציה
צילום: גדי אהד
בשיתוף גליץ
צילום: גדי אהד
מומלצים