שתף קטע נבחר

עקב תאונת השיט: האם ביטוח ההפלגה יעלה?

הקרוז שטבע ליד חופי איטליה לא גרם לחברות השיט זעזוע, למרות שייתכן שחברות ביטוח הספינות יחמירו את הסטנדרטים למתן ביטוח. למתכנני השיט לא צפויה כרגע התייקרות מחירים

על רק התאונה של ספינת התענוגות שטבעה ליד חופי איטליה בסוף השבוע, שבה גם היו שבעה ישראלים שניצלו, מעריכים אנשי תיירות הקרוזים כי יוחמרו התנאים לביטוח ספינות הפאר.

 

מנהלת תחום הקרוזים באשת טורס, ברברה ויינר, סבורה כי ההשפעה המהירה ביותר בתחום תגיע מכיוון חברות הביטוח שיחמירו את הסטנדרטים למתן ביטוח לספינות התענוגות, וכן מכיוון רשויות הנמלים בכל מדינה שיקפידו הקפדה יתרה על בדיקות הבטיחות.

 

עם זאת היא לא צופה ירידה בביקוש: "הלקוחות שלנו מודעים לסכנות, כמו בכל טיול שיוצאים אליו, תמיד קיימת הסכנה להיקלע לתאונה".

 

שלומי ברק מנהל סיטונאות בחברת"מונה טורס" שמוציאה קרוזים אמר ל-ynet שהביטוח לא תופס במקרים כאלו של כוח עליון וההשפעה תהיה יותר אצל התיירים שטרם חוו קרוז. "בתת-מודע הם עדיין לא מכירים את השיט", אומר ברק, "כי הקרוז תמיד שווק כאמצעי התיירות הבטוח שיש, וייתכן והחשש לשוט באוניות יצוף מחדש".

 

עוד אמר ברק, כי הוא מעריך שבחברות שיט שיותר ידועות ומוכרות בשוק לא תהיה החמרה בתנאי הביטוח, אך בחברות עם מקדם סיכון יותר בעייתי תהיה כנראה החמרה, ממש כפי שקורה אצל חברות תעופה. עם זאת, העריך ברק כי ההחמרה לא עלולה להשפיע על מחיר השיט שישלם הלקוח.

 

"בחברות מוכרות לא תהיה החמרה בביטוח". ספינת תענוגות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"בחברות מוכרות לא תהיה החמרה בביטוח". ספינת תענוגות(צילום: shutterstock)

 

מלון על הים שפועל 365 יום בשנה

תרבות טיולי השיט באוניות אינה דבר חדש, ותיירי הים עושים זאת בעיקר בחודשים ינואר-פברואר הנחשבים לתקופת שיא בהזמנות לענף השיט, בעיקר ליעדי חורף קריביים, דרום אמריקה ואפילו קצת אוסטרליה וניו זילנד. בשנים האחרונות השיט מתקיים גם בחודשים מאי-אוקטובר, בעיקר לאירופה ומזרח ארה"ב, יעדי הים התיכון (כמו יוון), סקנדינביה, אזור הים הבלטי.

 

אנשים רבים מזמינים את חבילות התיירות שלהם לחופשת הקיץ כבר עכשיו. בעבר כדי לעלות על קרוז היה צריך לנסוע עד ארה"ב ומשם לעלות על הספינה המפוארת, אולם כיום הספינות כבר מגיעות לאירופה ועוגנות שם (לפעמים אפילו בישראל) ולכן התייר הישראלי יותר ויותר מתוודע לענף הקרוזים.

 

כידוע, תיירות השיט לא מושפעת ממזג האוויר ופועלת 365 ימים בשנה. למעשה, מאחר ומדובר במלון שזז, האוניות לא מפסיקות לעבוד כמעט אף פעם ושטות ליעדי הקיץ ברחבי העולם.

 

הערכה היא כי ענף הקרוזים מושך אליו כ-35 אלף ישראלים מדי שנה, ואף גדל ב-30-20 אחוזים מדי שנה. בניגוד לתיירות הנורמטיבית של טיסות לחופשה או נסיעה לבית מלון, בשיט אוניות לא ניתן להזמין מקום ברגע האחרון אלא יש לעשות כן בין שנתיים לחצי שנה מראש, וכל יממה שחולפת המחיר עולה. "אין מחירי ה'דקה ה-90'", אומרת ויינר.

 

רוב הלקוחות אופייניים של הקרוזים הם בגילי 85-50. מדובר באוכלוסייה בעלת ממון שמוכנה להוציא 3,500-2,200 דולר לאדם בממוצע לקרוז. מדובר בקהל מבוסס שהתנודות בשוק הכלכלי לא מונעות ממנו לצאת לחופש.

 

מדובר בעולם של טיולי יוקרה והחבילות כוללות טיסה, בית מלון, ההפלגה עצמה וכמובן טיסה חזרה הביתה. היעדים מגוונים מאוד וסובבים את העולם כולו, החל מאמריקה ואלסקה, דרום אמריקה, ארגנטינה, ועד הפיורדים הנורווגיים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרך נוספת לטייל בעולם. אוניית קרוזים
צילום: index open
מומלצים