שתף קטע נבחר

שיבושים ברכבת; הנוסעים: "הפכנו לאסירים"

ועד העובדים התמהמה למרות צו בית הדין, והנוסעים שבאו לתחנות חיכו וחיכו. "אתה מרגיש כבול", סיפר נוסע קבוע שנאלץ זו הפעם השלישית החודש להסתדר בלי רכבת. "אף אחד אפילו לא חושב לפצות אותך", אמר. מחר השיבושים אמורים להחריף

מאות אלפי נוסעי רכבת ישראל שוב מוצאים עצמם חסרי אונים בשל המאבקים בין ועד העובדים להנהלה: עובדי הרכבת המשיכו הבוקר (יום ב') בשיבושים בתנועה על הפסים, למרות שבית הדין לעבודה פסק כי עליהם להחזיר מיד לפעילות את ארבעת הקטרים שהושבתו.

 

בהנהלה אומרים כי יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, הבהירה כי השבתת הקטרים נעשית במחאה על ההחלטה לבצע עבודות תחזוקה במאות קרונות חדשים באמצעות היצרנית, חברת בומברדייה, תחת האפשרות לבצען באמצעות עובדי הרכבת. בוועד מאיימים להחמיר את השיבושים מחר.

 

כל 40 דקות במקום כל 20. רכבת ישראל (ארכיון) ()
כל 40 דקות במקום כל 20. רכבת ישראל (ארכיון)
 

עשרות רבות של נוסעים שהגיעו לתחנת הרכבת בראש העין וציפו לעלות על הרכבת של השעה 9:11, התרגזו לגלות שעקב עיצומי הוועד, הרכבת לא תגיע. הם נאלצו להמתין לקו הבא שיגיע סמוך לשעה 10:00.

 

גם בנסיעת הרכבת לכיוון השני, לכפר סבא, נרשמו שיבושים. רבים מהנוסעים עזבו את המקום ונסעו לעבודתם במכוניותיהם.

 

עם כל הכבוד לפרנסה שלהם, למה הם פוגעים בשלנו?

"אתה מרגיש כבול, ממש אסיר של הרכבת", אמר מיקי שרייבר, תושב שערי תקווה שהביע זעם כנוסע באופן קבוע ברכבת שרכש כרטיס "חופשי חודשי". "זו הפעם השלישית החודש שאני במצב הזה, זה בלתי נסבל. כל חודש קונים כרטיס על בסיס חשבון מסוים, ואז מתברר שדפקו אותך. אף אחד אפילו לא חושב לפצות אותך".

 

רחל תושבת, ראש העין שהגיעה למקום הסבירה כי היא אובדת עצות "אומרים שעוד כ-45 דקות תהיה רכבת אבל לך תדע אם זה נכון. כבר היינו בסרט הזה בעבר. אני מאחרת לעבודה ואין לי כאן תחבורה לתל אביב כך שהאלטרנטיבה היחידה היא לצאת מראש העין ואז לקחת עוד קו או מונית לתל אביב. פעם שעברה נדרשו לי שעה וחצי. עם כל הכבוד לפרנסה של עובדי הרכבת, למה הם צריכים לפגוע בפרנסה שלי?".

  

חייל שנתקע בלי רכבת בתחנה בפתח תקווה סיפר ל-ynet שהוא צועד לתחנת אוטובוס קרובה ומחפש דרך להגיע לתל אביב. "צריך שני אוטובוסים, והזמן הוא שעה ורבע במקום 25 דקות".

 

לדבריו, בסביבות 9:00 אמר מנהל התחנה שהרכבת הבאה תצא רק ב-9:55 בגלל שביתה. "בשום מקום לא נמסרה הודעה מוקדמת, והמון אנשים עשו פניית פרסה ונאלצו לחזור הביתה או להתברבר באוטובוסים".

 

נוסעים אחרים דיווחו גם כי נסיעת הרכבת מיבנה לתל אביב בוטלה בלי מסירת הודעה לנוסעים שחיכו ברציף זמן רב. "הרכבת הבאה בעוד שעה", נאמר להם, ורבים דרשו את כספם בחזרה. 

 

מ' מבת ים סיפרה ל-ynet: "הייתי צריכה להגיע מתחנת יוספטל להרצליה בקו ישיר. התקשרתי למודיעין הרכבות לוודא שאין שיבושים הבוקר, והנציג הבהיר שהקו שלי אמור לצאת כרגיל ושאין בעיות. כשהגעתי לתחנה מנהל התחנה כבר עמד ליד מכונת הכרטיסים והמליץ לנוסעים שתכננו לעלות לרכבת של 7:15, שהיא לא תגיע ושנמתין לרכבת שמגיעה 20 דקות אחריה. אני לא יכולתי לאחר לקורס שלי, לכן הסתובבתי והלכתי לתחנת האוטובוסים הסמוכה. כך עשו גם רוב האנשים שהיו במקום. אנשים היו מאוד עצבניים ופשוט הלכו משם. לא קיבלנו הסברים מדוע הרכבת לא תגיע".

 

סגן דוברת הרכבת, שחר וייסמן, אמר: "הוועד השבית ארבעה קטרים חדשים ולכן התדירות עברה מ-20 דקות ל-40 דקות". לדבריו, שופטת בית הדין לעבודה הורתה לחזור מיידית לפעילות רגילה.

 

כבר במהלך הלילה הוציא בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב צו ארעי, בדרישה מוועד העובדים להחזיר לעבודה את הקטרים. למרות זאת, יו"ר הוועד לא מילאה אחר ההוראות. בדיון עצמו, הורתה השופטת אפרת לקסר להחזיר מיידית את הקטרים החדשים לעבודה מלאה. נציג ההסתדרות, אבי אדרי, הודיע בסביבות 9:00 לשופטת כי הם נתנו הוראה לוועד לעשות זאת, וייקח כשעתיים עד שישולבו בתנועה.

 

בהכנת הידיעה השתתפו אביאל מגנזי, שירי הדר והלל פוסק
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נוסעים בתחנת הרכבת בראש העין, הבוקר
צילום: אביאל מגנזי
מומלצים