שתף קטע נבחר

 

עובדי הרכבת בעתירה דחופה: רוצים לשבות מיד

בהסתדרות ובוועד עובדי הרכבת מאשימים את ההנהלה שפעלה "בהיחבא, כגנב באישון ליל". בהודעה דחופה לבית המשפט, דרשו מבית הדין רשות לשבות באופן מיידי ולחשוף את מסמכי ההסכם עם חברת בומברדייה. הוועד: "לא נשבות בלי אישור"

אין רגע דל ברכבת ישראל: ועד עובדי הרכבת וההסתדרות פנו אמש (יום א') באופן דחוף לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב וביקשו ממנו לשבות מיד במחאה על חתימת הסכם תחזוקת הקרונות בין הנהלת רכבת ישראל לבין חברת בומברדייה הקנדית.

 

דיון בבקשה לא התקיים הלילה, אלא רק בבוקר - מועד שבו אמור היה גם כך להתקיים דיון בבקשת עובדי הרכבת לנקוט עיצומים. בוועד אמרו כי אין בכוונתם לפתוח בשביתה ללא אישור בית הדין לעבודה. ועד עובדי הרכבת מארגן הסעות באוטובוסים לבית הדין לעבודה לעשרות מעובדיו, ולא מן הנמנע שבמקום יתלהטו הרוחות.

 

תחנת רכבת מרכז בתל-אביב, היום (צילום: בן קלמר) (צילום: בן קלמר)
תחנת רכבת מרכז בתל-אביב, היום(צילום: בן קלמר)

 

בהסתדרות ובוועד העובדים מאשימים את ההנהלה שפעלה "בהיחבא, כגנב באישון ליל, בחוסר תום לב, וללא שהודיעה על כך מראש לנציגות העובדים, עמה אמורה הייתה לקיים משא ומתן בתום לב". הם דורשים מבית הדין להורות על בטלות ההסכם וכן לחשוף אותו לציבור

 הרחב, ובאמצעות העתירה הדחופה שהגישו הלילה מקווים בוועד העובדים, ששופטת בית הדין תורה להנהלה להעביר את ההסכם והפרוטוקול מהישיבות לידיהם עוד לפני הדיון בבוקר.  

 

הוועד גם דורש להורות עוד הלילה, וטרם הדיון שנקבע להיום, על גילוי מיידי של פרוטוקול/תמליל ישיבת הדירקטוריון שנערכה אתמול בצהריים, "בסודיות ובהיחבא, כמו שאר הישיבות שקוימו בשנה האחרונה בחברת רכבת ישראל שהיא חברה ממשלתית החייבת, כמובן, בעקרון השקיפות".

 

"בקשה זו מוגשת בסדר זמנים קצר מאוד, עקב המצב החריג והקשה שיצרה החברה, תוך ניסיון להכתיב להסתדרות ולבית הדין את תוצאת הסכסוך באמצעות קביעת עובדות בשטח", נאמר בהודעה הדחופה לבית המשפט. "ההסתדרות שומרת על זכותה להרחיב ולהוסיף טענות וכן לבקש צעדים נוספים בקשר לפעולות ההנהלה".

 

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, בבית הדין בשבוע שעבר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, בבית הדין בשבוע שעבר(צילום: מוטי קמחי)

 

דירקטוריון רכבת ישראל אישר היום הסכם להעברת התחזוקה של 132 קרונות חדשים לידי היצרנית, חברת בומברדייה, מהלך שלו התנגד ועד העובדים נחרצות. ועד עובדי הרכבת וההסתדרות עתרו לבית הדין לעבודה בתל-אביב בבקשה לנקוט עיצומים, וטענו כי העברת התחזוקה לידי היצרנית מנוגדת להסכמות שגובשו לאחרונה בין ההסתדרות לממשלה. בבית הדין נקבע דיון לבוקר, אולם העובדים הגישו כאמור בקשה לדיון דחוף עוד לפני כן.

 

אמש תקף שר התחבורה ישראל כץ את התנהלות ועד העובדים. בראיון לתוכנית "מבט" בערוץ 1 אמר השר כי לציבור

"נמאס כבר מהכוחנות הזו, מההתעלמות מהזכויות של הציבור שנוסע ברכבת, מהרצון למנוע מהרכבת להתפתח, למלא את תפקידה".

 

עיני: כץ מנצל האווירה הציבורית נגד הוועד

כץ אמר כי הציבור מוקיע את עובדי הרכבת, שאיבדו כל תמיכה ציבורית: "כולם עוד מאיצים בי לעשות עוד הרבה יותר דברים". הוא האשים את הוועד בהפרת צווים של בתי דין, "כנראה מתוך רצון של מישהי או מישהו להראות מי שולט ברכבת". לדברי כץ, "יש כאן ויכוח מי מנהל את הרכבת".

 

תחנת רכבת ארלוזורוב בתל-אביב (צילום: בן קלמר) (צילום: בן קלמר)
תחנת רכבת ארלוזורוב בתל-אביב(צילום: בן קלמר)

 

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר אתמול ל-ynet, עוד לפי הגשת העתירה להשבתה מיידית, כי היום יעבדו הרכבות כרגיל. "אני שב וקורא לשר התחבורה להיכנס למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, בלי החלטות חד-צדדיות", אמר עיני. "עצם ההתנהלות של השר ישראל כץ היא כאילו הוא לא רוצה משא ומתן, כי הוא קובע את התוצאה מראש. "היום יש דיון בבית המשפט ואחרי שנקבל את התוצאות נתכנס ונחליט מה לעשות. שביתה היא אמצעי ליצור איזון מול המעסיק".

 

בתגובה על דברי השר כץ נגד הפרת הצווים אמר עיני: "שר התחבורה הוא האשם. לא אהבתי את הפרת הצווים, אבל

המאבק של הוועד מוצדק כשהכוונה היא להכניס עובדי קבלן. אני מגבה בהחלטות אלו את ועד הרכבת. השר ניצל מצב שבו הציבור נגד ועד עובדי הרכבת, ובמקום משא ומתן ענייני עשה פעולה חד צדדית שלא תביא לרפורמה".

 

עיני ניסה להבהיר כי הוא אינו חושש מאזהרות השר כץ: "אני לא מתנהל עם השבתה פראית , ולכן הוא אמר שיסגור את הרכבת אם תהיה שביתה פראית. שר התחבורה לא יכול לסגור את הרכבת. זה איום סרק".


פורסם לראשונה 19/02/2012 22:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוצה לשבות מיד. גילה אדרעי
צילום: גיל יוחנן
"מצב חריג וקשה שיצרה ההנהלה". סכנת השבתה
צילום: בן קלמר
מראות התחנה הריקה יחזרו?
צילום: ירון ברנר
מומלצים