שתף קטע נבחר

ישראל כץ: הצפיפות והאיחורים ברכבת לא ייעלמו

שר התחבורה הבהיר אמש במליאת הכנסת כי רמת תחזוקת הרכבת אינה משביעת רצון, והעריך כי למרות העברת החיילים בימי א' לאוטובוס, הצפיפות והאיחורים אינם צפויים להיעלם

"דבר שלא מתוחזק טוב, מתקלקל יותר - אפילו ברמה של כמעט אסונות". כך אומר שר התחבורה, ישראל כץ, בהתייחסו לרמת התחזוקה ברכבת ישראל. כץ, שענה אמש (ב') במליאת הכנסת על שאילתות בנושאי תחבורה, הבהיר כי "רמת התחזוקה לא משביעת רצון ברכבת ישראל, גם של הציוד הקיים, (ו)היא גורמת לחלק מהבעיות".

 

ובדבריו היו בשורות רעות נוספות לציבור הנוסעים. השר כץ הסביר כי הצפיפות והאיחורים בשעות השיא, בעיקר בימי ראשון וחמישי, אינם צפויים להיפתר בקרוב: "למרות המאמצים, אין ספק שעד לקבלת הרכש החדש של קרונות וקטרים, נמשיך ונרגיש עומסים". יש להזכיר כי לפני כחודשיים ביטלה המדינה את הסכם הסעת חיילים בחינם ברכבת בימי ראשון בבוקר, ומציעה להם תחבורה חלופית באוטובוסים. צעד זה אמור היה להפחית משמעותית - ב-36% לפי הערכות הרכבת - את הדוחק בשעות השיא.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

גם אתמול חלו שיבושים חמורים בתנועת הרכבות, ולדברי מקורות בחברה חלקם היו יזומים, וננקטו על-ידי ועד העובדים במחאה על כוונת ההנהלה לקיים הליכים משמעתיים נגד עובדים שהיו מעורבים בתקיפת המנכ"ל. בוועד הכחישו את הדברים, אך נוסעים רבים התלוננו על צפיפות חריגה, ביטולי רכבות ועיכובים ארוכים מהרגיל. שירלי, שאמורה הייתה לעלות על רכבת מחיפה לתל-אביב, אף צילמה את התנאים בקרון. "בעקבות ביטול הרכבת, העלו את כל הנוסעים מנהרייה ושאר התחנות על רכבת אחת", היא מספרת ל-ynet. הווידאו לפניכם:

 

 

"הציבור לא מוכן לסבול מונופול"

דברי השר כץ מגיעים כשבועיים אחרי הודעתו על הקמת שלוש חברות-בת, שיעסקו בתחזוקת קטרים וקרונות, הובלת מטענים ומסחר. בנוסף, השר הבהיר כי בכוונת הרכבת להעביר את התחזוקה ב-132 קרונות חדשים שייקלטו בשנה הקרובה לידי היצרנית, חברת בומברדייה. זאת, למרות מחאת ועד עובדי הרכבת וההסתדרות, אשר דורשים את ביטול הסכם התחזוקה עם בומברדייה. בוועד גם מתנגדים לתוכנית להקים את חברות הבת, וטוענים כי המהלכים הננקטים נועדו להביא להפרטת הרכבת.

 

אלא שלדברי השר כץ, אין בכוונתו להיענות לדרישות הוועד. "אני מאוד נחוש לייצג את הציבור, וזה שאני לא עומד להתפשר מול ועד כזה או אחר ביחס לרמת הטיפול בציוד של רכבת ישראל", אמר השר אמש. "אנחנו נוודא בדרך כזאת או אחרת, שהציוד, (ה)קרונות, (ו)הקטרים, יקבלו את הטיפול הטוב ביותר, כדי להביא אותם למצב שהם פועלים ומייצרים את השרות הטוב ביותר, וגם הבטוח ביותר".

 

בעניין המאבק שמנהל הוועד נגד המהלכים האחרונים, שכלל בין השאר שיבושים בתנועת הרכבות, סבור כץ כי תמיכת הציבור נתונה להנהלת החברה ומשרד התחבורה. "אני חש את תמיכת הציבור בעניין הזה. זה ממש מעניין שמצד אחד הציבור מאוד רגיש לנושאים חברתיים ולזכויות עובדים... (ו)יחד עם זאת, הציבור לא מוכן לסבול שמונופול מנצל את הכוח שבידיו על-מנת לפגוע בציבור, על-מנת להשתמש ברכבת, במקרה הזה כאילו הייתה רכבת פרטית לכל מיני גחמות פרטיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה, ישראל כץ: "נרגיש עומסים"
צילום: מוטי קמחי
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי
צילום: מוטי קמחי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים