שתף קטע נבחר

דו"ח: עלייה של 15% בתלונות על yes ו-HOT

מסיכום 2011 של מועצת הכבלים והלוויין עולה כי חלה עלייה של 8.5% בתלונות צרכנים על גביית יתר. בפניות על תוכן השידורים חלה ירידה של 33%, ובתלונות על שידורי ספורט היתה ירידה של 67%. HOT מובילה במספר התלונות

HOT ו-yes ממשיכות לגבות תעריפים מעבר למוסכם, לחייב חיובים כפולים ולגבות קנסות יציאה, כך עולה מסיכום פניות צרכנים ב-2011 למועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין.

 

 

לפי דו"ח פניות הציבור שפרסמה המועצה, חלה עלייה של 15% בפניות למועצה, לעומת השנה שעברה, כש-HOT מובילה את מספר הפניות, גם לאחר שקלול מספר המנויים: 2,930 פניות (מתוך 890 אלף מנויים) לעומת 792 פניות על yes (מתוך 585 אלף מנויים). סך כל הפניות: 4,736.

 

שיעור הפניות הנוגעות לענייני כספים ההי הגבוה ביותר, 34.5% מכלל הפניות. 1,683 פונים התלוננו מול המועצה על גביית יתר, חיובים כפולים וקנסות יציאה מנופחים לעומת 1,552 פונים ב-2010. לפי המועצה, 70% מהם קיבלו החזרים כספיים.

 

בשני תחומים חלה ירידה בפניות: תוכן (ירידה של 34.5%) ושידורי ספורט (ירידה של 67%). ב-2011 הגיעו למועצה 393 פניות בנושאי תוכן השידורים כמו: הורדת ערוצים, שידורים לא הולמים, תכנים אלימים, שידורים חוזרים ופרסום סמוי בין היתר, לעומת 592 פניות ב-2010.

 

בנושא זליגת תכנים, ביטול האפשרות לרכישת משחק בודד ושאר נושאים הקשורים בשעידורי ספורט הגיעו למעוצה 134 פניות ב-2011 לעומת 371 ב-2010.

 

יו"ר המועצה, ניצן חן: "הירידה במספר התלונות בתחום התוכן מהווה עדות לאפקטיביות באכיפת מחויבויות התוכן שקבעה המועצה על הגופים המפוקחים, ובכך נותנת מענה הולם לשאלה האם לרגולטור אכן יש שיניים. במקביל, המועצה חרתה על דגלה, בין היתר, אכיפה קפדנית בתום שיפור השירות. ממצאי הדו"ח ל-2011, מעידים כי גם בתחום שיפור השירות לאזרח, יש לחברות הכבלים והלוויין עוד מה לשפר. המועצה תלמד לעומק את ממצאי הדו"ח ולא תירתע מביצוע שינויים ותיקונים באופן ההסדרה של רישיון החברות במקומות בהם יהיה בכך צורך משמעותי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יוסי מימוני
ניצן חן. יש מה לשפר
צילום: יוסי מימוני
מומלצים