שתף קטע נבחר
 

פורד מציגה רכב פנאי קטן: אקו-ספורט

פורד חושפת בסין את האקו-ספורט, רכב פנאי שיתחרה עם ניסאן ג'וק וצפוי להימכר בקרוב ל-100 שווקים ברחבי העולם. האם יגיע גם לישראל?

פורד מרחיבה את היצע דגמי הפנאי. אחרי האקפלורר, אדג' וקוגה, מגיע תורו של האקו-ספורט (EcoSport). מדובר ברכב הפנאי הקטן ביותר במבחר, והוא ימוצב מול ניסאן ג'וק. כמוהו, הוא מבוסס על פלטפורמת סופר-מיני, ובמקרה של פורד על הפיאסטה הנמכרת בישראל.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

 

האקו-ספורט כמעט זהה לרכב התצוגה בעל אותו שם, שהוצג מוקדם יותר השנה בניו-דלהי. הוא מיועד בראש ובראשונה לשווקים מתפתחים, וייוצר במפעלי פורד בברזיל, הודו, סין ותאילנד. עם זאת, היצרנית מייעדת אותו לקרוב ל-100 שווקים ברחבי העולם, ולא מן הנמנע שבשלב מסוים ישווק גם באירופה, ואף בישראל. האקו-ספורט הקודם, שיוצר רק בברזיל, נמכר בעיקר בדרום-אמריקה כרכב פשוט וזול. מחברת דלק מוטורס נמסר ל-ynet כי עדיין אין תוכניות לגבי הדגם החדש לישראל.

 

 

האקו-ספורט החדש מצטייד במנוע הקטן ביותר מסדרת ה"אקו-בוסט" (EcoBoost) של פורד. מדובר במנוע טורבו-בנזין בעל שלושה צילינדרים, נפח של 1.0 ליטר והספק של 105 כ"ס. הבחירה בו תספק לדברי פורד ביצועים דומים למנוע 1.6 ליטר שגרתי, אך עם תצרוכת דלק נמוכה משמעותית. המנוע החדש כבר משווק באירופה ב-B-מקס (מיקרו-וואן מבוסס פיאסטה) ובפוקוס החדשה. לישראל מגיעים בינתיים רק מנועי אקו-בוסט גדולים יותר (1.6 ליטר עם 180 כ"ס בפוקוס ו-2.0 ליטר עם 203 או 240 כ"ס בגלאקסי, S-מקס ומונדיאו). פורד לא מפרסמת נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של האקו-ספורט.

 

 

שלא כמקובל בכלי רכב המיועדים לשווקים מתפתחים, רכב הפנאי החדש יהיה עשיר למדי באבזור. זה יכלול ארבע כריות אוויר (קדמיות וכריות וילון להגנה על הראש), בקרת יציבות, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, חישוקי "16 ומערכת מולטימדיה עם הפעלה קולית. הוא יוצע רק בגרסת חמישה מושבים, עם מרכב האצ'בק בעל חמש דלתות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים