שתף קטע נבחר

הישראלים מאחורי המשחק של משחקי הרעב

מיליון שחקנים נרשמו תוך חודשיים למשחק הפייסבוק הישראלי שמתרחש בעולם של הסרט והספרים הפופולריים של סוזן קולינס. מנכ"ל פאנטקטיס ירון לייפנברג מביט בגאווה

"קשה לפתח משחקים בארץ. הריחוק מאיפה שדברים מתרחשים, ממרכזי יצירת התוכן, הוא אתגר לא פשוט". זו לא הפעם הראשונה שאני שומע את הטענה הזאת, אבל הפעם היא מגיעה מירון לייפנברג, מנכ"ל חברת פאנטקטיס הישראלית ומי שנראה שדווקא הצליח, אחרי שנים של עבודה קשה, להתגבר על מכשול המרחק ולהפוך את האולפן שלו לשותף פיתוח אטרקטיבי עבור מותגים הוליוודיים כמו "משימה בלתי אפשרית" ו"משחקי הרעב", שעבורו פיתח משחק פייסבוק.

 

עוד ב-games.co.il:

  

מיליןו משתמשים רשומים בחודש 

ב-2002, לייפנברג והחברה שלו דאז יצרו התעסקו, בקטנה, גם בפיתוח משחקים ורצו להקים פלטפורמת משחקים חברתית שלמה, חזון שבסופו של דבר נותרו ממנו רק משחק פלאש או שניים. כדברי הפתגם - לכל מסע יש צעד ראשון.

 

את פאנטקטיקס לייפנברג הקים ב-2006, וכיום יש בה 20 עובדים. התוכנית הייתה ליצור משחקים תלת-ממדיים מרובי משתתפים עבור קהל חדש, פחות הארדקור מזה שמשחקי המולטיפלייר של אותם ימים פנו אליו. המעטפת המותגית והטכנית של עולם המולטיפלייר המתוכנן נקראה "מונדו" - ואם לשפוט מהתפתחויות השנים האחרונות בשוק הגיימינג, הכיוון הכללי של "מונדו" היה כיוון נכון. מה שלא היה לו זה ערוצי שיווק והפצה שיביאו אותו לתשומת ליבו של הקהל הלא-גיימרי לו הוא יועד, ו"מונדו" לא הצליח להתרומם לפני שנחתו על החברה, ועל העולם כולו, זמנים קשים כלכלית.

 

 

המצב של המשחק החדש של פאנטקטיקס, The Hunger Games Adventures, שונה לגמרי. למרות שהוא עדיין בבטא, משחק הפייסבוק, שדורש משחקנים לשרוד את החיים הקשים ב"מחוז 12" בעזרתה של גיבורת הסרט, קטניס, צבר בחודש של פעילות מיליון משתמשים רשומים, עם כ-150,000 שחקנים פעילים יומית. המותג והפלטפורמה החברתית עושים את ההבדל - ואולי גם המקצוענות ההולכת וגדלה של האולפן.

 

"משחקי הרעב" הוא, מלבד העלילה שעל כתיבתה אחראית הסופרת סוזן קולינס, משחק פייסבוק אופייני - הוא מבוסס על פעולות פשוטות וחוזרות ובנוי כך שהשחקן יפותה להשקיע סכומי כסף קטנים כדי לחסוך לעצמו זמן המתנה או עבודה. מי שאין לו סימפטיה לנוסחה של משחקים מהסוג לא ישנה את דעתו עליהם - אבל גם הוא יוכל לראות שהממשק מלוטש והפרזנטציה מצויינת ביחס למדיום הפייסבוקי.

 

משימה אפשרית? 

כשהמשבר הכלכלי  טרף את הקלפים, גם פאנטקטיקס "אותחלה". נוצר קשר עם סוכנים בלוס אנג'לס, נשלח נציג לניו-יורק, כל זאת כדי להתקדם בכיוון החדש: עבודה בשיתוף פעולה עם מותגי בידור ידועים. צעד אחר צעד צבר האולפן קשרים ומוניטין, תוך שהוא יוצר ראשית אתר משחקים לסרט המצוייר "ראנגו", לאחר מכן משחק חברתי ל"משימה בלתי אפשרית" ועכשיו, כאמור, את הגרסה האינטראקטיבית של העתיד הפסימי אך פופולרי של מדינת פאנם. שיתוף הפעולה מאפשר לפאנטקטיקס להתמקד בפיתוח - ולדעת שהמותג ואנשי השיווק שלו כבר יעשו את החצי השני והלא פחות קריטי של העבודה.

 

מה צופן העתיד לאולפן? קודם כל יש תוכניות שאפתניות ל"משחקי הרעב". המשחק נמצא בפיתוח והתרחבות עם פרקים, חפצים ואזורים חדשים שמתווספים לו כל הזמן, וצפוי, בעזרתה של קולינס, להקיף חלקים רבים מהעולם שהיא בראה בסדרה הספרותית.

 

ירון לייפנברג (במרכז) וסם סם גלסנברג (משמאל), מנהלי פאנטקטיקס, עם אראל מרגלית, יו"ר JVP (צילום: סוזי לוינזון ) (צילום: סוזי לוינזון )
ירון לייפנברג (במרכז) וסם סם גלסנברג (משמאל), מנהלי פאנטקטיקס, עם אראל מרגלית, יו"ר JVP(צילום: סוזי לוינזון )

 

מעבר לפרוייקט הנוכחי ושיתופי פעולה עתידיים, לייפנברג לא ויתר על השאיפה ליצור משחקים מבוססים על IP מקוריים שלו, שיאפשרו לאנשיו להעביר להילוך גבוה את השרירים היצירתיים שלהם. קודם התבססות כלכלית וצבירת ניסיון - בשלב הבא, מי יודע? פאנטקטיקס ודומותיה הן עדיין חלק מדור החלוצים של תעשיית הגיימינג הישראלית, שמייבשת ביצות כבר עשרים שנה ועדיין לא הגיעה למנוחה ולנחלה, להשתלבות משמעותית בתעשיית הגיימינג העולמית בת מאה מיליארד הדולר לשנה בקירוב. בזכות פילוס הדרך שלהם ניתן לקוות שעוד עשור כבר נוכל לראות סקטור גיימינג מקומי פורח - מצב שאנחנו מאחלים אותו לעצמנו בתחילת כל עשור, אבל נראה כיום קרוב יותר בהישג יד.

 

בעקבות ההשקה המוצלחת של גרסת הבטא של "משחקי הרעב" קיבלנו את המסר הבא מגדי תירוש, שותף קרן JVP וחבר מועצת המנהלים של פאנטקטיקס: "אנחנו גאים על כך ששוב נבחרה חברה של רובע המדיה של JVP לעבודה משמעותית עם ענקית הוליוודית. בשנה האחרונה הושלמה סדרה של הסכמים עם שותפים מובילים כגון Universal, Paramount ו-Warner Brothers, המחזקת את ההכרה ביכולות הקריאטיביות והטכנולוגיות של ישראל".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: games.co.il
רוצים לבקר במחוז שלה? קטניס בפוזה אופיינית
צילום: games.co.il
מומלצים