שתף קטע נבחר

מנכ"ל קיקה: מקווה שנשלם שכר ונפתח החנות

כ-200 עובדי קיקה התאספו בפתח החנות בנתניה, לאחר שההנהלה סגרה אותה בעקבות הקפאת מסגרת האשראי. ההסתדרות הפכה לארגון היציג של העובדים. המנכ"ל צביקה גולדנברג: אני תקווה שיימצא פיתרון שיאפשר לנו להפעיל מחדש את החנות כבר בשבוע הבא

חנות קיקה בנתניה סגורה הבוקר (ה'), בעוד כ-200 עובדי קיקה ממשיכים להיות מכונסים בפתח חנות הרהיטים בנתניה, זאת לאחר שההנהלה סגרה הבוקר את השערים בעקבות הקפאת מסגרת האשראי על ידי הבנקים.

 

 

בתוך כך, ההסתדרות הפכה לארגון הייציג של עובדי קיקה. ההסתדרות השיגה את מספר החתימות הדרושות לשם כך. יותר ממחצית מ-240 העובדים בחברה חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות. ההסתדרות גם הקימה ועד פעולה.

 

 

מנכ"ל קיקה, צביקה גולדנברג, אמר: "לפני 8 חודשים נפתחה קיקה מתוך שאיפה להביא בשורה צרכנית חדשה לישראל. קיקה הציגה קונספט שונה וחדשני שדרש אורך נשימה שיווקי ופיננסי. הבעלים האמינו בחברה והמשיכו להזרים כספים על פי יכולתם. לצערנו, זה לא ניתן יותר. בשעות הקרובות תוגש בקשה להקפאת הליכים, ובמקביל נעשים מאמצי על לדאוג לתשלום השכר החודשי האחרון של כל עובדי הרשת שיקרים מאוד ללבי. אני תקווה שיימצא פיתרון שיאפשר לנו להפעיל מחדש את החנות כבר בשבוע הבא". 

 

אחד העובדים אמר מוקדם יותר כי "שיקרו לנו. אמרנו לנו שהעבודה היום תתנהל כרגיל". למקום הגיע רכב של ברינקס על מנת לאסוף את הכסף מהחנות, והעובדים ניסו למנוע את כניסתה. איש מנציגי החברה לא הסכים לדבר עם "כלכליסט".

 

קודם לכן, סמנכ"ל לוגיסטיקה, תפעול מכירות ושרשרת אספקה, אלון אלפרוביץ, אמר לעובדים: "אנו נפתור את הבעיה. לא צריך להתחמם. אנחנו רוצים לקבל את הכסף ונעשה את זה בצורה חוקית. ניקח את משרד עוה"ד הטוב בארץ. שתו מים והתאזרו בסבלנות". אחרי שסיים לדבר אמר לאחד העובדים: "אל תאמינו להסתדרות".

 

אחד העובדים סיפר ל"כלכליסט": "לפני פחות משבוע חילקו לנו תלושים להנחות של יותר מ-30% לרכישות בחנות. יש עובדים שעשו קניות באלפי שקלים ועכשיו לא יקבלו את הסחורה. אתמול נשארנו עד הלילה לצלצל ללקוחות לעדכן על זמני הובלות. כל המנהלים נטשו את החנות בצהריים. ארבעה ימים כבר אי אפשר להוציא סחורות מספקים כי הם סגרו את הברז. בחברה קראו לזה תקלה במחשבים. הפעם האחרונה שראינו את סלומון בטיטו הבעלים בחנות זה היה לפני שלושה חודשים. היחיד שנשאר כאן זה מוטי סלע מנכ"ל אשטרום (שמחזיקה ב-15% מקיקה), ואותו ראינו בשבוע שעבר. יש כאן עובדות בהריון שאף אחד לא יעסיק. לא קיבלנו מכתבי פיטורים כך שאנחנו לא יכולים ללכת לביטוח לאומי".

 

לעומת דברי אותו עובד, מסר עובד אחר ממחלקת התפעול כי מי שקנה מוצרים באספקה מאוחרת לא חויב. מדובר לדבריו בלקוחות פרטיים והעובדים.

 

אתמול נודע כי רשת הרהיטים לא שילמה את משכורות אפריל בעקבות המצוקה התזרימית אליה נקלעה. הרשת, שקיים חשש להמשך פעילותה בישראל, נמצאת במגעים עם הבנקים שהקפיאו לה את מסגרות האשראי.

 

משרד עורכי הדין פירון, המייצג בדרך קבע את חברת אשטרום נכסים (המחזיקה ב-15% בקיקה), הכין אמש בקשה להקפאת הליכים שתגיש הבוקר קיקה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ממשרד פירון לא נמסרה תגובה.

 

"הצרכן חשב שהוא מגיע ל'איקאה 2"

הנתונים על מצבה של קיקה ישראל נחשפו בתחילת חודש אפריל בדו"חות הכספיים השנתיים ל־2011 של אשטרום נכסים, המחזיקה בה כאמור 15%. בדו"ח נחשף כי קיקה סיימה את 2011 עם הכנסות של 27 מיליון שקל והפסד של 44.5 מיליון שקל לאחר הפסד של 13.5 מיליון שקל בשנת 2010 (שנת ההיערכות וההקמה).

 

 

עוד נחשף כי את השנה שעברה סיימה רשת הריהוט עם גירעון של 58.2 מיליון שקל בהונה לעומת גירעון בהון של כ־16 מיליון שקל בשנה הקודמת.

 

באשטרום נכסים הודו בדו"ח כי בעקבות המידע על מצבה הכספי של קיקה היא החליטה למחוק את מלוא הלוואות הבעלים שנתנה לקיקה עד סוף 2011 בהיקף של 13.7 מיליון שקל. בנוסף, ברבעון הראשון של השנה הספיקה אשטרום נכסים להעמד לקיקה הלוואה נוספת של 714 אלף שקל וערבות של אלפי שקלים בשל חובותיה לבנקים.

 

בסוף השנה כתבו רואי החשבון של קיקה כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי". בתגובה החליטה אשטרום נכסים לרשום את כל השקעתה בקיקה עד כה - 19.4 מיליון שקל - כהפסד.

 

הנתונים העגומים שנחשפו בדו"חות מחזקים את הרושם שנוצר לגבי הביצועים הבעייתיים של קיקה מאז פתיחתה לקהל הרחב בספטמבר 2011, ובעיקר דלילות המבקרים בה יחסית לציפיות המוקדמות. באחרונה אף שינתה החנות אסטרטגיה פרסומית, לאחר שמנהליה הבינו כי הרשת נתפסת כיקרה מדי, והעלו לקראת פסח קמפיין בכיכובו של השחקן דרור קרן. הקמפיין הדגיש כי הרשת מציעה כמה רמות מחיר.

 

מנכ"ל קיקה ישראל, צביקה גולדנברג, הודה לאחרונה בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי "הצרכן חשב שהוא מגיע ל'איקאה 2', וכשראה מצעים יוקרתיים ב-1,900שקל, הוא נבהל ואמר 'איזה יקר'". לדבריו, החנות ניסתה להימנע בכל כוחה מההשוואה לאיקאה, אך הצרכן כבר תייג את קיקה כחנות יוקרה. לכן הוחלט בקיקה להוציא מהמגוון כמה ממוצרי היוקרה, להוזיל מוצרים אחרים ולצאת בקמפיין חדש.

 

בהכנת הידיעה השתתפו גיל קליאן ומיקי פלד, כלכליסט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלט מחאה בקיקה
צילום: עידו ארז
עובדים בסניף קיקה, היום
צילום: עידו ארז
שלטי מחאה
צילום: עידו ארז
מומלצים