שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "הלקוח לא ידע שיושב נכה בצד השני של הקו"
    כולנו נזקקים להם, מכירים אותם, מתנצחים איתם וחלקנו גם עבדנו בהם, מוקדי השירות השונים בישראל מעסיקים כמאה אלף נציגי שירות זמינים בכל שעה. איש מאתנו לא יודע שבחלק מהמקרים נמצא מולנו נציג שירות מוגבל פיזית או נכה, והנציגים האלו גאים יותר מכל בעובדה זו

    גם בימים אלו בהן חברות הסלולר השונות מאיימות בקיצוץ אלפי משרות של נציגי שירות אפשר לראות יוזמה אחרת, יוזמה עסקית חברתית שבה הרווח חשוב אבל אינו העיקר, הכירו את call יכול - חברה המפעילה מוקדים טלפונים המעסיקים אנשים עם מוגבלויות.

     

    כולנו נזקקים להם, מכירים אותם, מתנצחים איתם וחלקנו גם עבדנו בהם, מוקדי השירות השונים בישראל מעסיקים כמאה אלף נציגי שירות זמינים בכל שעה. התחלופה גבוהה, השכר פחות, והמקום נתפס בדרך כלל כתחנת ביניים בדרך לטיול, לימודים או עבודת החלומות. איש מאתנו לא יודע שבחלק מהמקרים נמצא מולנו נציג שירות מוגבל פיזית או נכה, והנציגים האלו גאים יותר מכל בעובדה זו.

     

    אמיר בר נתן וגיל וינש הימרו בגדול לפני כחמש שנים כשהחליטו לפתוח את מוקד כליכול הראשון ברמת גן "תקופת ההכשרה של עובד ממוצע במוקד טלפוני היא מאד קצרה, הציפייה היא לעובד צעיר, מהיר קליטה, נטול בעיות. כשבחרנו להעסיק אנשים בעלי מוגבלויות שונות, חשבנו על כל המגבלות הללו" מספר בר נתן, "ולשמחתנו - לא רק ש "call יכול" חברה רווחית, העובדים שלנו מוכיחים נאמנות עצומה למקום העבודה - בניגוד לנציג השירות הממוצע שעובר מדי תשעה חודשים ממוקד למוקד או עוזב את התחום, ההשקעה בהכשרת העובדים שלנו משתלמת מאד''.

     

    בר נתן יודע עד כמה שוק העבודה אינו נגיש לנכים ובעלי מוגבלויות, רק כחמישה אחוזים ממקבלי קצבאות הנכות השונות עובדים בשוק החופשי, עוד כחמישה מועסקים במסגרות מוגנות ומשתכרים שקלים בודדים תמורת עבודתם. היתר, כתשעים אחוזים מהנכים והמוגבלים בישראל מובטלים. את הנתונים האלו הוא רוצה לשנות.

     

    ההימור של וינש ובר נתן השתלם ''אנחנו לא עמותה, ואיננו זקוקים לסיוע או תרומות, הדגש שלנו הוא עסקי ואנחנו מקפידים על כך, כמו גם על תשלום משכורות מקובלות בתחום''. לכל יכול שני מוקדים, בראשון לציון וברמת גן, ומועסקים בהם כיום 210 עובדים מסורים - כולם בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות ובינן גם 15 נשים נפגעות תקיפה מינית.

     

    אבל לא תמיד הכל ורוד כל כך, חברות רבות ועסקים רבים הנזקקים לשירותי מוקד טלפוני נרתעים מהעסקת נכים מוגבלים בעיקר בגלל הסטיגמה ''עדיין קיימת בציבור הסטיגמה לפיה נכה הוא מוגבל גם מבחינת כישורים ויכולות אישיות, יש גם רבים הנרתעים ממראה כסאות הגלגלים. אנחנו אסירי תודה ללקוחות הראשונים שלנו שהביעו בנו אמון בתחילת הדרך, אבל ברור לנו שלקוחות המצטרפים אלינו היום זוכים לכוח אדם איכותי במיוחד ומסור''.

     

    אין שום סיבה להירתע מהעסקת עובדים מוגבלים

    רפי נפצע אנושות ממלחמת לבנון הראשונה, מעולם לא הצליח לשרוד בעבודה מסודרת מעבר לפרקי זמן קצרים וזאת בגלל בעיות ריכוז קשות שנגרמו כתוצאה מפגיעת הראש שספג ''לפני ארבע שנים שמעתי בפעם הראשונה על מוקדי כליכול אבל לא חשבתי שאתקבל, היום אני מתמיד במשמרות, שמח לקום לעבודה, מברך על היוזמה העסקית ומודה ללקוחות שנתנו צ'אנס.

     

    אדם נכה בכיסא גלגלים אולי אינו יכול לעבוד בעבודה פיזית אך הוא יכול לתת שירות ביעילות ובמסירות, אין שום סיבה להירתע מהעסקת עובדים מוגבלים, בכל יכול מקשיבים לנו, מלווים אותנו ומאפשרים לנו להתמיד ולהתקדם''. לרפי חשוב מאד להדגיש שהמגבלות אינן פוגעות בשירות ''לקוח הקצה אינו יודע ולעולם לא ידע שבצד השני של הקו יושב אדם בעל מגבלה כלשהי, אנחנו מספקים שירות ללא פשרות''.

     

    דורין שנאלצה כל חייה לחפות על ליקויי ראיה ושמיעה חמורים מספרת על חברה מקבלת, מתמודדת, אך נטולת רחמים

    ''כבר שנתיים וחצי שאני בכליכול, מקום מקבל ונפלא, בעבודות קודמות נאלצתי להסתיר תמיד את המגבלות שלי, אני נכה מאה אחוזים מלידה, תמיד חששתי מרחמים וניסיתי להתמודד תוך תשלום מחיר אישי עצום, כמו רבים אחרים כמוני המנסים להתמודד בלי לגלות את המוגבלות. המוקד שלנו מוביל בין מוקדי השירות בארץ,

    למרות שהוא מורכב מבעלי מוגבלות ונכים, בגלל שאצלנו מתייחסים לנכות ונותנים כלים טובים יותר להתמודדות, אנחנו עושים בדיוק את אותה עבודה, והלקוח שלנו לעולם לא ידע שיושב נכה בצד השני של הקו, בכל יכול מקבלים את כולם. אני מקווה שהמודל שלנו יצמח ויאומץ בכל העולם''.

     

    אמיר מאמין שיוזמות כמו כל יכול יכולות לשנות את הדרך בה החברה מתייחסת לשונה בתוכה, כיום לכל יכול שישה לקוחות גדולים ובינהם בזק בינלאומי, שטראוס, כלל, ותמי ארבע, אמיר מזמין חברות גדולת נוספות לגלות את הפוטנציאל הטמון באוכלוסייה השקופה כמעט לשוק המעסיקים ובטוח כי לא יתאכזבו ''אנחנו רוצים לגדול, להעסיק לא מאות כי אם אלפי נכים שיצאו ממעגל האבטלה, כפי שכבר אמרתי - איננו גוף משקם בהגדרה או עמותה, אבל השיקום והחזרה למעגל החיים קורים רק דרך השתלבות בעבודה מתגמלת בחברה רגילה''.

     

    • לפרטים נוספים ויצירת קשר עם call יכול לחצו כאן .  

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה ""הלקוח לא ידע שיושב נכה בצד השני של הקו""
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הכסא הוא לא רלוונטי. בטלפון כולם שווים
    צילום: jupiter
    רוח טובה
    יד שרה
    כיתבו לנו
    מומלצים