שתף קטע נבחר

משרד התחבורה פישל, ולכם לא יחודש הרישיון

נהגים שעברו קורסי רענון נדרשים להמציא תצהיר משפטי על-כך שעברו את הקורס. בינתיים, רשיונם אינו מחודש. הסיבה: סכסוך בין משרד התחבורה לזכייני הקורסים לשעבר

משרד התחבורה פישל, ואתם נאלצים לשלם את המחיר. משרד התחבורה פישל, ואתם נאלצים לשלם את המחיר. מאות ואולי אלפי נהגים שעברו קורסי רענון - קורס לנהג חדש כתנאי לחידוש הרישיון - מקבלים באחרונה הודעות ממשרד התחבורה, כי רישיון הנהיגה שלהם לא יחודש. הסיבה: לטענת המשרד, הם כלל לא עברו את הקורס.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

כאשר פנו הנהגים המופתעים למשרד הרישוי כדי לברר מדוע קיבלו את ההודעות המוזרות, הובהר להם שזכייני הקורסים לא העבירו את המידע למשרד הרישוי, ולפיכך עומדות בפניהם שתי אופציות: הראשונה היא להוכיח השתתפות בקורס באמצעות אישור מהזכיין, האחרת להמציא תצהיר משפטי מעו"ד - או בית משפט - כי הקורס התבצע, ואז יסכימו במשרד הרישוי להאמין כי אכן כך היה. יש כמובן אופציה שלישית שגם אותה שמחו במשרד התחבורה להזכיר - להירשם מחדש לקורס כזה (עלותו כיום 212 שקל, במקום 158 בעבר) אצל הזכיינים החדשים. עד לסיום הקורס יקבל הנהג רישיון זמני, ועם השלמתו יקבל רישיון קבע.

 

מקרה שכזה אירע לחן אוחיון מרחובות, שעברה קורס רענון לפני כשנה וחצי. אולם כשהגיע מועד חידוש הרישיון שלה, קיבלה הודעה ממשרד הרישוי כי הוא לא יחודש, משום שלא עברה את קורס הרענון. נגה ואמה חן פנו למשרד הרישוי, אבל שם נאמר להם כי במחשבים לא מופיע תיעוד לכך שעברה את הקורס. הפקידה במשרד הרישוי סיפרה להן כי הן לא יחידות, וכי נתקלה כבר במקרים רבים. עוד יעצה להן לפנות לעו"ד כדי להכין תצהיר על כך שחן עברה את הקורס.

 

לאחר עוד מספר ניסיונות וחוסר תגובה, החליטה לפנות אלינו. והאמת, התשובה שקיבלנו ממשרד התחבורה הרתיחה אותנו לא פחות מאשר את חן ואמה: "עם סיום ההתקשרות בין משרד התחבורה למכללות שהפעילו את קורסי החובה, דרש משרדנו מהמכללות להעביר אליו את כל נתוני המשתלמים שעברו קורסי חובה. לאחר שהמשרד לא קיבל מהמכללות את כל נתוני המשתלמים, כמתחייב, הוחלט כי מי שיציג אסמכתא כלשהי כי ביצע את הקורס, יקבל אישור על סיומו. רוב המשתלמים אכן הציגו את האישורים הנדרשים וקיבלו את האישור המבוקש. משתלמים שביצעו השתלמות חלקית נדרשו להציג אישור תשלום לקורס ותצהיר משפטי, המעיד כי עברו את הקורס ואת המבחן".

 

אלא שמתברר כי תשובת המשרד אינה מדויקת, בלשון המעטה: "כאשר אמרו לנו שצריך להביא הוכחה, פניתי לחברת כרטיסי האשראי וקיבלתי אישור על תשלום שנעשה לפני שנה וחצי. במשרד הרישוי אמרו לי שזה לא מספיק. ניגשתי למשרד המכללה ברחובות כדי לקבל אישור, אבל המשרדים סגורים", סיפרה נגה והוסיפה: "לי עוד הייתה הוכחה ששילמתי, כי עשיתי זאת בכרטיס אשראי. איך יכולים אנשים להוכיח שהשתתפו בקורסים האלה אם שלמו במזומן?".

 

פנינו שוב למשרד התחבורה, תוך מטרה להבין מדוע אזרחים ישרים שעמדו בכל הדרישות שהוצבו בפניהם, צריכים לשלם בזמן ובכסף רב על כשלון פעילות משרד התחבורה בקשריו עם זכיינים עמם היה לו חוזה - המלל"ת, המכללה למנהל ומכללת אפיק. הצענו למשרד להסתפק בתצהיר של אותם נהגים שאכן עברו את הקורס, ושמשרד התחבורה יהיה זה שיערוך ברורים מול הזכיינים כדי לוודא אם התצהיר אכן אמיתי, וימנע טרטור מיותר של נהגים סובלים. אחרי הכל, המשרד הרי נכשל בפיקוח על עובדיו.

 

איזו תשובה קיבלנו? "אין דרך אחרת מלבד תצהיר משפטי לוודא כי הנהג אכן ביצע את הקורס". ומה עם השאלה מדוע לא נוקט משרד התחבורה צעדים משפטיים נגד הזכיינים שלא מסרו לו את כל קבצי הנתונים? "הזכיינים העבירו למשרד התחבורה את כל הקבצים, אולם התברר כי ישנם נהגים הטוענים כי ביצעו את הקורס ולא נכללו בקבצים אלה ולכן הם נדרשים למסור הצהרה".

 

קראו שוב את תשובה משרד התחבורה, שכן אם לא תבינו אותה, אתם לא לבד. האם הזכיינים לא העבירו את כל הרשימות כפי שנכתב בתשובה הראשונה של משרד התחבורה, או שמא כן העבירו את כל הרשימות כמצוין בתשובה השנייה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טועים, קורה, הרבה
צילום: ניב קלדרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים