שתף קטע נבחר

סיטרואן C-אליזה - אצלנו בתחילת 2013

סיטרואן C-אליזה היא משפחתית קטנה וחדשה, תאומה לפיז'ו 301. לשוק הישראלי היא צפויה להגיע בתחילת השנה הבאה. היצרנית הצרפתית הציגה גם גרסת סדאן ל-C4 המוכרת, המיועדת לרוסיה וסין אך לא לישראל

סיטרואן תשווק בישראל משפחתית קטנה במרכב סדאן, שתתחרה ביונדאי i25 ובסקודה ראפיד שהוצגה אתמול. היא תעשה את זה עם מכונית שנקראת C-אליזה (C-Elysee, על שם השדרות המפורסמות בפריז), אחות תאומה של פיז'ו 301 שנחשפה בחודש שעבר.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

שתי הצרפתיות החדשות יגיעו לישראל בקרוב, כך נמסר ל-ynet מחברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. הסי-אליזה בראשית 2013, ה-301 כנראה עוד בסוף השנה הנוכחית. עדיין לא ידוע כמה יעלו, אם כי בהתאם למתחרות, ניתן לצפות לטווח מחיר של בין 105 ל-115 אלף שקל.

 

סיטרואן C-אליזה, בדרך לישראל ()
סיטרואן C-אליזה, בדרך לישראל

 

הסי-אליזה דומה מאוד ל-301, עם שינויים מתבקשים לעיצוב החרטום, כך שיתאים לשפת העיצוב הנוכחית של סיטרואן. בהתאם, היא גם גדולה ביחס לקטגוריית המשפחתיות הקטנות: אורכה עומד על 443 ס"מ, רוחבה על 170 ס"מ, גובהה על 147 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 265 ס"מ. אלו נתונים כמעט זהים לאלו של פיז'ו 301, נפח תא המטען זהה: 506 ליטר. השתיים צפויות להציע מרווח דומה בתא הנוסעים, שם יהיו חמישה מושבים.

 

אצלנו בתחילת 2013 ()
אצלנו בתחילת 2013

 

גם מתחת למכסה המנוע רב הדומה, עם יחידת בנזין בנפח 1.6 ליטר (115 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית. מלבד גרסה זו, שתהווה את עיקר המכירות בישראל, יוצעו גם מנוע בנזין קטן יותר (1.4 ליטר עם 72 כ"ס) וגרסת דיזל עם 92 כ"ס, שלא יקבלו תיבה אוטומטית ועדיין לא ידוע אם יגיעו אלינו.

 

אחות תאומה של פיז'ו 301 ()
אחות תאומה של פיז'ו 301

 

ה-C-אליזה תיוצ במפעל פיז'ו-סיטרואן בספרד, יחד עם ה-301. היא מיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים, ועל-כן תציע אבזור בטיחות דל של עד ארבע כריות אוויר, אך תציע בקרת יציבות שמחויבת בתקינה הישראלית. אבזור המותרות יהיה דווקא נדיב למדי, ויכלול בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת מולטימדיה עם חיבור בלוטות' ובשווקים מסוימים גם מערכת ניווט לווייני עם מסך מגע (שלא תהיה זמינה בישראל).

 

וגם משפחתית קומפקטית סדאן

מלבד ה-C-אליזה, סיטרואן פרסמה תמונות ופרטים גם על גרסת סדאן חדשה של ה-C4. מדובר בדגם שלא יגיע לשוק הישראלי, ומיועד בעיקר לסין ורוסיה. הגרסה החדשה נקראת C4 L, רמז לכך שמדובר בגרסת בסיס גלגלים ארוך - 271 ס"מ לעומת 261 ב-C4 האצ'בק.

 

סיטרואן C4 L. לא צפויה להגיע ישראל ()
סיטרואן C4 L. לא צפויה להגיע ישראל

 

הדגם החדש, שעיצובו הושפע לדברי סיטרואן מזה של ה-C5 וה-C6, מציג אורך כללי נדיב לקטגוריה של 462 ס"מ, רוחב של 178 ס"מ וגובה של 150 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 440 ליטר.

 

 

סיטרואן תציע את ה-C4 L עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בשתי גרסאות - 150 או 170 כ"ס, ועם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. כן יוצע מנוע בנפח 1.8 ליטר עם 136 כ"ס, אף הוא עם תיבה אוטומטית. מכונית זו אינה מיועדת כאמור לשוק הישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C-אליזה, בדרך אלינו מספרד
יחד עם תאומתה, פיז'ו 301
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים