שתף קטע נבחר

שטייניץ נבהל: לבטל זכיית ב.מ.וו במכרז השרים

שעות ספורות לאחר שב.מ.וו 528 הוכרזה כזוכה במקום הראשון במכרז רכבי השרים של ממשלת ישראל, מודיע שר האוצר כי הוא מעוניין לבטל את תוצאותיו ולערוך מכרז חדש. הסיבה: "שיקולי בחירת מכוניות השרים צריכים לכלול שיקול של נראות ציבורית"

סיבוב פרסה, מהיר וחזק במיוחד. שר האוצר, יובל שטייניץ, הורה הערב (ד') לפקידי משרדו לבחון את ביטול מכרז הרכש למכונית שרד חדשה לשרים. זאת, שעות ספורות לאחר שהוכרז כי ב.מ.וו 528 זכתה בו. השר הודיע כי יבקש ממנכ"ל משרדו לבחון כיצד ניתן לבטל את המכרז, שבו זכתה מכונית שמחירה כ-400 אלף שקלים. שטייניץ הסביר את המהלך באומרו כי "השיקולים בבחירת מכוניות השרים צריכים לכלול, בנוסף למחיר למדינה ולעלות-תועלת, גם שיקול של הנראות הציבורית".

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

 

ב.מ.וו 528 - קודם כן, עכשיו לא? ()
ב.מ.וו 528 - קודם כן, עכשיו לא?

 

במשרד האוצר הוסיפו כי השר שטייניץ "הביע הסתייגות מהעובדה מכך שחלק מהמכוניות שזכו במכרז, הן מכוניות יוקרה מובהקות בעלות מחיר גבוה בשוק". מוקדם יותר, הצהירו במשרד האוצר כי במקום הראשון במכרז זכתה כאמור ב.מ.וו 528, ואילו למקום השני במכרז הגיעה מכונית מסוג סיטרואן C5, שמחירה כ-205 אלף שקלים.

 

על-פי הנחיית השר שטייניץ, מנכ"ל משרד האוצר יבדוק כעת את ההיבטים המנהליים והמשפטיים הכרוכים בביטול המכרז ופרסום מכרז חדש. בנוסף, השר הורה לאנשי משרדו לבחון את הגבלת המחיר המרבי למכוניות השרד של השר, וזאת במטרה "להותיר מכוניות יוקרה מובהקות מחוץ לתמונה".

 

המכרז שבו זכתה מכונית היוקרה של ב.מ.וו הוגבל למחיר מרבי של 400 אלף שקלים, בעוד מחיר המחירון המדויק של ה-528 הוא 398 אלף. מאחר שהשרים, כמו כל בעלי הרכב הצמוד במדינה, מחויבים בתשלום מס עבור השימוש ברכב ("שווי שימוש"), הפחתת מחיר מכונית השרד תביא להפחתת התשלום החודשי. עם זאת, יש להזכיר כי מחירה של מכונית הסיטרואן C5 שזכתה במקום השני, עומד על כמחצית ממחיר הב.מ.וו הזוכה.

 

במכרז של מינהל הרכש הממשלתי נכללה רשימה ארוכה של דרישות שבהן נדרשו מכוניות השרד החדשות לעמוד. בין השאר, דרשה המדינה כי ההספק המינימאלי של המכוניות יהיה 200 כ"ס, וכי הן יציעו מערכת מולטימדיה מתקדמת, הכוללת מערכת ניווט ומצלמת נסיעה לאחור. יש לציין כי הסיטרואן הזוכה מצוידת במנוע המספק 156 כ"ס בלבד.

 

במפתיע, במכרז שתוצאותיו פורסמו היום ניתן משקל נמוך יחסית לפליטת מזהמים - נושא אותו מנסה המדינה לקדם בקרב הציבור הרחב. בשקלול נתוני הביצועים בתוצאות המכרז, זכו נפח המנוע ונתוני ההספק והמומנט המרביים, למשקל של 20% כל אחד. מנגד, לדרגת זיהום - המחושבת על-פי פליטת המזהמים של כל מכונית - נקבע משקל של 10% בלבד, הזהה למשקל שניתן לקיבולת מיכל הדלק, ופחות מזה שהוענק לרדיוס הסיבוב.


פורסם לראשונה 11/07/2012 21:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רמי חכם
שטייניץ: לא רוצה ב.מ.וו לשרים
צילום: רמי חכם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים