שתף קטע נבחר

שירות סיוט: בלי מזגן ומים קרים בשיא הקיץ

המזגן לא מקרר, מכשיר התמי 4 לא עובד ואתם מחכים ימים ושבועות לתיקון. בברימאג - עשרה טכנאים לא הצליחו לתקן את המזגן, תמי 4 לא שולחים טכנאי מיד ובטורנדו, ארבעה לקוחות מתלוננים על טרטור מתמשך בגלל מזגנים מקולקלים. בברימאג ותמי 4 מתנצלים ולטורנדו יש הסברים

מדמיינים קיץ ישראלי בלי מזגן ובלי מים קרים? קשה נכון? סיטואציה כזאת מתסכלת עוד יותר, כשמדובר במכשיר ששילמתם עליו ובשירות שמתגאה ביעילותו. ל-ynet הגיעו תלונות של לקוחות שמתלוננים על שירות לקוחות ותיקונים לקוי דווקא בתקופה בשנה בה החברות אמורות להצטיין: שיא הקיץ.

 

 

לקוחות התלוננו על השירות בתמי 4 ובברימאג (מזגני LG) והתלוננו הקיץ גם על השירות של אלקטרה, אך שיאנית התלונות שהגיעו ל-ynet היא חברת טורנדו. ארבעה מלקוחות החברה המתלוננים טוענים שטורטרו עד תסכול. בברימאג ובתמי 4 מתנצלים ולטורנדו, יש תלונות על המתלוננים.

 

בביתה של איריס מכפר סבא, למשל, עבר מצעד של לא פחות משישה טכנאים, אחרי שהמזגן שלה הפסיק לעבוד בשל קצר חשמלי. "המענה בשירות הלקוחות של טורנדו נסגר אחרי 16:30, מוקדם מדי עבור אנשים עובדים, אז כל פעם הייתי צריכה לחכות יממה כדי שהטכנאי יגיע", היא מספרת, "גם ההמתנה במוקד ארוכה, למעלה מ-12 דקות.

 

"הטכנאי הראשון שהגיע, טען שהפיוז נשרף ותיקן אותו, אך טכנאי אחרי טכנאי - הבעיה חזרה. הטכנאי האחרון, שהוא אחראי הטכנאים, כך מסתבר, אמר שהכבלים שמחברים בין היחידות בבית הותקנו לא טוב ואי אפשר לסדר את זה, כי הכבל עובר מתחת לרצפה. כלומר, סופית הפילו את הבעיה על המתקין".

 

בעקבות פניית ynet תוקנה התקלה

אחרי פניית ynet הגיע המתקין לביתה של איריס ופתר את הבעיה. "המזגן עובד כעת והכל בסדר, רק שלא ברור לי למה לקח להם 6 טכנאים, שעות על גבי שעות של שיחות טלפון ושבועיים וחצי של המתנה כדי שזה ייפתר. אם רואים שהפיוז נשרף שוב ושוב, הם היו צריכים להבין שיש פה בעיה אחרת כבר בטכנאי השלישי".

 

גם עלי מדלית אל כרמל טוען שנתקל בבעיות בשירות של טורנדו. עלי קנה מזגן טורנדו ב-4 בספטמבר, אולם לטענתו, אחרי ההתקנה התברר שהמזגן מקולקל. "מפה התחילו הצרות", סיפר ל-ynet.

 

"בפעם הראשונה שהגיע טכנאי, הוא מילא גז - אך כעבור כמה ימים גיליתי שזה לא עזר. אחרי שבוע התקשרתי שוב לטורנדו ומאז אני מועבר מנציג לנציג וגם שביקשתי לדבר עם אחד האחראים, ביקשו ממני להשאיר מספר טלפון כדי שיחזור אלי וכמובן שהוא לא חוזר.

 

"אחרי מאמצים רבים הגיע אליי טכנאי נוסף, שקבע שהמזגן מקולקל ויש להחליפו. אלא שחברת טורנדו החליטה להתעלם מהטכנאי וממני ועד היום אני מחכה שיחליפו לי את המזגן. אני לא יודע במה פשעתי, רציתי לקנות מזגן כדי שהילדים שלי יעברו את הקיץ בשלום, הקיץ עומד להיגמר ואני תקוע במשא ומתן עם החברה. המסקנה שלי: לא להאמין לפרסומות".

 

הטכנאים לא הגיעו פעמיים

חיים רכש מזגן מחברת טורנדו לפני שנה וחודשיים ולטענתו, המזגן השמיע רעשים חריגים במצב קירור. "חמישה טכנאים הגיעו אלי בקיץ שעבר, כשבסופו של דבר, טכנאי בכיר הצליח לגרום לרעש הלוואי להיפסק.

 

"הקיץ הזה, זה שוב קרה. פניתי לפני שלושה שבועות בערך לשירות הלקוחות של טורנדו. תיאמו לי טכנאי שקבע שהבעיה היא במנוע הפנימי של היחידה בדירה. הוא אמר לי שיגיע שוב ביום שני. המתנתי לו והוא לא הגיע. ביקשתי הסברים, אך הם לא מוכנים להסביר או לפצות.

 

"למחרת, יום שלישי, הגיע עוד טכנאי, שלמרות שביקשתי מראש - לא הגיע עם מנוע, אז הוא התנצל והלך. ואז, ביום חמישי, הגיע רומן. רומן זה הטכנאי שפתר את הבעיה בשנה שעברה והפעם קבע שהבעיה במאיץ. תיאמו לי שוב טכנאי. המתנתי שעות ושוב לא הגיע טכנאי. הם התקשרו להתנצל, מסתבר שהיתה להם בעיה במחסן – החלק לא נמצא במלאי. אך הסמנכ"ל שם ממשיך ומתעקש שהחוק תופס רק לשנה הראשונה - כשיש אחריות יצרן".

 

הסמנכ"ל, אגב, יצר קשר עם הלקוח בעקבות פניית ynet. "מחר יגיע אלי טכנאי בכיר שאמור לפתור את הבעיה במאיץ סוף סוף", מסר חיים. "הם האשימו אותי שביטלתי כמה הזמנות טכנאים למרות שבסך הכל נהגתי באחריות - כשלא יכולתי - ביטלתי. אני מבקש מטורנדו לקחת אחריות על המזגן".

 

"אני ואשתי נאלצנו לישון בחדר הממוזג של הילדה"

גם לני מאופקים מתלונן על טורנדו. קניתי שני מזגנים לפני יותר מ-3 שבועות ומאז, מזגן אחד בקושי מקרר והשני לא עובד כלל. במשך השבועיים האחרונים היו אצלי 3 טכנאים שלא עשו דבר.

 

"טכנאי אחד טען שיש בעיה בצינורות, טכנאי שני טען שהמזגינים תקינים ואז שהבעיה במאייד, והמתקין טען שהמזגנים לא תקינים וההתקנה תקינה.

 

"דיברתי עם החברה ואמרתי להם שאני מבקש להחליף את היחידה, היא לא תקינה. בחברה סירבו בתחילה להחליפה. אחר כך, הסכמתי לשדרגה והם ביקשו תוספת של 900 שקל במקום 300 שקל - מחיר היחידה החדשה. הם גם רוצים שאשא בעלות ההתקנה.

 

"היו אלה השבועות הכי חמים בשנה, אנחנו גרים בבית קרקע, וכבר שבועיים ישנים בחדר של הילדה – אשתי על המיטה של הילדה עם הילדה ואני על פוף, כי המזגן עובד רק שם וחלש, ואחרי שעות של שיחות עם נציגות, במסגרתן עלי לספר שוב ושוב את הסיפור מחדש ולהמתין חצי שעה לשיחה.

 

אחרי פניית ynet: "סמנכ"ל החברה אמר לי שלמרות שזה לא נהוג, החליפו לי את המזגן ואף שידרגוהו ללא כל תשלום".

 

ברימאג 10 טכנאים ניסו לתקן טפטוף

גם לקוח ברימאג טוען שהתקשה לקבל שירות מהחברה בשיאו של הקיץ. עומר מראשל"צ קנה עם אשתו מזגן LG בנובמבר 2010. בקיץ 2011 גוף המזגן (לא המנוע או הצינור) החל לטפטף בתוך הבית.

 

"טכנאי הוזמן, טען שהבידוד לא תקין והתקין בידוד חדש", מספר עומר. "כבר באותו היום ראיתי שהמזגן עדיין מטפטף והתקשרתי שוב לחברה. זה לקח 10 ביקורי טכנאי ושעות של המתנה כדי לתקן את הבעיה. בסוף היא נפתרה".

 

חורף שלם עבר, המזגן פעל על חימום והכל היה תקין ואז הגיע שוב הקיץ כשהוא לוהט מתמיד. והמזגן? עבר לקירור ומיד החל לטפטף שוב, לטענת עומר. הפעם, טכנאי בכיר הוזמן, 4 טכנאים נוספים זרמו לבית מאז, והמזגן, לטענת עומר, עדיין מטפטף.

 

"הם מוכנים לשלוח טכנאים ללא הרף, אבל כל מה שהם יודעים לעשות זה לשים איזולירבנד ולהחליף את הבידוד", הוא טוען. "אף אחד לא מוכן להודות שכנראה קיבלתי מזגן פגום ולהחליף אותו. הם גם מסרבים לשלוח לי דו"ח תקלות שמפרט מה כל טכנאי עשה, בטענה שהם יכולים להדפיסו רק כאשר הבעיה נפתרת.

 

"אני כבר מיואש מהם לגמרי. נמאס לי להתקשר, לבקש שיעבירו אותי למנהל, לשמוע שאי אפשר ולהמתין כמה שעות עד ימים שהוא יחזור אליי ובסופו של דבר להסכים שיבוא שוב טכנאי.

 

"גם היום חזרה אליי מנהלת בכירה שרצתה לתאם איתי טכנאי ליום שלישי וכשאמרתי לה שאני לא מוכן להכניס יותר טכנאים שלהם הביתה, היא אמרה שהיא תבדוק מה היא יכולה לעשות ותחזור אליי".

 

בעקבות פניית ynet התקלה תוקנה.

 

תמי 4: חכי ארבעה ימים ונתאם לך טכנאי

וממגזנים למים קרירים. לקוחות מתלוננים בעמוד הפייסבוק של תמי 4 על שירות לקוחות איטי ושירת תיקונים לא מספק. "ביום א' השבוע המכשיר שלנו התקלקל, המים הקרים לא יוצאים, יש נזילות ואני לא יודעת מה לעשות", סיפרה גלי מירושלים ל-ynet. 

 

"התקשרתי לשירות חיכיתי לא מעט על הקו וכשדיברתי איתם אמרו לי שרק ביום חמישי יוכלו לתאם טכנאי. טענתי שלהמתין מיום א' עד חמישי זה יותר מדי. זה המון זמן בלי מים קרים בחום הזה. ביקשתי לשוחח עם מנהל ואמרו לי שכעבור 72 שעות יחזור אלי אחד כזה, כך שבכל מקרה, לפני יום רביעי, אין לי מה לעשות עם זה. ממש לא נראה לי שאני צריכה להמתין 4 ימים למים קרים. נכנסתי לעמוד הפייסבוק שלהם וראיתי שאני לא לבד: יש שם תלונות רבות של לקוחות ואני מרגישה שהם נותנים תשובות ממוחזרות".

 

לתגובות החברות


פורסם לראשונה 31/07/2012 23:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
דווקא כשהכי חם - נתקעים בלי מזגן
צילום: shutterstock
מומלצים