שתף קטע נבחר

לא פרסמה מספר חינמי - ותשלם 100 אלף שקל

חוק הגנת הצרכן מחייב את חברות התקשורת, הגז, החשמל והמים לספק מספר חינם ללקוחות שמדווחים על תקלות. חברת סופרגז לא עשתה כן והדבר הגיע לפתחו של בית המשפט כתביעה ייצוגית. בטרם הכריע בית המשפט, הצדדים התפשרו

חברת סופרגז תפרסם לציבור באופן בולט וגלוי את מספר הטלפון החינמי שלה ואף תשלם על כך 100 אלף שקל - כך הושג בהסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט, במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה.

 

 

בשנת 2010 פנו בני הזוג טרושינסקי, באמצעות עוה"ד ארנון גרפי ותומר מזרחי ממשרדו, לבית המשפט וטענו כי בניגוד לחוק הגנת הצרכן, סופרגז איננה מספקת ללקוחותיה שירות טלפוני חינם לשם מענה לפניות ולדיווחים בדבר ליקויים או פגמים בשירותים הניתנים על ידה.

 

בנוסף, טענו בני הזוג כי החברה מגבילה את השימוש במספר הטלפון החינם אך ורק לתקלות טכניות, בעוד שעל פי חוק הגנת הצרכן, אותו מספר מיועד לכל פניה שעניינה פגמים במוצר או בשירותים.

 

לדבריהם, הן בהסכם הלקוח, הן בחשבוניות שסופרגז מנפיקה ללקוחות, והן בדף הראשי של אתר האינטרנט שלה - לא מופיע כל מספר טלפון שבאמצעותו ניתן להתקשר חינם עם החברה.

 

חובה לספק טלפון חינם

לפי סעיף 18 לחוק הגנת הצרכן כל חברת גז, כמו גם חברת חשמל, או חברות כבלים ותקשורת, מחויבת לספק שירות טלפוני חינם לכל פנייה שעניינה דיווח על ליקוי או תקלת שירות, ולפרסמו באופן בולט וגלוי באתר האינטרנט של החברה, בחשבוניות המונפקות על ידה ובהסכמי הלקוח, וזאת מנת שהצרכן יהיה חופשי ויוכל לפנות וליצור קשר באותם עניינים מהותיים, בכל עת וללא כל עלות שהיא.

 

בתגובה לבקשה ניסתה חברת סופרגז להתנער מחובתה ולגלגל את העניין על הסוכנות הגז העצמאית איתה קשורים בני הזוג. לסוכנות, לטענתה, אחריות בלעדית לענייני הלקוחות והשירותים הנלווים ומנפיקות את החשבוניות לצרכנים, ומשום כך אין להם עילה כנגד חברות הגז.

 

עוד טענה סופרגז כי היא מספקת באופן מלא את השירות הטלפוני החינמי ואף הודיעו לסוכנויות כי עליהן לציין את מספר החינם בחשבוניות הנשלחות לצרכנים, ולעדכנו באתר האינטרנט שלהן.

 

לעניין אי פרסום הקו הטלפוני חינם על גבי הסכם הלקוח, טענה החברה כי הדבר לא מקנה עילת תביעה, שכן לא מדובר בעניין מהותי ולא נגרם למבקשים נזק.

 

בטרם ניתן פסק דין על ידי בית המשפט, העדיפו הצדדים להגיע להסכם פשרה ולפיו החברה תשיב את פרסום מספר החינם ללקוחותיה. בית המשפט חייב את סופרגז בתשלום פיצוי לתובעים בגובה 20 אלף שקל ותשלום שכר טרחה בגובה 80 אלף שקל לעו"ד גרפי שייצג את התובעים.

 

הקו החינמי יפורסם בכל האמצעים הנגישים ללקוחות ובכללם: אתר האינטרנט של החברה, החשבוניות המונפקות על ידה והסכמי ההצטרפות. בנוסף, תפצה החברה את התובע הייצוגי ובא כוחו, עו"ד ארנון גרפי, בסכום של 100 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים