שתף קטע נבחר

הפוליסה לרכב התעכבה – חברת הביטוח תפצה

לקוח שביקש מחברת הביטוח שלו להעביר את פוליסת ביטוח הרכב מרכבו הישן לרכב חדש, נאלץ להמתין 7 ימים לביצוע המשימה, ללא אפשרות ליהנות מהרכש החדש. השופט התרשם כי נגרם לו נזק

מה העונש לחברת ביטוח שעכבה בקשה של לקוח להעביר פוליסה מרכב אחד לאחר? עו"ד גיא וגנר ביטח את רכבו בחברת הביטוח שירביט. וגנר החליט להשתדרג ורכש רכב חדש. הוא פנה לחברת הביטוח וביקש להעביר את פוליסת ביטוח הרכב (מקיף+חובה) מהרכב הישן לרכבו החדש.

 

 

נציגת חברת הביטוח הודיעה לו כי תבצע זאת עבורו מיידית אם ישלח לה את בקשתו בכתב ויצרף מסמכים נדרשים. כבר למחרת היום שלח וגנר את המסמכים המבוקשים באמצעות הפקס ואף קיבל אישור כי הם התקבלו, ואולם, האישור כי הביטוח הועבר בהצלחה לרכב החדש - לא הגיע.

 

וגנר התקשר לחברת הביטוח שוב ושוב כדי לברר מדוע לא בוצעה ההעברה, אולם בכל שיחה שביצע נשאל האם הינו עובד מדינה הזכאי ל"טיפול מיוחד" משהשיב בשלילה, נענה כי יחזרו אליו בהקדם.

 

המבוטח האמין כי העניין יסתדר אוטוטו. הוא נפרד מהרכב הישן אך בשל העובדה כי הרכב החדש אינו מבוטח, בינתיים נאלץ להתנייד באמצעות מוניות ואוטובוסים כשהמכונית החדשה נחה לה בחניה.

 

רק שבוע שלם לאחר הפניה הראשונה חזרה אליו נציגה מחברת הביטוח, אולם אז הודיע לה עו"ד וגנר, שסבלנותו פקעה וכי הוא מעוניין לבטל את הביטוח.

 

המבוטח החליט לתבוע את חברת הביטוח בגין הרשלנות שגרמה לכך שלא יסע ברכבו כשבעה ימים. מנגד טענה חברת הביטוח כי נפלה טעות וכי התובע זכאי לפיצוי, אולם סרבה לשלם את סכום התביעה שעמד על 10,000 שקל. עוד טענה החברה כי בפני התובע עמדה האפשרות לרכוש פוליסה בחברה אחרת ולא להמתין.

 

בסופו של דיון, השופט אבי פורג מבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב-יפו, חייב את חברת הביטוח לפצות את התובע ב 2,500 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המכונית החדשה תמתין (אילוסטרציה)
צילום: רועי צוקרמן
מומלצים