שתף קטע נבחר

שקדי מרק: הבדל של 80% במחיר אותו המוצר

אין כמו מרק חם בחורף סגריר, המלווה בשקדי מרק. אלא שאם אתם מתכוונים לרכוש אותם באינטרנט, כדאי שתעשו היטב חושבים לפני: בהשוואת מחירים בין האתרים של שופרסל, מגה ורמי לוי מצאנו הפרשים של יותר מ-80% במחירי אותו המוצר

שקדי המרק מלווים אותנו כל החיים - מהחופן שהיינו לוקחים ביד כילדים ועד המרק המהביל בחורפים הקרים בצבא. מזג האוויר החורפי בסוף השבוע העיר בנו חשק אדיר, לא מעט זכרונות ורצון עז לבדוק כמה יעלו לנו היום שקדי מרק שילוו אותנו בימים הגשומים שעוד יבואו. 

 

 

התוצאות הפתיעו אותנו למדי. דרך אתר ההשוואות עשינו בדיקה לשמונה מוצרים שונים, דירגנו אותם לפי אחוז ההפרש מהזול ליקר ומצאנו מה הרשתות מציעות.

 


מחיר שקדי מרק

מחיר שקדי מרק
  יצרן משקל המוצר מחיר בשופרסל ישיר מחיר במגה באינטרנט מחיר ברמי לוי באינטרנט הפרש באחוזים בין מחיר גבוה לנמוך
שקדי מרק mana 400 3.28 - 1.78 84%
שקדי מרק במיכל מותג פרטי של הרשת 400 2.25 3.30 2.15 54%
שקדי מרק בשקית מותג פרטי של הרשת 400 2.34 1.88 1.53 53%
שקדי מרק עם אומגה 3 mana 400 3.60 - 2.37 52%
שקדי מרק XL mana 400 3.60 - 2.37 52%
שקד מרק אסם מיכל אסם 400 4.54 4.74 - 4%
שקדי מרק אסם שקית אסם 100 6.34 6.34 - -
שקדי מרק בשקית אסם 400 - 3.23 - -

*כל המחירים מחושבים לפי עלות ל-100 גרם, והם נכונים לתאריך 8.11.2012

 

גם בבדיקה זו, נירמלנו את המחירים לפי עלות ל-100 גרם. הפעולה הזאת איפשרה לנו להשוות בין מחירים, אריזות ומשקלים שונים על-ידי יצירת מכנה משותף אחיד לכולם. את המבצעים הכלליים עידכנו, למבצעי חברי המועדון השונים, כרגיל, לא התייחסנו - ואז את הכל שיקללנו.

 

מי הכי היקרה?

את התואר המפוקפק של הרשת היקרה ביותר נעניק הפעם לרשת מגה עם שני מוצרים יקרים מכולם, אחד בתיקו עם שופרסל, אחד זול משופרסל ושלושה חוסרים.

 

את תואר הרשת הזולה נעניק לרשת רמי לוי באינטרנט עם חמישה מתוך שמונה מוצרים זולים – שאלה כל המוצרים אותה בחרו ברמי לוי להציג – למרות שמותג אסם לא הופיע על המדפים הווירטואליים של הרשת, מה שהביא לשלושה חוסרים בטבלה.

 

בבדיקה מעמיקה יותר, העניינים מתחילים להיות מעניינים. אם נביט על הדירוג שנעשה בטבלה הראשית, נראה כי עבור אותו מוצר בדיוק, הרשתות המתחרות ידרשו מאיתנו לשלם ב-50% ועד 84% (פי 1.5 עד פי 1.84!) יותר מהרשת הזולה וזאת עבור אותו המוצר בדיוק (אותו מוצר, אותו יצרן, אותו משקל ואותה שקית!).

 

אך בזאת לא נגמר העניין. לאותו המוצר בדיוק ישנן שתי אריזות שונות, הראשונה בשקית, השנייה במיכל. בדקנו כמה הלכה למעשה אנו משלמים "אקסטרה" על אריזה שונה. זה מה שמצאנו:

 


מחיר שקדי מרק במיכל

מחיר שקדי מרק במיכל
  מחיר בשופרסל ישיר מחיר במגה באינטרנט מחיר ברמי לוי באינטרנט אחוז הפרש
אסם 5.71 6.05 - 6%
מותג הרשת 5.55 5.14 2.46 126%

 

מכיוון שהמוצרים הם זהים (יצרן, גודל, משקל ואותה רשת) ורק האריזה שונה, יכולנו לחשב לכאורה את עלות האריזה על ידי הפחתת המחיר הגבוה של "שקדי מרק במיכל" מהמחיר הנמוך של אותו מוצר בדיוק, רק בשקית, מה שאמור לשקף את "עלות" המיכל.

 

עבור מותגי הרשת, מצאנו כי עלויות מיכל ינועו בין 2.46 שקלים לבין 5.55 שקלים. מדובר בהפרש של כ-126% או פי 2.26 בין הרשתות עבור מיכל פלסטיק דומה!

 

המשכנו ובדקנו את אותו הדבר עבור מותג אסם אשר נעדר מרשת רמי לוי באינטרנט, אך קיים בשתי המתחרות. פה נאלצנו להיות מעט יצירתיים ולחשב טיפה יותר. מכיוון שרשת שופרסל ישיר לא מוכרת את מוצר השקית ורק את מיכל ה-400 גרם של אסם, בעוד מגה באינטרנט מוכרת את שניהם, הנחנו הנחת יסוד: אחוז ההפרשים בין המוצרים הקיימים יישמר גם במוצרים שקיימים אצל האחד ולא אצל האחר (מכיוון שמדובר באותו ספק ואותו מוצר בדיוק ולכן ניתן להניח שמתח הרווחים יישאר זהה). בהנחה שזה נכון, עלות מיכל במגה תעלה 6.05 שקלים מול 5.71 שקלים  ברשת שופרסל. מחירים מוערכים אלו משקפים אחוזים עצומים מעלות המוצר ומגיעים עד כ- 37% ממחיר המוצר.

 

למה חישבנו לפי 100 גרם?

פעולת ה"נירמול" מאפשרת לנו לא רק לדבר בשפה אחידה בין מוצרים זהים אלא גם בין מוצרים דומים. לדוגמא, במידה וחפץ אדם לרכוש סוג כלשהו של שקדי מרק והוא "אדיש" לסוג, יצרן וטעם, ההפרש בין שקדי המרק הזולים ביותר (שקדי מרק בשקית שמותג הרשת, 400 גרם ברמי לוי  – 1.53 שקלים ל-100 גרם) מול היקרים ביותר (שקדי מרק אסם 100 גרם בשקית בשופרסל ישיר ו-מגה באינטרנט – 6.34 שקלים ל-100 גרם) יעמוד על כ-314%, יותר מ-פי שלושה!

 

5 דברים שהיינו לוקחים מהבדיקה

1. קנו בשקית ולא במיכל – אין שום סיבה לשלם פי 1.37 על אותו דבר באותה חנות מאותו יצרן.

2. אם לא משנה לכם מי היצרן – פי שלושה זה די והותר כדי לקבל החלטה היכן לרכוש.

3. עם כל הכבוד ל"הבדלי איכות" בפלסטיקה, לא ברור הפרש של יותר מפי שניים בעלויות המיכלים עצמם של המותגים הרשתיים.

4. כיצד ניתן להצדיק הפרשים של עד פי 1.84 עבור אותם המוצרים בדיוק?

5. המרק הוא כנראה לא תירוץ מספק להפרשים שהדגמנו.

 

הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים