שתף קטע נבחר

תנובה: "משבר הקוטג' לימד אותנו ענווה"

מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, אייל מליס, אמר בכנס השיווק היום: "נהיה שקופים יותר לגבי הטעויות שלנו. לצרכן היום יש מגפון. תנובה פועלת בצל הלקחים והשיעור שלמדה ממשבר הקוטג' בשנתיים האלה"

"נטעה בעתיד אך נהיה שקופים לגבי הטעויות שלנו" - זה הלקח שלמד אייל מליס מנכ"ל תשלובת החלב ומשנה למנכ"ל של תנובה ממשבר הקוטג'.

 

מנכ"ל תנובה מסכם שנה למחאה: חטפנו מהלומה

תנובה תפחית את הסוכר בשוקו ואת המלח בקוטג'

תנובה לא העבירה מסמכים, תשלם רק 3 מיליון ש'

 

מליס, המשמש גם כיו"ר איגוד השיווק, דיבר הבוקר בכנס של איגוד השיווק. הוא התייחס למחאת הקוטג' שפרצה באביב 2011.

 

תנובה עדיין מלקקת את הפצעים מאותו משבר, אך חזרה מאז לפרסם ואף לא העלתה את מחיר גבינת הקוטג', למרות שמתחרותיה ייקרו את המוצר בשלהי 2012. תנובה סבלה לאחרונה ממשבר נוסף: תחקיר כלבוטק שחשף התעללות בפרות במפעל הבשר "אדום אדום". יחד עם זאת מכירות תנובה בטווח הארוך לא נפגעו בעקבות משבר הקוטג' והיא שמרה על נתחי השוק שלה ועל מעמדה כחברת המזון הגדולה בישראל.

 

מחירי הקוטג' של תנובה לא עלו מאז המחאה (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
מחירי הקוטג' של תנובה לא עלו מאז המחאה(צילום: גיל יוחנן)

 

"תנובה פועלת בצל משבר הקוטג'"

"משבר הקוטג' לימד אותי שיעור בענווה", אמר מליס. "כולנו ידענו כל השנים עד כמה חזק הקשר בין הצרכנים למותג קוטג' תנובה. אך לא ידענו עד כמה הקשר הזה חזק. לא שיערנו את גודל הציפייה מהמותג ועד כמה הצרכנים מרגישים שזה שלהם.

 

"זה היה שיעור חשוב על מהי האחריות של חברה כל כך גדולה כל כך שורשית וכל כך ישראלית כלפי הצרכנים שלה. ומה המשמעות של ניהול האינטרסים של כלל בעלי העניין של החברה, ביניהם הצרכנים.

 

"תנובה היום פועלת בצל הלקחים והשיעור שלמדה ממשבר הקוטג' בשנתיים האלה. אני מניח שנטעה גם בעתיד אך נעשה כל מה שצריך כדי להפנים ולתקן. ונהיה פתוחים גם לגבי הטעויות העתידיות שלנו".

 

מליס הביא בדבריו מספר דוגמאות לצניעות של מותגים, ודווקא של אלה הנחשבים לראוותניים במיוחד. "השנה אפל התנצלה על החלפת שירות המפות של גוגל", אמר. "צרכנים יכולים להתחבר למותגים אך ורק על בסיס אמון. על ידי השגת אמון אנו מסוגלים לייצר השפעה על אחרים. הענווה רלוונטית לנו יותר מתמיד, כי חברות כמו גם ממשלות, יודעות שיש היום שקיפות".

 

מליס התייחס לעוצמה ההולכת וגדלה של הרשתות החברתיות ביחסים בין צרכן לחברה. "לצרכן יש מגפון". אמר. "מה שנאמר בעבר בין הצרכן לחברה, נאמר כעת בין הצרכן לחברה בנוכחות אלפי אחרים. לכן יש צורך בצניעות.

 

"הצרכנים מצפים ליחס אנושי מחברות. חוסר ענווה זו הסיבה המרכזית של ירידה במדד האמון במותגים ולכן ענווה היא המילה שלי לשיווק 2013".

 

בכנס, איגוד השיווק הישראלי בחר בדניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת סודה סטרים העולמית, כאיש השיווק של השנה. הנמוק לבחירה: "הפיכת סודה סטרים לאחת מהחברות הישראליות הצומחות והמובילות בעולם".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים