שתף קטע נבחר
 

דלפקים מדברים: כרטיס הביקור של המשרד שלכם

הם קעורים או קמורים, עשויים ממגוון חומרים, צורות, טקסטורות וצבעים, גדולים או קטנים, גבוהים או נמוכים. מה הדלפק בכניסה למשרד שלכם אומר עליכם כחברה - ואיך תעבירו באמצעותו את המסר שלכם ללקוחות ולצוות העובדים? צפו בתמונות

צדק מי שאמר שאין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון. גם כשמדובר במשרדים שלכם, הרושם הראשוני הוא חשוב מאוד - ותאמינו או לא, הוא מתחיל דווקא בדלפק הכניסה שלכם, שאומר לא מעט על אופי החברה.

 

כתבות נוספות על משרדים מעוצבים בערוץ הנדל"ן :

 

דלפק הכניסה הוא חלק מחוויית ההיכרות של הלקוח עם המשרד. בדרך כלל הוא נחשב לתחנה הראשונה בביקור במשרדי החברה ובמפגש עם הנפשות הפועלות בה, ולכן כשבאים לעצב משרד - הדלפק יהיה במוקד תשומת הלב של תכנון חלל הכניסה.

 

דלפק נמוך, קעור ומזמין יוצר אווירה לא פורמלית (צילום: עמית גרון) (צילום: עמית גרון)
דלפק נמוך, קעור ומזמין יוצר אווירה לא פורמלית(צילום: עמית גרון)

 

בתוך חלל הכניסה הדלפק מגדיר את נקודת המפגש בין המבקר ובין נציג החברה, ויחד עם זאת משמש כמחיצה וכמסנן את האורחים ואת המבקרים הלא רצויים. דלפק הכניסה מהווה את הנקודה שבה מועבר מידע באופן הדדי: האורח מוסר פרטים על עצמו ועל מטרת הגעתו,

נציג החברה מוסר מידע על הפגישה המיועדת - והדלפק משדר מסרים שמצטרפים ל"סיפור" הכולל של החברה ולמיתוג שלה.

 

למשל, נסו לנחש לאיזה חברה שייך הדלפק בתמונה למעלה. מדובר בחברת ביוטכנולוגיה העוסקת, בין היתר, במוצרים לטיפוח פארה-רפואיים באמצעות טכנולוגיות אור חדשניות וייחודיות. בהתאם לכך,הדלפק מתוכנן בצבעוניות עזה המשדרת חדשנות. הוא נמוך, מעוגל ובגובה שולחן - וכך יוצר תחושה של היעדר מחיצות וחמימות.

 

דלפק גבוה מדגיש סולידיות ויוצר אווירה פורמלית (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
דלפק גבוה מדגיש סולידיות ויוצר אווירה פורמלית(צילום: קטיה לין)

 

לעומת זאת, שימו לב לדלפק בתמונה למעלה, שבו הצבעוניות והצורה שונות לחלוטין: הדלפק גבוה וגווניו כהים. הוא משדר רשמיות והמסר המרכזי שלו הוא יציבות וסולידיות, שמתאים לרוב למשרדי עורכי דין, לחברות השקעות ולחברות נדל"ן. כשבאים לתכנן את הדלפק, חשוב ליצור איזון בין הצרכים התפעוליים של החברה לבין צרכי השיווק והמיתוג.

 

מבחינה תפעולית, יש במקרים רבים דרישה ליצירת חלל פרטי עבור פקידת הקבלה וכן

להסתרה של הבלגן על השולחן - וההעדפה היא לדלפק גבוה. מצד שני, כדי לתת למבקרים תחושה של קבלת פנים חמה ולהפחית את תחושת ההפרדה והסינון שיוצר דלפק גבוה, עדיף להשתמש בדלפק בגובה שולחן ולמצוא פתרונות אחסון צמודים אליו עבור הניירת והציוד המשרדי.

כדאי לשקול כל מקרה לגופו לפני קבלת החלטה בנושא.

 

עיצוב משרד ממותג באמצעות הדלפק (צילום: סטודיו ליליקה) (צילום: סטודיו ליליקה)
עיצוב משרד ממותג באמצעות הדלפק(צילום: סטודיו ליליקה)

 

בכל מה שקשור למיתוג סביבת העבודה, עיצוב משרד ממותג לא יהיה שלם בלי התייחסות לדלפק. מלבד השימוש המתבקש בטקסטורות, בצבעוניות ובצורה מותאמים לשפה החזותית של החברה, אפשר לשלב גרפיקה ומסרים שונים בדלפק עצמו ולשדר באמצעותם מסר עיקרי או "לספר" על תחום העיסוק של החברה.

 

כך, למשל, בתמונה למעלה תוכלו להתרשם מעיצוב דלפק שתוכנן עבור חברת תקשורת לוויינים.

בתכנון משולבים שרטוטים של אחד מלווייני החברה, והחומרים המבריקים וניגודי הצבעים משדרים חדשנות.

 

ואם לא בא לי דלפק?

גם הגישה של "אין דלפק" היא אמירה עוצמתית כאשר מתכננים עיצוב משרדים. בדרך כלל המדיניות הזו קיימת בחברות, בהן הרצון הוא לשדר אווירה לא רשמית, כמו למשל במשרדים בתחום ההיי-טק והיצירה (כגון משרדי אדריכלים), שבהם המבנה ההיררכי הוא פחות מוגדר וקשיח. המבקר מגיע לחברה וישירות לאדם הרלוונטי - ללא הסינון הראשוני של פקידת הקבלה.

 

ואם לא בא לי דלפק? (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
ואם לא בא לי דלפק?(צילום: קטיה לין)

 

כשנכנסים למשרדים שאין בהם דלפק, התחושה יכולה להיות מצד אחד של חוסר כיוון והנחיה ובלבול מסוים (כמו תמיד כשיש חופש); ויחד עם זאת, עיצוב משרד ללא דלפק משדר גמישות, פתיחות וחמימות.

 

דוגמא למשרדים ללא דלפק תמצאו בתמונה למעלה. אלו משרדים של חברה לאדריכלות נוף, ובכניסה - במקום הדלפק המסנן, מקבלת את פני הנכנסים דמות חביבה, כמעט מחבקת. גם העיצוב שנראה כאילו קרה במקרה והצבעוניות המגוונת מוסיפים לאווירת הפתיחות.

 

אירוח ביתי במקום קבלה רשמית (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
אירוח ביתי במקום קבלה רשמית(צילום: קטיה לין)

 

עיצוב משרדים ודלפק אירוח ביתיים במקום קבלה (צילום: קטיה לין) (צילום: קטיה לין)
עיצוב משרדים ודלפק אירוח ביתיים במקום קבלה(צילום: קטיה לין)

 

דלפק מעולם תוכן אחר אפשר למצוא בכניסה למשרדי חברת תרופות, שאחד הסלוגנים שלה הוא "העזו להיות שונים". במשרדי החברה קיים דלפק בכניסה, אבל זהו דלפק ובר אכילה, שבמקום לשמש כגורם מבקר וכחיץ בין המבקרים לצוות החברה, הוא מזמין את הנכנסים להתארח, לאכול ולשתות.

 

את הגישה החמה והים תיכונית הזאת (למרות שמדובר בחברה דנית) משלים עיצוב פנים הכניסה - עם סלון שלו שטיח אוריינטלי וספה אדומה. ההרגשה בכניסה היא שהגעתם להתארח. למעשה, הדלפק רומז על צורת התקשורת והתרבות הארגונית של החברה - ומעביר מסרים בנוכחותו וגם בהעדרו.

 

טיפים לתכנון הדלפק המתאים לכם

1. שקללו את הצרכים התפעוליים שלכם לדלפק, כגון מידת הפרטיות של פקידת הקבלה והצורך במראה מסודר ובהפרדה מהמבקרים - לעומת צרכים הקשורים למיתוג (למשל הצורך לשדר קבלת פנים פתוחה ושירות חם). בהתאם לכך, תוכלו לקבל החלטה מושכלת על דלפק גבוה או נמוך (בגובה שולחן).

 

2. התייחסו לצבעוניות ולטקסטורה של הדלפק כאל חלק מהשפה החזותית של החברה. התאימו את העיצוב שלו, כך שיהיה המשכי ומותאם לנראות הכוללת שלה.

 

3. בדקו אפשרות להשתמש בדלפק להעברת מסרים ממתגים באמצעות שילוב אימג'ים גרפיים מעולם התוכן של החברה.

 

הכותבת היא מעצבת פנים מומחית במיתוג סביבת העבודה למשרדים, מרפאות וחללים מסחריים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית גרון
הרושם הראשוני מתחיל בדלפק
צילום: עמית גרון
מומלצים