שתף קטע נבחר

סוף עונה מוקדם: המבצעים הגדולים כבר כאן

רשתות האופנה הישראליות וגם כמה מהרשתות הבינלאומיות, יצאו במבצעי סוף עונת הקיץ מוקדם מהרגיל. לא כולם מרוצים מזה שסוף העונה מגיע בתחילת העונה. "מי שקונה פריט במחיר מלא ואחרי שבוע יש עליו מבצע סוף עונה - מרגיש פראייר". מהם המבצעים והאם זה באמת טוב לצרכנים

הקיץ מתחיל ב-21 ביוני אבל ברשתות האופנה, כבר סוף עונה. בשנים האחרונות זה קורה מדי שנה: מבצעי סוף העונה חלים מוקדם מאוד והשנה – הוא חל אפילו יותר מוקדם.

 

 

עוד לא התרגלנו לחודש יוני וברשתות הישראליות בעיקר, השלטים בקדמת החנויות כבר זועקים: 'מבצעי סוף עונה' בעוד שברשתות הזרות לרוב לוקחים את הזמן. זארה עוד לא הכריזו על סייל וכך גם ב-H&M. במנגו ובאמריקן איגל לעומת זאת – יש מבצעים שלפחות במנגו מוגדרים כמבצעי סוף עונה. וישנן גם רשתות כמו Forever21 שלא נזקקות למבצעי סוף עונה, כי הפריטים שם נמכרים בזול, יחסית לשוק, כל השנה.

 

"סוף העונה אכן הוקדם השנה. בשנה שעברה הוא חל ב-10 ביוני. והשנה ב-6 ביוני, זו הקדמה לא דרמטית", טוען מנהל השיווק של רנואר, מישל תמיר, "זה קרה מפני שכל החגים חלים מוקדם השנה וזה משפיע על התכנון המסחרי. בשנה שעברה, ראש השנה נפל ב-25 לספטמבר והשנה, הוא יוצא כבר ב-4 בספטמבר. זה מזיז את כל התכנון המסחרי 3 שבועות אחורה. כוחות השוק מכתיבים מתי תיפתח מכירת סוף עונה".

 

כוחות השוק אלה רשתות אחרות?

 

"כולם משפיעים על כולם וכולם הקדימו את המבצעים הקיץ, גם מפני שפסח חל מוקדם השנה. אנחנו עובדים לפי לוח השנה העברי".

קסטרו. פריטי הקיץ היו בחנויות מפברואר (צילום: אורי דגן) (צילום: אורי דגן)
קסטרו. פריטי הקיץ היו בחנויות מפברואר(צילום: אורי דגן)
 

 

מנכ"ל שיווק בקסטרו, עדי דייקובסקי מסכים: "מבצעי סוף העונה אכן הוקדמו בשבוע, כי לוח השנה הכתיב זאת".

 

לא קצת מוזר שרק התחיל הקיץ וכבר מבצעי סוף עונה? הצרכנים עשויים לחשוב שלמחיר ההתחלתי אין משמעות אמיתית כי הוא מיד נחתך במבצע.

 

"קולקציית הקיץ החלה להיכנס לחנויות בפברואר, אז היא שם כבר חצי שנה – ללא מבצע. יש פריטים שכבר אזלו עוד לפני תחילת המבצע. חשוב גם לזכור שאנחנו לא עושים מבצעים לאורך השנה – רק מבצע סוף עונה".

אריסטו שמט. 40% הנחה (צילום: איתן טל) (צילום: איתן טל)
אריסטו שמט. 40% הנחה(צילום: איתן טל)

 

חצי חנות בסוף עונה - חצי במבצעי פרומו

בפוקס מציעים כבר שבוע 40% הנחה על כ-50% מהחנות ובאמריקן איגל, שבעלי פוקס הם הזכיינים שלה בארץ, יש מבצע: קנו ב-400 שקל ושלמו 200 שקל. למה כל כך מוקדם? "מבצעי סוף עונה תמיד חלו ביוני - כשמדרגות ההנחות עולות ככל שמתקדם הקיץ", מסבירה סמנכ"ל השיווק והפרסום של חברת פוקס עינת פורטוגלי, "בשתי הרשתות עובדים עם תכניות שנתיות וכיוון שראש השנה חל מוקדם, קולקציית סתיו חורף תיכנס לחנויות באוגוסט".

 

אם סוף עונה עכשיו - למה בפוקס לא כל החנות ב-40% הנחה?

 

"כי אחוז ניכר מהדגמים הם מה שמכונה 'דגמי פרומו'. מההתחלה הם נכנסים לחנות במחיר מקדם מכירות: 3 ב-100 ו-1 ב-39.90 לחולצות טי למשל. אותו הדבר בקידס וביייבי".

אמריקן איגל. אין מבצעי סוף עונה - יש מבצעים כל העונה ()
אמריקן איגל. אין מבצעי סוף עונה - יש מבצעים כל העונה

 

יחד עם זאת, הכניסה המוקדמת לסייל סוף העונה נכונה בעיקר לגבי פוקס. באמריקן איגל, רשת אמריקנית במקור, נוהגים אחרת. "כל 8-6 שבועות מחליפים קולקציה, אז אין סוף עונה", מסבירה פורטוגלי.

 

"באמריקן איגל, אסטרטגיית המבצעים היא לאורך כל השנה. אין מצב שתיכנסי לחנות ולא יהיה מבצע. יש תקופות שהמבצע הוא רק על ג'ינס ויש תקופות שכל החנות נמכרת ב-30% הנחה. אין עונות וזה לא קשור לסוף עונה".

 

כמה עולה טי שירט לקמעונאי? עד 3 דולר

גם בתמנון, אי אפשר להיכנס לחנות בלי להיתקל במבצע. מנהלת השיווק של תמנון, אלונה חנונוב: "זה נכון שסוף העונה הוקדם, מתחילת העונה התחלנו למכור את הקולקציה ב-30% הנחה למועדון הלקוחות ואחרי שבועיים – היא תימכר בהנחה לשאר הלקוחות. כל החנות נמכרת בעד 100 שקל.

תמנון. "באופנה, הדגש על מחיר נמוך התעצם" (צילום: אבי ולדמן) (צילום: אבי ולדמן)
תמנון. "באופנה, הדגש על מחיר נמוך התעצם"(צילום: אבי ולדמן)

 

"במקביל יש לנו גם מבצעים שבועיים. למשל השבוע: כל חולצות הטי ב-19.99 שקל עד גמר הסחורה. במבצעים כאלה תוך שבוע מחסלים את הסחורה. בבשבוע שעבר מכרנו שמלות ב-29.90 שקל, תוך 3 ימים לא נשארה סחורה".

 

זה לא משדר ללקוחות שהמחיר ההתחלתי הוא רק מספר?

 

"המחירים אצלנו מלכתחילה נמוכים".

 

וכמה עולה טי שירט מסין לקמעונאי?

 

"עד 3 דולר. תלוי בשטיפות, סוג הדפסה, בדים מעורבים שמכניסים פנימה. יש מנעד מחירים".

 

ריבוי המבצעים, זה בגלל התחרות?

 

"כולם יודעים שהשוק נהיה מאוד תחרותי, אבל תמיד עשינו מבצעים כל העונה. בתור לקוחה אני רואה שבאופנה, הדגש על מחיר נמוך התעצם".

מבצעי חיסול הקולקציות כופים הגעה מוקדמת לחנות. אם לא תגיע - לא יהיה (צילום: אבי ולדמן) (צילום: אבי ולדמן)
מבצעי חיסול הקולקציות כופים הגעה מוקדמת לחנות. אם לא תגיע - לא יהיה(צילום: אבי ולדמן)

 

בנעליים, סוף עונה מתחיל במאי. אם לא תגיע – לא יהיה

מבצעי החיסול הללו מחייבים את צרכנים להקדים הגעה לחנויות. אם מחכים, אין מידות ואין צבעים. סוף עונה מוקדם משמעו חנויות ללא מגוון של מידות ולקוחות ששמחים על המחירים הנמוכים, אך מתלוננים על מחסור כרוני בפריטים.

 

נעלי סקופ יצאו למבצע סוף עונה כבר ב-15 במאי. "בשנה שעברה יצאנו במבצעים בסוף מאי. השנה הקדמנו אותם ל-15 במאי", מסביר הבעלים של רשת סקופ רוני אינסאז, "למה? כי יש הרבה יותר מרכזים מסחריים, הרבה רשתות אופנה והנעלה מחו"ל, מצב המשק לא מצוין, יש פחות עבודה, אז יוצאים ביותר ויותר מבצעים. כיום, מחירי המבצע שלנו עומדים על 149-29 שקל - גג 199 שקל. הרווח הגולמי, בכל הרשתות, ירד ב-10% לעומת השנה שעברה. כולם סופגים את עליית המע"מ ואף אחד לא יעלה מחירים".

 

מחירי המבצע השנה דומים למחירי השנה שעברה?

 

"נמוכים יותר ב-10%-15%. בשנה שעברה מכרנו גם ב-249 שקל לעומת מקסימום 199 שקל היום. קשה להרוויח ככה. בקיץ יש בעיה נוספת: השבת קצרה מדי – עד שפותחים את החנות צריך לסגור אותה".

סקופ. "המבצעים השנה זולים ב-10% לעומת השנה שעברה. קשה להרוויח ככה" (צילום: ישראל כהן) (צילום: ישראל כהן)
סקופ. "המבצעים השנה זולים ב-10% לעומת השנה שעברה. קשה להרוויח ככה"(צילום: ישראל כהן)

 

צביקה לוינסון: לארגן סוף עונה מוסדר בחוק

צביקה לוינסון, הבעלים של דפנה לווינסון HDL, חושב שמדובר באבסורד: "באוגוסט נראה בחנויות חולצות עם שרוולים ארוכים. זה קצת הזוי שהשוק נגרר למהלכים לא רצויים. עוד לפני שהתחילה העונה - יש סוף עונה. בחלק מהחנויות מעלים את מחירי הבסיס כדי למכור אותם במחירי 'מבצע'.

 

"אם את קונה בגד במחיר מלא, כשאחרי שבוע ירד המחיר את מרגישה פראיירית. פעם לקח זמן עד שהגיע סוף העונה – היום זה מגיע מהר מאוד, מהר מדי".

אם את קונה בגד במחיר מלא - את מרגישה פראיירית (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
אם את קונה בגד במחיר מלא - את מרגישה פראיירית(צילום: ירון ברנר)
 

לוינסון מנסה כבר כמה שנים לקדם פתרון שיעשה סדר בג'ונגל. "הקמנו ארגון בתוך לשכת המסחר ואחת המטרות שאני מנסה לקדם זה סוף עונה בתאריך שמוסדר בחוק, כמו באירופה. אנחנו מנסים לשמור על העונות כמה שיותר, אבל גם רשת כמו שלנו נגררת לזה בניגוד לרצוננו. לקוחות שואלים: 'הרבה רשתות נמצאות בסוף עונה עכשיו, למה אתם לא'? ואז אין לנו ברירה. הסייל שלנו יערך ב-26 ביוני לחברי מועדון וב-30 ביוני לשאר הלקוחות".

 

ניתן להניח שהרשתות שמובילות את הקדמת סוף העונה לא מפסידות על זה.

 

"גם יתר הרשתות מתחילות להבין שהרווח הגולמי יורד בגלל שכר עבודה, מע"מ, אגרות שילוט, שכר דירה ומחיר הכותנה.

 

"הנה, קשה יותר לקניונים לארגן 'סטוק דיי', יום הנחותב כל הקניון או הקבוצה, כי זה מוריד את כל השוק. אם צרכן קנה בסטוק דיי של קניוני עזריאלי ב-30% הנחה – הוא לא רצה לשלם אחרי זה מחיר רגיל. אז הרשתות פחות ששות לקחת חלק בזה".

 

אז למה מבצעי סוף העונה מוקדמים כל כך?

 

"פעמים רבות זה קורה כיוון שמזמינים סחורה מחו"ל מראש. כיוון שאני תופר בארץ, אני יכול להזמין פריטים לפי מזג האוויר. אפילו בינואר יש עוד שמש אז אני יכול להמשיך למכור שרוול קצר. אם מזג האוויר משתנה אני יכול לשנות את הליין או הגזירה. מי שמזמין מסין חייב להיפטר מהסחורה שיש לו.

 

"אפשר לעשות מבצעים לאורך השנה – על פריטים מסוימים, על דגמים מסוימים, אבל עונה צריכה להיות מוגדרת כמו באירופה. צריך שמכירות סוף העונה יחלו בתאריך מוגדר ועל גבי הפריטים יוצג המחיר המלא, מחיר ההנחה, והמחיר של הנחת סוף עונה. הרי בישראל ברוב החנויות יש 20% הנחה ובשלטים כתוב: 50%, כי יש אולי 2 פריטים בחנות שנמכרים בחצי מחיר".

סייל בפריז. העונה מוגדרת בחוק וכך גם גובה ההנחה (צילום: כנרת רוזנבלום) (צילום: כנרת רוזנבלום)
סייל בפריז. העונה מוגדרת בחוק וכך גם גובה ההנחה(צילום: כנרת רוזנבלום)

 

גם אורי מולדובן הבעלים של רשת בגדי הילדים mish mish לא בטוח שזה מנהג טוב: "כבר שנים שהשוק הישראלי יוצא במבצעי סוף עונה בתאריכים לא קונבנציונליים ואחד גורר את השני. אם כולנו היינו מחליטים לצאת במבצעי סוף עונה באמת בסוף העונה – השוק היה מסודר יותר. כרגע, מה שקורה לא נורמלי ולא נכון. עוד לא התחיל הקיץ ואנחנו מוכרים במחירי סוף עונה. צריך למכור לפחות חצי מהסחורות במחיר מלא כדי להרוויח. אבל אני לא מוביל השוק, מי שמוביל אותו, אלה הרשתות הישראליות. ברשתות הזרות המחירים לרוב די טובים גם בלי מבצע. אצלי המחירים עממיים ובסוף עונה – זה ממש בדיחה – ב-300-200 שקל אפשר לצאת עם שקית מלאה של פריטים".

מישמיש. במקום 89.9 שקל - 39 שקל (צילום: ירון ויינברג) (צילום: ירון ויינברג)
מישמיש. במקום 89.9 שקל - 39 שקל(צילום: ירון ויינברג)

 

שימו לב לאותיות הקטנות

מי שמעוניין להתנפל על החנויות כדי להגיע ראשון לפריטים הנחשקים – כדאי שיסתכל בביקורתיות על ההנחות השונות. מהם המבצעים הטובים באמת? קודם כל, אלה שלא מכריחים אתכם לקנות פריט אחד במחיר מלא והשני בחצי מחיר או 20%-30% הנחה. הנחה צריכה להיות על הפריט הראשון.

 

המלצה נוספת: שימו לב למילה "עד" שבדרך כלל כתובה בפונט קטנטן. "עד 50% הנחה" זה לא 50% הנחה. להיפך: במקרה כזה אתם יכולים להיות בטוחים שרוב החנות לא מוצעת ב-50% הנחה. ועוד המלצה: אל תקנו במקום בו לא כתוב מפורשות המחיר טרום ההנחה. שימו לב שגם במקרה זה יכולים לעבוד עליכם – לפעמים מחיר טרום ההנחה גבוה בכוונה כדי להגדיל באופן מלאכותי את ההנחה.

 

האם חובה לרוץ ולקנות עכשיו? ממש לא. בהמשך המבצעים יעמיקו. קחו בחשבון שפריטים מבוקשים מסוימים יאזלו כבר בתחילת המבצע.

טופ טן. שני בגדי ים ב-39.90 שקל (צילום: אלון שפרינצק) (צילום: אלון שפרינצק)
טופ טן. שני בגדי ים ב-39.90 שקל(צילום: אלון שפרינצק)

 

המבצעים - אלו הנחות מציעים ברשתות?

ברנואר יצאו אתמול (ה') בסייל השנתי. בין היתר, ג'ינס ב-79.9 שקל וב-139.9 שקל ומעלה בגברים, אביזרים ב-19.9 שקל במקום 29.9-99.9 שקל, מגוון חולצותT ב-19.9 שקל במקום 59.9-199.9 שקל. ברמודות לגברים החל מ-89.9 שקל וחולצות מכופתרות החל מ-69.9 שקל.

 

ברשת גולף יצאו במבצע סוף העונה לחברי מועדון – פריט שני ב-50% הנחה.

נעלי טו גו. זוג שני ב-19.90 שקל (צילום: עמירם בן ישי) (צילום: עמירם בן ישי)
נעלי טו גו. זוג שני ב-19.90 שקל(צילום: עמירם בן ישי)

 

בקסטרו מ-5 ביוני ועד גמר המלאי – עד 50% הנחה.

 

ב-TNT, מציעים מבצע לבנות שורטס ג'ינס ב-149.99-69.99 שקל, במקום ב-199.99-99.99 שקל עד 30 ביוני.

 

בהוניגמן, מכירת סוף העונה הוקדמה בשבועיים והחלה ב-4 ביוני. היא תימשך עד 30 ביוני. שמלות נשים יימכרו ב-99-199 שקל במקום 129-259.99 שקל ובהוניגמן קידס - שמלות יימכרו החל מ-49 שקל ועד כ-160 שקל, במקום 59.99-199.99 שקל.

 

בתמנון, כל החנות ב 99.99 שקל עד 23 ביוני.

בגדי ים - בננה. 25% הנחה (צילום: יקי הלפרין) (צילום: יקי הלפרין)
בגדי ים - בננה. 25% הנחה(צילום: יקי הלפרין)

 

בניין ווסט: מציעים 50% הנחה על זוג הנעליים השני.

 

ברשת אריסטו שמט יחל ביום ראשון הקרוב מבצע לשבוע במסגרתו תינתן הנחה של 40% על כל הפריטים בחנות. תוקף: 16-9 ביוני. בין היתר: אוברול ג'ינס- 600 שקל במקום 360 שקל, שמלת ג'ינס 239 שקל במקום 399 שקל, שמלת ג'ינס עם דוגמאת שטיפות 287 שקל במקום 479 שקל.

 

במנגו, 40% הנחה לחברות מועדון ומצטרפות חדשות מ-6 ביוני עד 12 ביוני (ללא קולקציית טאץ', אאוטלט, פריטי עור והקולקציה החדשה ביותר).

 

רשת בגדי הילדים mish-mish מציעה בין 40-70% על בגדי הקולקציה כולל פרטים במהדורה מוגבלת מתוך קולקציית-Limited edition for mish-mish. בין היתר: שמלה לילדות ב-36 שקל במקום 89.9 שקל, מכנסיים קצרים לילדות ב-29.90 במקום 79.90 וחולצת פולו לבנים 25 שקל במקום 49.90 שקל.

 

רשת עונות: מבצע: 1 + 1 על כל קולקציית הקיץ. בתוקף עד 13 ביוני. (הפריט הזול מביניהם, לא כולל אביזרים, פריטי פרומו והלבשה תחתונה).

 

ml - ג'ינס שבמבצע ב-79 שקל. שמלות ב-89.90 שקל לחברות מועדון - שמלה אחת ללקוחה. לחברות מועדון: 50% הנחה בקניית 3 פריטים ומעלה - אין כפל מבצעים. גברים: קונים ב-800 שקל משלמים 400 שקל.

 

ברשת אמריקן איגל, קנה ב-400 ושלם 200 שקל. בגדי ים חדשים ב-99 שקל.

 

בפוקס: כ-50% מהחנות ב-40% הנחה.

נונה מרקל. 30% הנחה (צילום: אבי ולדמן) (צילום: אבי ולדמן)
נונה מרקל. 30% הנחה(צילום: אבי ולדמן)
 

 

בגדי ים: החל מ-12 ביוני, כל בגדי הים של המותגים – "בננה", "לי קופר", "גלמור" ו"גלית לוי" ימכרו ב-25% הנחה.

 

במגה ספורט יש מבצע סוף עונה: 40% הנחה במחלקת הביגוד על המותגים: דיאדורה, סקצ'רס, op וקונברס. אך המבצע לא כולל ביגוד מקצועי.

 

ב- S.WEAR, הסייל העונתי יתחיל דווקא ביולי: 20% עד 60% הנחה על כל הפריטים פריטי הקיץ לנשים, גברים וילדים. זהו סייל קבוע, אך גם פה התאריך יוקדם. כרגע ברשת יש מבצעים שבועיים לחברי מועדון. במנגו, הרשת מתחילה בסייל מקדים לחברות מועדון ומצטרפות חדשות החל מ-6 ביוני ועד 12 ביוני - 40% הנחה. הסייל המקדים לא חל על כל החנות: הוא לא כולל קולקציית טאץ', אאוטלט, פריטי עור ודגמי הקולקציה החדשה האחרונה שנכנסה לחנות.

 

ברשת נעלי טו גו- זוג שני ב-19.90 שקל.

 

רשת מאוזנר: כל קולקציית הקיץ עד 40% הנחה.

 

ברשת התכשיטים והשעונים ROYALTY- כמה משעוני הרשת נמכרים ב-60% הנחה.

 

על נעלי Clarks (קלארקס) יש 30% הנחה על הפריט השני – נעליים ותיקים מ-3 ביוני עד 20 ביוני בסניפי הרשת וברשת חנויות נמרוד. ברשת אוריג'ינלס מוכרים נעלי רוקפורט ב-499 שקל במקום 699 שקל – 30% הנחה.

נעלי Clarks. 30% הנחה על הפריט השני - תיקים ונעליים (צילום: עידו לביא) (צילום: עידו לביא)
נעלי Clarks. 30% הנחה על הפריט השני - תיקים ונעליים(צילום: עידו לביא)

 

ברשת טופ טן- 2 בגדי ים ב-39.90 שקל + זוג שני ב-50% הנחה.

 

רשת Lee Cooper - פריט שני מתוך קולקציית הקיץ ב-60% הנחה (אותיות קטנות: בקניית שני פריטים ההנחה על הפריט הזול מביניהם. לא כולל ג'ינסים, ארנקים והלבשה תחתונה). בנוסף, מגוון כפכפים צבעוניים - זוג ב-39.99 שקל, שניים ב-69.99 שקל; בגדיים ב-29.99 שקל בקנייה מעל 150 שקל; ג'ינס גברים שלישי ב-99.99 שקל במקום 299.99 שקל.

 

ברשת קולומביה יש 50 שקל הנחה על כל קנייה של פריטים מסדרת הביגוד המקרר וכן, 100 שקל הנחה על כל קנייה של נעליים מקולקציית הקיץ. יש 20% הנחה על כל הפיג'מות של אקספוז בכל הרשתות, בין היתר - המשביר לצרכן, אפרודיטה ולבנבנים עד סוף יולי.

 

נעלי גזית: 50% הנחה על הזוג השני.

  

H&O: כל ההלבשה התחתונה של טריומף ב-50% הנחה.

 

MCGREGOR בעזריאלי: 50% על הפריט השני לנשים, גברים וילדים, לצד 30% הנחה על פריטים נבחרים.

 

המשביר לצרכן: מגוון שמלות ב-99 שקל, חולצות של NAUTIKCA ו EXPRESS ב-49 שקל והלבשה תחתונה עד 50% הנחה.

  

בחנות המותג לה קוק ספורטיף, בשינקין 6 ת"א, מוכרים מוקסינים לגברים ב-40% הנחה: 299 שקל במקום 499 שקל, עד סוף יוני.

  

בוטיק נונה מרקל – דיזנגוף 255 ת"א – 30% הנחה.

 

קניון BIG FASHION נצרת, בית שמש מקבוצת ביג מרכזי  קניות, יקיימו בתאריכים 13-15 ליוני אירוע מכירות ענק ה- "BIG FASHION SUMMER SALE אשר יציע מבצעים והנחות גורפות על מיטב מותגי האופנה ברשתות ובחנויות הקניון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
למקומות, היכון, שופינג
צילום: shutterstock
מומלצים